חלון ראווה: אורטל בן דיין

היא מוכרת כפעילה חברתית מזרחית ופמיניסטית, בעיקר מאז השתתפה בעונה השישית של האח הגדול, אבל מעבר לזה אורטל בן דיין היא מעצבת תכשיטים מוכשרת שדואגת שגם מהם אי אפשר יהיה להתעלם

מי אני?

אורטל בן דיין, בת 37, נשואה. פעילה מזרחית ופמיניסטית, המעצבת והבעלים של מותג תכשיטים הנושא את שמי.

אורטל בן דיין צילום יח"צ

רקע

גדלתי בקרית שמונה וכבר מגיל צעיר למדתי מלאכות יד עדינות ועיצוב בסיסי מאמא שלי שעיצבה תכשיטים כתחביב כל חייה.

כשהגעתי לאוניברסיטה למדתי סוציולוגיה והשלמתי תואר שני, אבל במקביל האהבה שלי לאופנה ולעיצוב רק גברה. פתחתי חנות בגדי וינטג' ואקססוריז איכותיים ונדירים משנות ה-50 ועד ה-90 והתחלתי לעצב גלביות ובגדים אחרים באופן מסחרי.

בשנים האחרונות חזרתי לעיצוב התכשיטים שבו התחלתי בילדות, אבל הפעם עם בשלות מקצועית, יד מיומנת, עין מנוסה ורכיבים ייחודיים שאת חלקם אני מייבאת מרחבי העולם ואת חלקם אני מייצרת בעצמי. המותג פעיל משנת 2016 במסגרת חנות בגדי הווינטאג' שהייתה לי. ב- 2018 החנות הפכה לחנות תכשיטים בלבד.

מתי ולמה הבנת שאת רוצה להיות מעצבת?

לא היה רגע אחד של הבנה, אלא תהליך טבעי שבעצם ליווה אותי כל חיי. מהיצירה בילדות, דרך ניהול החנות והעיסוק באופנה ובסטיילינג, ועד תחילת עיצוב התכשיטים וההחלטה להתמקד רק בזה.

אורטל בן דיין צילום יח"צ

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

האמת היא שכל יום מחדש הוא אתגר בפני עצמו. אני לא מפסיקה להתנסות בחומרים חדשים ובשיטות חדשות לייצור של רכיבים, כך שהעיצוב שלי נמצא במסלול בלתי פוסק של התפתחות, צמיחה והשתכללות. זה אתגר, אבל האתגר האהוב עלי.

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

כשאני מעצבת אני חושבת על צבעוניות, על סטייל, על נקיון, דיוק וייחודיות – אבל בעיקר על אפקט ה"וואו". בין אם זו שרשרת לאירועים או עגיל של יומיום. בתכשיטים שלי תמיד יש אמירה, ואף אחד לא יוכל להתעלם ממי שעונדת אותם.

מעצבת התכשיטים אורטל בן דיין צילום אילייה מלניקוב

מה מאפיין את הקולקציה החדשה?

בתקופה האחרונה אני מתמקדת ביציקות פלסטיק בעיצובים מקוריים שלי, שזה שלב חדש בהתפתחות המקצועית. גם היציקות האלה וגם הרכיבים שבהם אני בוחרת להשתמש לאחרונה קשורים במידה רבה למוטיבים מהטבע – דמויות של חיות, קרניים, עצים וענפים ועוד, זה גם המוטיב המרכזי בעיצוב המרחב בסטודיו החדש שלי. במקביל אני ממשיכה לעבוד עם הרכיבים המיובאים והעתיקים, עם צבע ודפוסים גיאומטריים חזקים.

מעצבת התכשיטים אורטל בן דיין צילום אילייה מלניקוב מעצבת התכשיטים אורטל בן דיין צילום אילייה מלניקוב

מעצבת התכשיטים אורטל בן דיין צילום אילייה מלניקוב מעצבת התכשיטים אורטל בן דיין צילום אילייה מלניקוב מעצבת התכשיטים אורטל בן דיין צילום אילייה מלניקוב מעצבת התכשיטים אורטל בן דיין צילום אילייה מלניקוב מעצבת התכשיטים אורטל בן דיין צילום אילייה מלניקוב

טווח מחירים:  החל מ-120 שקל לעגילים מעוצבים בסיסיים, עד 800 שקל לשרשראות ענק.

איפה קונים? בחנות אונליין באתר שלי, או בסטודיו שלי ברחוב הגדוד העברי 4, תל אביב

פייסבוק – אורטל בן דיין – תכשיטים 

* צילומים: אילייה מלניקוב

 ***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק