עכשיו תורי - הבלוג של Liron Ben Yaakov

יש קמפיינים שלא צריכים לחזור אליהם. או להתחיל

לפני כשנה וחצי, חברותיי בפייסבוק שיתפו אותי ואת הרשת כולה, איפה הן אוהבות להניח את התיק שלהן כשהן חוזרות הביתה. לפני כשנתיים הן שיתפו בצבע החזייה שלהן ובימים הקרובים הן תשתפנה בסטאטוס חיי האהבה שלהן. זאת, מתוך רצון לעורר את סקרנותם של הגברים ובכך לייצר באזז ברשת. מה בין זה לבין סרטן השד?

Liron Ben Yaakov

13/06/2012


היום בצהריים חברה שלחה אליי ולכ-30 חברות נוספות את ההודעה הבאה -

Hello Ladies! That time of year is here year again when we try to raise awareness for breast cancer through a game. It's very easy and I kindly ask that you ALL please participate. Two years ago we had to write the color of our underwear on our wall.
Men wondered for days at what was going on with random colors on girls walls. This year, we make references to your love life status. Do not answer to this message, just post the corresponding word on your wall AND send this message privately to all the girls in your contacts!!!!

BLUEBERRY=single
PINEAPPLE= its complicated
RASPBERRY= I cant/dont want to commit
APPLE=engaged
CHERRY=in a relationship
BANANA=married
AVOCADO=Im the better a
STRAWBERRY=cant find Mr. Right
LEMON=want to be single
RAISIN=want to get married to my partner.

Last time, the underwear game was mentioned on TV, let's see if we get there with this one! Copy and paste this message into a new one and update your wall!

(בקצרה ובעברית: – פנייה לנשים להעלות סטאטוס עם אחת המילים מעלה, המתארות את מצב חיי האהבה שלהן, על מנת לסקרן גברים, לגרום להם לתהות במה מדובר, ובכך לייצר באזז ברשת)

גברים, אתם כבר לא צריכים לתהות!

לא ברור למה יוזמי הקמפיין בחרו בגברים כקהל היעד לסרטן השד. אלא אם כן פורסמו נתונים חדשים המראים כי יש יותר גברים מנשים החולים בסרטן השד ויוזמי הקמפיין מעוניינים להעלות את המודעות לסרטן השד גם בקרב גברים.  בהנחה שלא כך המצב, קהל היעד העיקרי של הקמפיין הוא נשים. נשים שצריכות ללכת ולהיבדק. את ואני.

זהו אחד הקמפיינים המעצבנים והלא חכמים שחוזרים זו הפעם השלישית לרשת. אני לא מתכוונת לפגוע או להעליב את הבוחרות לקחת חלק בזה, ואין ספק שהן שעושות זאת מתוך הבנת חשיבות הנושא ושהן מעוניינות להעלות את המודעות אליו.

עם זאת, הסטאטוסים שיוזמי הקמפיין מבקשים מאיתנו להעלות לא מתיישבים עם המסר החשוב שהם מעוניינים להעביר, ובטח שהם לא מניעים לפעולה. אלא יוצרים באזז לא רלוונטי במקרה הבינוני וסקסיסטי ושוביניסטי במקרה החמור יותר. המסר שהיה עליהם להעביר הוא פשוט: לכנה להיבדק!

לפני כשלוש שנים גילו אצל קרובת משפחה סרטן השד, שנכרת זה מכבר. לפני זמן לא רב גילו לשכנה סרטן השד וממש בימים אלה היא מתמודדת עם תהליך טיפול  לא פשוט. אין בין זה לבין חיי האהבה שלהן או שלי דבר.

לא מעניין אותי אם אתן BLUEBERRY , PINEAPPLE, APPLE או AVOCADO, אז תחסכו את זה ממני. קהל היעד הוא לא הגברים אלא אתן. חיי האהבה שלכן, צבע החזייה או איפה אתן מניחות את התיק לא יניעו אתכן, את אחותכן, את בתכן, את אמכן או את חברותיכן ללכת ולהיבדק.

פשוט לכנה להיבדק!