לא מוצאת אהבה? תאהבי קודם את עצמך!

רק כאשר את יכולה ומוכנה להיות לגמרי לבד ולהיות מרוצה מהמצב, להנות מהזמן עם עצמך, לא לחשוש מכך שאת לבד, לקבל את עצמך לחוד, רק אז תוכלי לקבל את עצמך כחלק מ"ביחד"

בשביל למצוא זוגיות נכונה ומתאימה עבורך את חייבת קודם כל לקבל ולאהוב את עצמך. בטח שמעת את המשפט הזה לא מעט פעמים… ואולי גם היית בטוחה שאת מחוברת לעצמך ואוהבת את עצמך ולמרות זאת הזוגיות לא באה. עכשיו עם יד על הלב, עד כמה את באמת מחוברת לעצמך? כמה באמת ובתמים את יודעת מה מגיע לך, מה את רוצה ומה את צריכה בבן זוג ובזוגיות ומוכנה לקבל את זה?

תעצרי רגע ותשאלי את עצמך, האם בזוגיות האחרונה התפשרת? למה היא לא הצליחה? מה עצר אותה? והאם את לבד כי את לא מוכנה להתפשר יותר ויודעת מה את רוצה בדיוק או שאת פשוט מחכה שמשהו יבוא? לסיכום, אם הזוגיות לא באה, הגיע הזמן לבדק בית!

מלבד תזמון נכון על כל אחת לקבל את עצמה וגם לעבור תהליך מתמשך ותמידי ולשאול את עצמה בכל פעם מחדש- האם טוב לי עם עצמי? האם אני אוהבת את מה שיש? האם אני מבטאת את המקום שלי? מענה חיובי לשאלות האלה יאפשר לך גם להיות במקום הנכון בזוגיות שלך. ואיך תדעי שאת במקום נכון? כשאת יכולה לחיות את החיים שלך ללא תלות או צורך אובססיבי בבן הזוג. כשאת מוצאת את המקום שלך ומרוצה ממנו לבד ובתוך מערכת היחסים כחלק ממנה ולא רק כשאת חלק ממנה.

זוג באינסטגרם

רק כאשר את יכולה ומוכנה להיות לגמרי לבד ולהיות מרוצה מהמצב, להנות מהזמן עם עצמך, לא לחשוש מכך שאת לבד, לקבל את עצמך לחוד, רק אז תוכלי לקבל את עצמך כחלק מ"ביחד" ובאמת להוות חלק מזוג. ולא סתם זוג, אלא זוג בזוגיות מוצלחת, נכונה ומתמשכת.

נשים (וגם גברים אגב), פועלים לפי התנהלות קבועה ודפוסים שהתקבעו אצלן במהלך השנים. מחקרים רבים מראים שגבר יחפש לרוב את הדמות של אימו בבת הזוג שלו ואישה תחפש את דמות האב. לא, זו לא סתם קלישאה שקראת, זה נכון ברוב המקרים. כשאנחנו ילדות ולאחר מכן נערות ההורים שלנו הם הדמויות לחיקוי הן מבחינת התנהלות והן מבחינה זוגית. אנחנו לומדות דרכם כיצד לנהל זוגיות נכונה (או לא נכונה) וגם אם אנחנו בטוחות שלא נגדל ונהיה כמוהם, לרוב המציאות מראה אחרת.

אישה לדוגמא, שגדלה להורים גרושים או שאחד מהם היה הדמות הדומיננטית והמובילה, זה הדפוס שהתקבע אצלה כילדה והשפיע על ההתפתחות שלה ועל הראייה שלה. היא עלולה לפחד להיקשר כי היא מפחדת מגירושין או לתת לגבר לנהל אותה כי זה מה שהיא חושבת שצריך או לשלוט באופן אובססיבי כי כך גדלה.

זוג ביחד אוהב צילום אינסטגרם

דוגמא נוספת היא גבר אשר אימו נבגדה על ידי אביו שוב ושוב. הוא מראש התחתן עם אישה "נוחה" שלא אהב ובה בגד שוב ושוב. עד שהבין שהוא חי לפי דפוס שלא מתאים לו, דפוס פוגעני שחשב שככה צריך להתנהג. כאשר התאהב באישה אשר מראש הציבה לו גבולות ולא איפשרה לו את האופציה לבגוד או להתסכל לצדדים הוא הבין מה גרם לו להתחתן מלכתחילה ושעליו לשחרר את התלות ולשנות את התנהגותו.

אז מה עושים? מטפלים. משחררים דפוסים שתוקעים את עצמינו בהתקדמות והקידום האישי שלנו הפרטי וגם הזוגי.

"אנשים הם השיקוף של עצמם" אומרת שלומית בן שבת מטפלת בזוגיות בשיטת דרך הלב הכוללת חיבור עצמי ותקשור. "אני בחרתי בתור בני זוג גברים שלא יכולים להתחייב . שנים לא הבנתי למה, הרי אני רוצה זוגיות ורוצה אהבה ומשפחה. כשהתחלתי לשאול את עצמי שאלות הבנתי שבגלל שאיבדתי את הוריי בגיל צעיר אני מפחדת לאבד משפחה. ולכן אני מראש בוחרת מישהו שלא יוכל להתחייב אליי כך שלא אוכל לאבד את מה שלא הקמתי. אחרי שהבנתי את זה שחררתי ויכלתי למצוא את הזוגיות הנכונה לי"

שלומית מדברת רבות על הזוגיות והקשר שלה לתפיסה שלנו של המציאות בתור ילדים, ההתנהגות והזוגיות שהיתה להורינו משפיעה עלינו ועל הבחירות שלנו ועד שלא נבין ונקבל לא נוכל לשחרר ולמגנט אלינו את בן או בת הזוג הנכונים עבורינו. "בין אם נרצה או לא" מסבירה שלומית "אנחנו מנסים להידמות להורים שלנו ומגלים, לפעמים מאוחר מדי שיש לנו דרך משלנו. אבל הרגלים דרכם להשתרש במעשים שלנו. אנשים לרוב מטפלים במצב רק לאחר שחוו כאב, פרידה או אובדן במקום מראש להתחבר לעצמם ולבדוק מה נכון עבורם."

עבודה חד פעמית או הבנה אחת לא מספיקה. על זוגיות צריך לעבוד- לא לבטל את עצמך, למצוא ולשמור את המקום האישי בכל מערכת יחסים ולאהוב את עצמך ובכל פעם לדייק את עצמך מחדש, לא לפחד לתהות לשאול שאלות לבדוק עם עצמך שאת אכן במקום שטוב לך ונעים לך וככה תוכלי לדייק ולשפר באופן קבוע את המערכת הזוגית בה את נמצאת.

מומלץ לפנות למרכז שלומית בן שבת פתיחת הלב