חלון ראווה: זנדיגי

מהשכונה המאתגרת בחולון, דרך לימודי הנדסה גנטית ועד שנקר והמפגש עם בן הזוג לחיים וליצירה. אשרי הרוש, המעצב של מותג התיקים זנדיגי מספר על הדרך שעבר

מי אנחנו?

ZENDIGI  יחצ

אשרי הרוש (25) ואלון הנגלי (27), בני זוג, המעצבים והבעלים של מותג התיקים זנדיגי משנת 2014.

זנדיגי היא מילה בפרסית המתארת את החיים כהוויה- את מה שיש לאדם בחייו, החוויות שצבר, והדרך שבה הוא בוחר להביע את עצמו – כך גם המותג עצמו.

רקע

אשרי: נולדתי בג'סי כהן חולון וגדלתי בשכונה מאתגרת שדרשה ממני להקשיב ולהתבונן על מנת להתקדם. כבר בגיל צעיר התחלתי לעבוד בעבודות מזדמנות מה שיצר אצלי עצמאות אישית וכלכלית.

בסיום השירות הצבאי התחלתי ללמוד הנדסה גנטית מתוך האהבה שלי ליחידות קטנות ומסודרות, לאחר שלושה חודשים הרגשתי שהמקום שלי הוא ביצירה, בעבודת הידיים, ובחיבור בין קו לצבע. התחלתי לצבוע ולרקום בדים משומשים שמצאתי ברחוב, יצרתי דרכם יריעות טקסטיל שהפכו עם הזמן לתיקים, ארנקים, שטיחים ותמונות ומכרתי את עבודות היד שלי בחנויות שונות בתל-אביב.

כל אדם שפגשתי בדרך השאיר בי צורה, השאיר בי צבע, הניח עליי רשת של תמונות. מתוך הסקרנות לחומר, התחלתי ללמוד עיצוב טקסטיל בשנקר, שם למדתי לפרק ולהרכיב מחדש את החומרים, להפנים ולהחצין את הדברים הנכונים, לתכנן ולבצע את הרעיונות שלי והכי חשוב – שהכל בחיים הוא טקסטיל. בשנת הלימודים הראשונה פגשתי את אלון והחיבור בנינו הוביל לתהליך שדרכו זנדיגי התפתחה למה שהיא היום.

zendigi יחצ

מתי ולמה הבנתם שאתם רוצים להיות מעצבים?

הבחירות הויזואליות, היומיומיות שלנו אפיינו אותנו כבר מגיל צעיר והתבטאו בעיצוב, הדרך שבה בחרנו להתלבש, לעצב את הבית, לתפור תחפושת או לצייר ציור. בעינינו הדרך הכי טבעית להביע את עצמך היא ביצירה.

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

שילוב הלימודים עם הרצון לעשות את האמנות הפרטית שלנו.

איך אתם מתארים את סגנון העיצוב שלכם?

אורבאני- קלאסי, גאומטרי -נקי ונגיש.

אנחנו מושפעים מאוד מהאמנות המצרית, תקופת הבאוהאוס והסיטואציות היומיומיות שאנחנו חווים בהווה המשתנה בישראל ובתל אביב. אנחנו תמיד מחפשים צליל הבעה ותנועה.

zendigi יחצ

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת אתם מתחברים?

גבריאל קוקו שאנל.

מה מאפיין את הקולקציה האחרונה?

הקולקציה עוצבה מתוך מחשבה על מחזוריות. כל סיטואציה שאנו חווים בחיים חוזרת על עצמה בווריאציות שונות, בהן נפעל במימדים אחרים ונפגוש אנשים חדשים. בכל פעם אנו נשחק תפקיד אחר, אך התחושה – תישאר תמיד אותה תחושה. כאדם החי בתקופה הזו, כאדם החי בתקופה קדומה, וככזה שהגיע מתקופה מאוחרת יותר.

שחור, לבן, זהב, ירוק, ואדום, אלו הצבעים שמנחים אותנו.

zendigi יחצ

zendigi יחצ

zendigi יחצ

zendigi יחצ

טווח מחירים: החל מ-59 שקל לנרתיק קטן, דרך 189-299 שקל לתיקי גב וצד, עד 495 שקל לעבודות רקמה או טקסטיל בייצור יחידני.

איפה קונים? בחנות האינטרנטית שלנו WWW.ZENDIGIBAGS.COM או בטי מרקט בין התאריכים 5-7/4 בדובנוב 8, תל אביב.

zendigibags בפייסבוק

 ***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק