בלוג הכושר של ג'ני - הבלוג של wowyourbody

טיפים מנצחים לגייס מוטיבציה לאימונים

כיצד ניתן להחזיר מוטיבציה ולשמור על ה"אש" באימונים לאורך זמן? ג'ני מביאה לכם את מגוון הטיפים המנצחים ותשובה למתאמנת בנושא של המוטיבציה לאימונים ושמירה על אורח חיים בריא. תיהנו ושיהיו לכם אימונים נעימים ומועילים

wowyourbody

15/12/2012


בהמשך לשאלות שלכם כיצד לגייס יותר מוטיבציה לאימון או להחזיר מוטיבציה,

מביאה לכם שאלה של מתאמנת:

"פעם הייתי מתמידה הרבה יותר באימונים, ועכשיו בזמן האחרון אני כבר מתחילה לוותר עליהם,

וזה לא שאני לא בכושר, אני כן בכושר אפילו טוב מאוד! אני לא יודעת מה יש לי בזמן האחרון,

איך אני יכולה להשיב את כוח הרצון לחזור ולהתאמן?"

תשובה שלי: "אני זוכרת שהיית מתאמנת מצטיינת וזה בדיוק העניין - כשאנחנו חושבים שאנחנו

בכושר והכול בסדר, המטרות הושגו, אנחנו נראות מצוין ומקבלות מחמאות על גזרה שלרבים

נשאר רק לקנא - כאן מתגנבת השאננות, התחושה שאין יותר לאן לשאוף והעניין יורד.

כי איך אפשר להחזיר את האש ללא מטרה ועניין במה שאת עושה. תזכרי ש"כושר טוב מאוד"

זה לא לנצח, זה תוצר של עבודה קשה שעשית והתאמצת בשביל להשיג את התוצאה.

אני מציעה דבר כזה - לכל ספורטאי יש תקופת אימונים ויש תקופת הפגרה ויש גם תקופת

מנוחה בין תכניות האימונים. קחי לך שבוע של מנוחה מוחלטת מהאימונים מכל סוג - אירוביים,

תרגילים, הליכות וכו' - רק תנוחי ותני לגוף להשתקם. בזמן הזה נסי לבחון מה השגת

בתקופת האימונים. תרשמי סיבות שבגינן את מתאמנת - לשמור על הגוף, בריאות,

כושר, להגיע למראה מסוים של הגוף, להיות פעילה, להרגיש בנוח עם הגוף ולאהוב

אותו ועוד אלפי סיבות. תמצאי לך מטרה חדשה. שבוע של מנוחה עשויה לתת לשרירים

שלך מנוחה ואפשרות להשתקם סופית, למצוא שוב את ה"אש" שלך ולהתגעגע

לפעילות גופנית. את החזרה תתחילי בהדרגה - קצת הליכות, ואימון כושר בנוי בצורה

הדרגתית ומתאים לחזרה לכושר או אחרי הפסקה באימונים  -

חוזרים לכושר בקלות - אימון לירכיים ובטן ברזל!

ותדעי שכמו בכל דבר אחר -  לא תמיד בא לנו להתחיל להזיע, להתאמץ וכו' -

אבל צריך לזכור שזה מה שהביא אותך עד הלום, וכדי לשמור על רמת הכושר מסוימת -

צריך להשקיע ולהתמיד אחרת הדרך למטה תהיה מהירה וכואבת למדי .

אז תעשי את המנוחה, תמצאי לך סיבה ומטרה, ושיהיה לך בהצלחה!"

מכתב נוסף - מה עושים עם העייפות הזו אחרי יום עבודה ארוך?

"היי ג'ני, חייבת לציין שאני מקבלת המון חיזוקים מהפרסומים והטיפים שאת מעלה !!
אני בחורה צעירה ש"נאבקת " בקרוב ל 10 קילו עודפים, ולשם שינוי מנסה כעת לא לעשות דיאטה אלא

לשנות את אורח החיים שלי ולאכול יותר בריא.  בעיה העיקרית שלי היא שאני עובדת כל השבוע ויוצאת

בשש בבוקר וחוזרת אחרי חמש אחה"צ וכשאני חוזרת הביתה אני נטולת כוחות ולא מצליחה לבצע פעילות

ספורטיבית ....מאוד רוצה לרוץ בחוץ באוויר הנהדר אך מתקשה לעשות זאת כשאני חוזרת מהעבודה.

בעבר נרשמתי לחדרי כושר אך לצערי לאחר כחודש כבר לא התמדתי .לפני כארבעה חודשים התחלתי

לרוץ שלוש פעמים בשבוע אבל כששעון החורף הוזז משהו בי הפך להיות "בטטת ספה". האם תוכלי

לייעץ לי בעניין כיצד לעורר את המוטיבציה הזו ?????"
תשובה שלי: "היי, שמחה שהטיפים שלי מועילים ועוזרים לך. שמחה לשמוע שהגעת להבנה שצריך

שינוי באורח חיים ולא "דיאטה" זמנית. קבלי פוסט מקיף את כל הנושאים - גם של פעילות גופנית

וגם של תזונה  כיצד לבנות שריר הבטן ביעילות ובמהירות.
בעניין עייפות - טבעי שאת עייפה לאחר שאת קמה כל כך מוקדם וחוזרת רק בערב.

שעות הללו הן "עקב אכילס" עבור רבים עובדים, זה הזמן שיש רצון לנמנם, ומתעוררים חשקים למזונות

מזיקים ומתוקים עקב ירידה טבעית ברמות האנרגיה וצורך להעלותה כדי להמשיך לתפקד.

אבל למה לגבור על צרכים הטבעיים של הגוף? פתרון הנכון ביותר - סייסטה!  במקום להילחם בעייפות,

לקחת עוד ממתק או עוד כוס קפה – פשוט תנוחו כמה דקות. כן כן! זה מותר !

חזרת מהעבודה - מיד תלכי ותשימי את הראש ל 20 דקות חצי שעה. לא מדובר כאן בשינה שתהרוס

לך את שנת הלילה.  פשוט תנמנמי מעט, אפילו שימי לך שעון מעורר לעוד עשרים דקות לכמה זמן שאת רוצה לקום.
תשכבי (אני אוהבת על הבטן), תתחילי עם  נשימות ונשיפות עמוקות (בשפה היוגית זה נקרא תנוחת הסווסנה).

תעצמי עיניים (שימי אפילו כיסוי עיניים ואטמי אוזניים), תרפי את הגוף, תרפי את המתח מהעיניים והפנים,

תרחיקי מחשבות מהעבודה ומטלות. תקשיבי לנשימה שלך, תירגעי ותני לגוף לשקוע. תני לגוף להיכנס ל"צלילה"

שביציאה ממנה תרגישי חדשה כי נתת מנוחה לגוף ול mind .

תכיני לך כוס תה או קפה -ותתחילי ערב חדש. אחרי מנוחה קצרה הזו את תקומי אנרגטית.

זה הזמן לאכול משהו קל, למשל, בננה או יוגורט, לעשות אימון ולצאת לריצה.

הטריק הזה ישפר לך את איכות החיים וכל חווית הכושר שלך. תיהני ושיהיה בהצלחה :)

טיפים נוספים


  • דמיון הופך למציאות

דמיינו חזק, בכל הכוח המחשבה, איך אתם רוצים להיראותחזקים? רזים וחטובים? בריאים?

להרגיש מצוין עם הגוף שלכם? לאהוב את הגוף שלכם מבפנים ולאהוב את מה שאתם רואים

במראה? תהפכו את התמונה של המציאות הרצויה למטרה ועם כוח הרצון, השקעה והתמדה

זה יקרה והתמונה שבדמיון תהפוך למציאות!

אז תגידו כן לאימון שלכם בכל הזדמנות, ממש היום, ממש עכשיו!

  • תנהלו רומן עם הגוף שלם

מי מאיתנו לא חולמת על גוף יפה וגזרה דקה וחטובה? אני בטוחה שכל אחד מאיתנו!

אבל מי באמת משקיעה ומתאמצת כדי להשיג תוצאות רצויות ומרשימות?

לצערי, ממש לא כולן. לאיזו קטגוריה אתן מייחסות את עצמכן?

אני מקווה, שאכפת לכן מעצמכן ומאיך שאתן והגוף שלכן נראים.

ומי שעדיין על הכורסה ומתלבטת מתי יהיה לך זמן לאימון –  עזבו התלבטויות,

מחשבות, היסוסים, חישובים ודחיות למחר.

אין למה לחכות, תתחילו את הרומן עם הגוף החטוב החדש שלכם ע-כ-ש-י-ו!!!

  • תרגישו כוכבות – תהיו כוכבות!

אימונים שאנחנו עושים ביחד הם יעילים מאוד לשריפת שומן יעילה ובניית גוף מדהים, מוצק

– כמו של כוכבות קולנוע! אבל למה כמו? כל אחת ואחד מאיתנו הוא כוכב, שאין שני לו ,

אז בואו גם נרגיש כוכבות וכוכבים ונעבוד על הגוף שלנו כדי שלכוכבת שבתוכך יהיה

גוף מהמם ומושך, שהולם את המלכה!

  • מציאת זמן לאימון:

תילחמו על האימון שלכם: שום תכנית פתאומית לא יכולה להרחיק אתכם מהדרך שבחרתם!

תרחיקו מעצמכם את העצלות, את האין כוח, את העייפות – אפילו לכמה דקות.

תזכרו שתמיד יצוצו תכניות, דברים, אנשים, אירועים ונסיבות שיכלו להרחיק ולהסיט

אתכם מהדרך שבחרתם.

  • שריינו את האימון ביומן כפגישה עם עצמכם החדש

מצאו ושריינו את הזמן לאימון ביומן וסמנו אותו כפגישה הכי חשובה שלכם עם חבר יקר ואהוב - עם עצמכם החדש!

אם יש חבר שמבטל לכם כל הזמן ובגללו אתם לא מתאמנים – תחליטו מעכשיו להתאמן

לבד כדי לא להיות תלויים באדם אחר וצרפו אליכם פרטנרים חדשים ורציניים לאימונים

  • תבחרו בגישה נכונה – האימון הוא למענכם!

תבחרו בגישה שלא האימון בוחר אתכם, אלה אתם בוחרים לעשות את האימון.

מה שיקבע בסוף זה כוח הרצון ומשמעת עצמית שלכם, עד כמה חזק אתם רואים

את המטרה כשעוצמים את העיניים.

תתמידו. תשקיעו. תתמסרו. תאהבו. תחייכו. תתאמצו. תנשמו. תיקחו בקלות. תצליחו. תיהנו.

תזכרו שאתם נותנים את המקסימום – למען  עצמכם, כדי להגשים את המטרה

ובשביל ההרגשה המצוינת שתזכו בה אחרי האימון ולהמשך היום!

  • הכנה מנטלית לפני האימון

בדקות האחרונות לפני האימון אני עושה הכנה מנטלית, מדיטציה קטנה על כוס קפה -

חושבת על התרגילים שאני הולכת לעשות באימון ומנסה ״להרגיש ״ אותם גופנית מתוך המחשבה.

אני נותנת לתחושה הזו להציף אותי לגמרי, כך שאני מרגישה את העבודה המחשבתית בשרירים,

מתרגשת. מדמיינת את המטרה שלי מול העיניים כדוגמה חיה ומלאת צבעים מוחשית מאוד.

מדמיינת ניצחון. חשה ניצחון. אומרת לעצמי שהיום אני עושה את המקסימום שאני יכולה נכון להיום,

הכי טוב שאני מסוגלת לאימון הזה. לא מתמהמהת, זהו זה, מתחילים את האימון!

  • תעשו את זה כמו משחק

וזה לשאלה כיצד יוצאים ממעגל של לדחות את הכושר לאחר כך. אז לפעמים זה לא פשוט להקים את עצמינו

ולהתחיל להתאמן, צריך מוטיבציה, לכן צריכה להיות מטרה וגם משמעת עצמית להתמיד, ואולי צריך להתייחס לזה

פחות בכבדות "לעשות כושר" אלה לעשות זאת כמשחק, להתחיל בקטנה ולתת לעצמך להיסחף, וגם לזכור

את ההרגשה הנהדרת שתהיה לך אחר כך.

עוד טריק שעובד מצוין - להתלבש בבגדי ספורט, נעלי ספורט, הכל - לא יהיה לך נעים מעצמך להסתובב ככה ולא להגיע

בסוף לאיזה תרגילון. לתכנן את האימון, לרשום, לתעד, לראות שיפור - כל זה מדרבן לעוד!


טיפים להצלחה שלכם, עצות ועדכונים נוספים שיעזרו לכם להגיע לגוף בריא וחטוב.

יש לכם טיפים שלכם ודרכים שעזרו לכם? - שתפו עם חבריהם ל"נשק" :)


. חדשים בעולם הכושר ותזונה ורוצים להתחיל להתאמן ולאכול נכון ? קלי קלות!

קראו "איך להתחיל להתאמן ב WOW your body" ותכנית תזונה לגוף חטוב SUPER HOT BODY

ותתחילו את המהפך האישי שלכם!

נתראה שם ושיהיה לכם שבוע מקסים!

.