לומדות לדבר דיגיטלית

שיתוף הפעולה המצליח של סלונה ובנק לאומי במסגרת קהילת "דיגיטליות בעסקים", הוא רק אחד ממיזמים רבים של לאומי בעולם הדיגיטל. היום נפתח המחזור הרביעי של "בית הספר לשיווק דיגיטלי" וזאת סיבה למסיבה

כתבה דיגיטליות בעסקים. צילום: גלית סבג

כלים דיגיטליים משמשים אותנו בכל תחומי החיים, ולפעמים אנחנו הולכים לאיבוד בין כל האפליקציות והכלים שיכולים לשפר את החיים שלנו. בנק לאומי הרים את הכפפה ופתח כמה תוכניות לימודים שמאפשרות לקחת צעד אחד קדימה בניהול עסקים, בשיווק דיגיטלי, בשוק ההון ובכלכלת המשפחה ולהשתתף בתוכנית הלימודים המקצוענית באחד מבתי הספר שלו.

כתבת דיגיטליות בעסקים מחזור 4. צילום: גלית סבג

תוכניות הלימודים בכל אותם בתי ספר, מועברות ע"י מיטב המרצים וניתנות חינם גם למי שאינם לקוחות הבנק. אחת מתוכניות הדגל של בנק לאומי הוא ביה"ס לשיווק דיגיטלי מבית היוצר של סלונה ובנק לאומי, שהמחזור הרביעי שלו נפתח הערב.

ראשיתו של שיתוף הפעולה בין סלונה ללאומי, בקהילת פייסבוק שנפתחה לפני כשנה וחצי ויועדה לנשים עצמאיות בעלות עסקים קטנים. אחרי כמה חודשי פעילות בהם למדנו את צרכיהן של אותן נשים, בלט צורך מובהק להבין לעומק את עולם השיווק הדיגיטלי.

עצמאיות ובעלות עסקים קטנים נושאות על גבן לא רק את הכורח לנהל את העסק. הן, על פי רוב, הפועלות והמנכ"ליות, הן אחראיות באופן בלעדי להוצאות ולהכנסות, העסק הוא הן, והן – העסק. בהרבה מקרים מוטלת על כתפיהן גם אחריות לעובדים או לספקים. הן היוצרות והמייצרות ובנוסף כל עבודת השיווק עליהן ולזה כבר לא נשאר לא כסף ולא כוח.

בעולם של רשתות חברתיות, נתח משמעותי מהפירסום והשיווק עברו מידי ומשרדי הפרסום לידי הקהל הרחב. כל אחת ואחד יכולים, בתקציבים נמוכים יחסית, להעלות קמפיין בפייסבוק ולקדם אתר בגוגל. לכאורה, כל אחת יכולה. הבעיה מתחילה כשכולם עושים את זה. מצד אחד לרובינו אין את הידע המקצועי איך לשווק ולפרסם באופן נכון ואפקטיבי, מצד שני – הרשת מוצפת פרסומים ואנחנו נעשינו עיוורים מול השפע הזה.

כתבת דיגיטליות בעסקים מחזור 4. צילום: גלית סבג

התובנות האלו הביאו אותנו, בסלונה ובלאומי, למסקנה שמה שזקוקה לו כל עצמאית בעל עסק קטן, הוא ארגז כלים שיכשיר אותה בזמן קצר להבין מה ואיך: באילו זירות חברתיות מתאים לה לשווק את העסק שלה? איך לעשות זאת באופן יעיל? איפה להשקיע את הכסף הפרסום הכי אפקטיבי ומה לבקש מאנשי מקצוע, במידה והיא פונה לכאלו?

 כתבת דיגיטליות בעסקים מחזור 4. צילום: גלית סבג

סיליבוס מקיף נבנה, מיטב המרצים נקראו לדגל ויצאנו לדרך עם המחזור הראשון שמנה 25 משתתפות בנות מזל. השמועה, כדרכן של שמועות ברשתות החברתיות, עשתה לה כנפיים. קהילת הפייסבוק הלכה וגדלה ולמחזורים הבאים נרשמו כבר מאות רבות של נשים. מספר המשתתפות גדל ממחזור למחזור. נשים בטווח גילאים רחב, מכל רחבי הארץ ובמגוון עיסוקים רחב ומרתק, נבחרו בקפידה לכל אחד מהקורסים.

בוגרות בית הספר לשיווק פורשות כנפיים ועפות רחוק, לא רק בזכות הידע שהן רוכשות, אלא גם בזכות כוחה של הקהילה. חברויות אמת ושיתופי פעולה מסחריים, נרקמים בין נשים שעד לא מזמן לא הכירו זו את זו. הן מעיזות לחלום רחוק יותר ועפות גבוה יותר. ואנחנו בלאומי וסלונה, מתבוננות בהשתאות בקסם הזה ומבינות שהצלחנו, יחד, ליצר קסם משנה חיים.

כתבת דיגיטליות בעסקים מחזור 4. צילום: גלית סבג

ביום חמישי האחרון עלה לאוויר קמפיין של בתי הספר של בנק לאומי. שלוש מכוכבות הפרסומות, הן בוגרות בית הספר לשיווק דיגיטלי של סלונה ובנק לאומי. כאן, למשל, אפשר לראות את שני זוהר, בלוגרית ותיקה ומצליחה של סלונה ובוגרת הקורס השני של #דיגיטליות_בעסקים,

[youtube onwzkTgjZv8 nolink]

הערב יפתח המחזור הרביעי של ביה"ס לשיווק דיגיטלי. הפעם ייקחו בו חלק 50 נבחרות מתוך מאות הנרשמות. אנחנו מאחלות להן הצלחה גדולה והנאה מרבית ובטוחות שכמו קודמותיהן, גם בנות המחזור הזה ישכילו להעביר את כל הטוב הזה הלאה.

************

את כל הפרטים על הקורסים השונים תוכלו למצוא כאן>>

גם אתן עצמאיות, בעלות עסק קטן? מוזמנות להצטרף אלינו עוד היום לקהילת #דיגיטליות בעסקים.