איטס קפיטריה: ניו יורק בלב תל אביב

בוגרת מאסטר שף, מיכל אפשטיין, השיקה בשנה האחרונה את איטס קפיטריה, מעדנייה מיוחדת ושונה בנוף התל אביבי שבע המסעדות והקונספטים. הלכנו לבחון מקרוב

בחורה עם מחשב נייד

מיכל אפשטיין ושותפיה לאיטס. (צילום: מתן כץ)

את מיכל אפשטיין, בוגרת מאסטר שף, תמצאו בשנה האחרונה מבשלת במטבח הפתוח של "איטס" קפיטריה, מעדנייה קטנה ומטריפה הממוקמת בלב ליבה של תל אביב. לצד של אפשטיין פועלים השותפים יונתן קובארי , אדווה חמו מנהלת את המקום, השותפים כולם מגיעים מעולם ההסעדה, חברו ביחד להקמת המעדנייה השכונתית עם קונספט שונה מכל מה שהכרתם.

איטס קפיטריה, ממוקמת במבנה המחודש של בית חנה בשדרות בן גוריון, במקום יש מטבח פתוח שבו תוכלו לראות את אפשטיין בפעולה וויטרינה מפתה עמוסה במגוון מנות משתנות ומתחלפות. כל המנות נארזות ומוגשות לסועדים בקופסאות שניתן לקחת, "הגשה עצמית ומטבח פתוח זה סגנון שבכל העולם תופס תאוצה ואנחנו הבאנו את המודל הזה לארץ ממקומות שראינו בניו יורק, בלונדון, בבירות קולינריה מובילות", מספרת אפשטיין ומוסיפה, "כל האריזות שלנו ידידותיות לסביבה, כמו למשל קופסת הלאנצ' בוקס שמאפשרת לארוז את כל הסלטים שלנו לארוחת צהריים. בהתחלה אנשים לא ממש הבינו את הפורמט והיום הלאנצ' בוקס, עוד לפני שפתחנו את המקום ידעתי שאני רוצה לעשות לאנץ' בוקס וזאת מנת הדגל שלנו. היא משתנה בכל ביום, היא בריאה וצבעונית. אנשים באים בשבילה".

"אוכל בריא הוא קודם כל טעים"

בבוקר מוצגות בויטרינה מנות בוקר ומאפים אין האוס כמו לחם בננות, סקונס אמיתיים כמו באנגליה וכריכים, "הויטרינה של המאפים היא מאוד אמריקאית, כמעט הכל נעשה כאן במקום, עם המון דגש כל איכות החומרים ועל הנראות, היא נראית מגרה מאוד". בצהריים ממלאות את הויטרינה קערות סלט גדולות ומזמינות למשל כמו סלט כרוב קיסר כרוב צלוי בתנור ברוטב קיסר עם קייל ופרמז'ן, סנדוויצ'ים כמו כריך קורנביף עם שמנת חמוצה וחלפיניו, לצד תבשילים חמים צמחוניים ובשריים, המשתנים כל יום בהתאם לעונה ולמלאי הירקות, "רצינו להביא אוכל קז'ואל איכותי ובריא, מזנון מהיר עם אוכל גורמה. חלמתי על אוכל שופע ובריא שרואים אותו, שרואים גם איך מכינים אותו", היא מספרת ומוסיפה, "ההקפדה על הטריות ואיכות האוכל חשובה לנו מאוד, זאת אחת הסיבות שהאוכל שלנו טעים, כי הכל טרי ואיכותי", כחלק ממגמת האיכות והטריות המנות מאופיינות באוכל עונתי ומקומי, וכן בגינה הידרופונית לגידול עשבי תיבול שונים וירקות אורגניים. בסופי שבוע מקבלת הקפיטריה אווירה קצת יותר מושחתת בכל שבת יש לנו תפריטי ספיישלים משתנים, ובקרוב ייחנך תפריט ברנצ'ים מפנק בשבתות בלבד.

איטס קפיטריה מביאה מודל ניו יורקי מובהק, המטבח האמריקאי לא זר לאפשטיין שנולדה בישראל להורים אמריקאים, וחיה שנים ארוכות בארצות הברית כשחקנית כדורסל מקצועית בליגת הקולג'ים, "גם אני וגם יונתן באנו מבתים אמריקאים וגדלנו על תרבות אוכל במובן הטוב של המילה". היא מספרת, "שנינו אוהבים לאכול ונהנים לאכול במקומות שונים בעולם. ואני חושבת שהבאנו את הדבר הזה גם לאיטס".

מתכון:  סלט אורז מלא עם בטטות ובצלים מקורמלים של איטס קפיטריה

לציבור הרחב זכורה אפשטיין כמי שהגיעה למקום הרביעי במאסטר שף, אבל את כישרון הבישול והאירוח היא גילתה הרבה לפני הריאליטי המצליח, "כבר בגילאי ה-20, כשגרתי לבד בארצות הברית, גיליתי שאני מאוד אוהבת לארח ולבשל. לקראת גיל 30, התחילו מחשבות על פרישה מהספורט התחלתי לחשוב איזה כיוון הכי יתאים, ידעתי שאני רוצה לעסוק בעולמות של אירוח ובישול אבל לא ידעתי איך זה יהיה. לאט לאט התחלתי לשים לב שאני מפנטזת על מקום משלי, איך הוא יראה ומה יוגש בו". החלומות על מקום משלה הביאו אותה להתחיל לגבש את הרעיון שהפך אחרי ארבע שנים של עבודה לאיטס קפיטריה, "רציתי מקום עם אוכל טעים, בלי מלצרים, מקום שכונתי ומשפחתי עם לקוחות קבועים שאנחנו מכירים בשם הפרטי וזה בדיוק מה שקורה. אפשר להגיד שזה הבייבי שלי, יש לי ילד בן שנתיים ואת איטס".

סלט בטטות (צילום: מתן כץ)

4 מנות

חומרים:

כוס אורז מלא עגול

1 בטטה חתוכה לקוביות קטנות

2 בצלים סגולים חתוכים לרבעים

4 כפות שמן זית

חופן בצל ירוק קצוץ

חצי צ׳ילי אדום פרוס

חופן כוסברה קצוצה

2 כפות שומשום שחור

כף זרעי דלעת קלויים

כף זרעי חמנייה קלויים

כף קינמון

רוטב:

חצי כוס שמן זית

3 כפות סויה

3 כפות מיץ לימון

כפית שמן שומשום

1 כף שום כתוש

3 כפות סוכר חום

להכנת הבטטות ובצלים:

1. מחממים תנור על 180 מעלות.

שמים את הבטטות והבצלים בקערה, מוסיפים שמן זית קינמון מלח ופלפל מערבבים ומניחים על

תבנית עם נייר אפיה. מכניסים לתנור ואופים כחצי שעה. מוציאים ומניחים לקירור.

2. מבשלים אורז לפי הוראות היצרן. מקררים לטמפרטורת החדר.

להכנת הרוטב:

3. שמים את כל המרכיבים בכוס או קערה מערבבים טוב עד איחוד ועד שהסוכר נמס לתוך הנוזל.

להרכבת הסלט:

שמים את האורז בקערה גדולה, מוסיפים את הבטטות והבצלים, שמים מעט מהרוטב ומערבבים.

מוסיפים את כל המרכיבים הנותרים ואת יתר הרוטב. מערבבים בזהירות כדי שהבטטות לא ימעכו. מגישים בטפרטורת החדר כתוספת או מנה עיקרית.

איטס קפיטריה, שדרות בן גוריון 75 בתל אביב

בפייסבוק >> כנסו לכאן