סרטן השד: אילו בגדים ואביזרים תרצי ותצטרכי?

חגורת נקזים, פרוטזות רכות, שרוולי לחץ, את לא חייבת להתרוצץ כדי להשיג אותם, וגם לא להתפשר על מראה שיקי וצבעוני. כל מה שכדאי לדעת על בגדים ואביזרים

סרטן השד. צילום: shutterstock By Syda Productions

"זו מחלה שפוגעת באיברים הכי נשיים שלנו ובתחושת הנשיות. היא מעלה שאלה מהותית של איפה נמצאת הנשיות שלי ואיך היא באה לידי ביטוי. מתוך זה נגזרות התמודדויות עם שאלות שכנראה כבר היו שם לפני המחלה, שקשורות לדימוי הגוף, הביטחון העצמי שלי בי ובגוף שלי. אני מאמינה שטיפוח עצמי בתקופה הזו הוא בעל איכויות מרפאות ומחזקות, וכל אחת יכולה למצוא את הצדדים שמעניינים אותה", אומרת  גלית סיביליה, בלוגרית בסלונה, פסיכותרפיסטית גופנית שמלווה מחלימים מסרטן. גלית אובחנה וטופלה לפני 7 שנים וכיום היא בריאה.

 כיצד נשים שמתמודדות עם המחלה הזו יכולות להמשיך לטפח את עצמן?

"בזמני לא היתה החנות הזו, ועכשיו היא נמצאת  – החנות של יאנה דרום הנהדרת. האביזרים והבגדים בה הם החלק הפחות חשוב, כי החנות היא נקודה של אור ותמיכה מנשים שהיו שם והחלימו, ונותנות לכל מי שמגיעה חיבוק עוטף ותמיכה של הלב. החנות הזו היא קסם ויאנה והנשים שעובדות אתה הן נהדרות".

יאנה דרום. צילום: דנה קופל

יאנה פאשן – כי רק מי שעברה בעצמה את המחלה מבינה

יאנה דרום, למי שעדיין לא זכתה להכיר, היא לא רק מחלימה מסרטן השד, יאנה היא תופעה. נשים מכל רחבי הארץ מגיעות אליה לא רק כדי להתאבזר באביזרים חיוניים, שניתן למצוא אצלה, אלא גם לקבל חיבוק ותמיכה מכל הלב, ומתוך הבנה והזדהות עמוקה. כי יאנה, ואת זה אפשר לקרוא באינספור הכתבות שנכתבו עליה, עברה בעצמה כריתה דו צדדית.

כידוע, הצורך הוא אבי ההמצאה. זה גם מה שדחף את יאנה, לפני 8 שנים, בגיל 28 בלבד לחפש בגדים ואביזרים שמותאמים במיוחד למחלימות ושלא יראו "עתיקים ומכוערים, כמו של סבתא",  כהגדרתה. הצורך ממשיך גם כיום, כשהיא כבר אמא ל-3 ילדים. בריאה ומלאת דמיון, היא מעצבת בעצמה חזיות, בגדי ים סקסיים ושאר מוצרי אופנה, עם הטוויסט המיוחד שרק מי שעברה ניתוח לכריתת שד יכולה להבין. במקביל, היא מנהלת 3 חנויות ובהן מוצרי אופנה ואביזרים שחולות סרטן השד צריכות. בעזרתה הרכבנו את הרשימה הבאה.

אילו בגדים ואביזרים תרצי ותצטרכי?

חזיות ופרוטזות לאחר ניתוח כריתה: אחרי ניתוח כריתה צריך ללבוש חזיות לחץ, ועדיף כאלה שנסגרת מלפנים. "לאחר הניתוח את מוגבלת בתנועת הידיים, לכן כדאי להשקיע בחזיות שנסגרות מלפנים. כדאי גם לרכוש חזייה עם כיסים מותאמים שאפשר למלא בכריות ריפוד רכות להפחתת הלחץ על הצלקת לאחר הניתוח", יאנה מסבירה.

אביזרים נוספים שאינם מוכרים לנשים רבות הן פטמות סיליקון. "בנוסף, לנשים שלא מתכוונות לעבור שחזור או שעוברות שחזור בשלב מאוחר יותר, כדאי לשקול שימוש בפרוטזות שתמלא את החזיה או את בגד הים", יאנה מדגישה.

אביזרים לנקזים: מחלימות רבות מספרות כי אחד הרגעים הקשים אחרי הניתוח כרוך בגילוי הנקזים המשתלשלים מגופן. "יש נשים שיצטרכו לחיות עם הנקזים –  צינוריות סיליקון ובסופן כיסים קטנים לניקוז הנוזלים – למשך תקופה ארוכה. אני ממליצה לקנות חגורת נקזים עוד לפני הניתוח", מוסיפה יאנה.

סרטן השד: שרוול לחץ צבעוני. צילום: מתוך האתר של יאנה דרום

שרוולי לחץ: לאחר ניתוח הוצאת בלוטות (קשריות) לימפה ולאחר הקרנות תתכן תופעת לוואי שנקראת לימפאדמה או בצקת לימפתית. התופעה הזו נגרמת בגלל שיבוש בניקוז הנוזל הלימפתי. להקלה על בצקת לימפתית, יש לבצע חבישה – כפי שמוסבר בסרטון שבקישור. בחנות של יאנה ניתן למצוא שרוולי לחץ צבעוניים ועליזים.

 פאה או מטפחת: כפי שציינו בכתבות קודמות, כמעט כל אישה שעוברת כריתה מלאה או חלקית תזדקק גם לכימותרפיה, שאחת מתופעות הלוואי שלהן, כידוע, היא נשירה של שיער.

יאנה ממליצה: "פאה היא עניין יקר והיא לא תמיד נוחה לכולן, לכן, לפני שקונים ומשקיעים, כדאי לפנות לאחת העמותות שמאפשרות לקבל פאה לניסיון או בהשאלה".

מידע נוסף תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק גמאני, ובעמותת פ.ל.א.

אם מחליטים על מטפחת, יאנה ממליצה למצוא מטפחות שלא מחליקות מהראש. בחנות שלה תוכלו למצוא מגוון של מטפחות מתאימות וצבעוניות ופתרונות נוספים.

תחליפי גבות וריסים: השפעת נשירת השיער ניכרת גם בגבות ובריסים. יאנה ממליצה לרכוש  עפרונות איכותיים או מדבקות לגבות וריסים מלאכותיים. "חשוב לוודא שהמדבקות הן מתוצרת איכותית ושהדבק המשמש להדבקה איכותי ועבר ביקורת שאינו רעיל", היא מדגישה.

בגדי ים: דווקא בגדי ים שמתאימים לנשים לאחר כריתת שד, בהם בגדי ים עם כיסים לפרוטזות, אפשר למצוא בשפע, יחסית, באתרי אינטרנט או בחנויות מיוחדות. גם אצל יאנה תוכלו למצוא מגוון רחב של בגדי ים שלמים ואפילו, הפתעה – דגמי ביקיני וטאנקיני.

יאנה דרום מאחורי הקלעים. צילום: גלית סבג

בגדים מיוחדים: גופיות וחולצות טריקו עם כיסים לפרוטזות, טוניקות ארוכות ואפילו שמלת מקסי – כולן בעיצובה של יאנה לתקופת ההחלמה לאחר הניתוח. זו תקופה שבה את מוגבלת בתנועה, קשה לך להרים את הידיים ולכן חשובה הגזרה של הבגד. בתקופה הזו המחלימות זקוקות לבגדים שנרכסים מקדימה, לכן קל ללבוש ולהסיר אותם", יאנה מסכמת.