romi28 - הבלוג של רומי חוכמה

6 דברים שעוצרים את הירידה במשקל

שלום יקרה, את שומרת על קלוריות, אוכלת ושותה רק משקאות דיאטטיים ומאכלים דלי שומן וקלוריות, אוכלת (קצת) לחם בריא ובכל זאת המשקל מסרב לרדת... שימי לב, הדברים שחשבת שהם דיאטטיים, יכולים לגרום להשמנה! 1.    משקאות דיאט מחקר שנערך במשך 20 שנה באוניברסיטת דרום קרוליינה על 4000 איש הראה שאצל אלו ששותים משקאות דיאטטיים עלה הסיכון […]

רומי חוכמה

22/06/2015


שלום יקרה,

את שומרת על קלוריות, אוכלת ושותה רק משקאות דיאטטיים ומאכלים דלי שומן וקלוריות, אוכלת (קצת) לחם בריא ובכל זאת המשקל מסרב לרדת...

שימי לב, הדברים שחשבת שהם דיאטטיים, יכולים לגרום להשמנה!

1.    משקאות דיאט

מחקר שנערך במשך 20 שנה באוניברסיטת דרום קרוליינה על 4000 איש הראה שאצל אלו ששותים משקאות דיאטטיים עלה הסיכון לתסמונת מטבולית, שפירושה - בעיות בכבד, כולסטרול, סוכרת, מחלות לב והשמנה.

מה כן? להתרגל לשתות מים - לפחות 8 כוסות ביום - זה עוזר להרזיה! לשם הגיוון והטעם אפשר להוסיף למים נענע, לימון, מקל קינמון, או להכין תה צמחים קר ואם צריך להמתיק – להשתמש בסטיביה. 

iStock_000003104982XSmall - natural water

2.    מזונות דיאט

 מזונות שהם דלי שומן או דיאטטיים מכילים את אותם ממתיקים מלאכותיים הקיימים במשקאות הדיאטטיים, שכאמור לעיל מעלים סיכון לתסמונת מטבולית. להמנע מ-0% שומן למיניהם ככלל.

מה כן? אפשר לאכול יוגורט 3%-1.5% שומן ובשביל המתיקות אפשר להוסיף לו חתיכות פרי טבעי. לגבי ריבות, אפשר לחפש את אלו הממותקות במיץ תפוחים טבעי, שיש לו אינדקס גליקמי נמוך. לגבי מאכלים אחרים, לאכול את המאכל הטבעי, רק פחות.

3.    פריכיות אורז

פריכיות אורז הן מטעות! הן אמנם דלות בקלוריות, אך בעלות אינדקס גליקמי גבוה, ובשל כך גורמות לשחרור מהיר של סוכר לדם ולתחושת רעב .

מה כן? להחזיק בתיק חבילות קטנות של קרקרים משיפון או כוסמין, תפוח או חופן שקדים (10-15 ליום).

Pile of Cocoa beans

4.    רוטב לייט לסלט

שמן, מיונז וסוכר - זה הבסיס לרטבים לייט. כמו כן הם מכילים חומרים כימיים כמו חומרי שימור, צבעי מאכל וחומרים מלבינים, ואלו מעמיסים על הכבד וגורמים להשמנה ופגיעה בבריאות.

מה כן? רוטב על בסיס מעט שמן זית כתית מעולה ולימון טרי.

5.    חיטה מלאה

מרבית החיטה בשווקים כיום מהונדסת גנטית ומכילה כמות גדולה של גלוטן. גלוטן החיטה לא מתעכל טוב בגוף ויוצר ליחה, שמשמעה השמנה. בנוסף החיטה בעלת אינדקס גליקמי גבוה, שגורם להתפתחות של סוכרת.

בשל כך, כשמפסיקים לאכול חיטה חלה ירידה במשקל, חל שיפור במדדי סוכרת טייפ 2, במצב הכולסטרול ובמערכת החיסונית (הדלקתיות בגוף יורדת).

 מה כן? לאכול דגנים טובים יותר כמו שיפון, כוסמין או שיבולת שועל.

iStock_000012608676XSmall - whole bread

6.    מזונות עתירי נתרן

לרוב בודקים את אחוזי השומן והסוכר ושוכחים את המלח, ורוב האוכל המתועש מכיל נתרן בכמויות גדולות - בשר, נקניקים, מזונות המעובדים, לחם, שימורים, חטיפים, רטבים מוכנים, תבלינים ועוד.

עודף נתרן פוגע בבריאות, מעלה לחץ דם, יוצר בצקות, גורם לייצור אבני כליה, לבריחת סידן וגם להשמנה, כיוון שהוא גורם לצבירה של חומצות המפריעות לחילוף החומרים.

 הנחיות משרד הבריאות קובעות: למבוגרים מומלץ כיום לצרוך לכל היותר 6 גר' – 8 גר' מלח ליום, שהם לא יותר מ-2,500 – 3,300 מיליגרם נתרן (המדד הגבוה הוא לגברים וילדים).

 מה כן? כדאי להיגמל מצריכת מלח באופן מאסיבי. למי שבכל זאת חייבת קמצוץ מלח, אני ממליצה להשתמש במלח ים אורגני או מלח הימלאיה, שהם דלים יותר בנתרן ולא מעובדים.

לסיכום, הגוף שלנו מגיב למה שהוא מקבל. מזון איכותי יטיב עימו יותר מאשר כל תחליף מלאכותי.

הבריאות לא נמדדת בקלוריות אלא במכלול השלם של התזונה ואורח החיים, וגם הנפש כמובן נכנסת לתמונה. 

אני מציעה לך כבוסט לפתיחת הקיץ להצטרף לסדנת צום מיצים עירונית, הכוללת איבחון אירידיולוגי אישי קצר, להתאמת המיצים באופן פרטני לכל משתתפת.

הסדנה מתקיימת בסוף השבוע הקרוב בביתי, באווירה כפרית יפהפיה, במסגרת קטנה של 5-6 איש.

הקליקי כאן לקבלת הפרטים והרשמה.

freedom

מאחלת שמחה בלב ובריאות בגוף,

שלך,

רומי חוכמה - אירידיולוגית, נטורופתית ומאמנת לאורח חיים בריא