איך להיגמל מהחשק לשוקולד, קפה ולחם

כדי להיגמל מהקרייבינג הקבוע לשוקולד, לחם וקפה וחוסר השקט כשהם אינם בסביבה, צריך לתרגם את החשק לצורך האמתי של הגוף. ואז, לא תאמינו כמה מהר תהיו שביעות ורגועות

טליה ברשטיין

11/03/2018


מכירות את השעה הקבועה ביום שפתאום אתן חייבות קפה, שוקולד או לחם (מחקו את המיותר או הוסיפו את שלכן). אם אתן לא מכירות, אשראי וטוב לכן. אם אתן מכורות כדאי שתמשיכו אל הטיפים שהכנו עבורכן בעזרת אסנת בובורוב דיאטנית לייף.

איך נוצר החשק הקבוע לשוקולד, קפה או לחם

העולם המודרני על שפע טעמיו מבלבל אותנו. מחסור בוויטמינים ומינרלים למשל, יכול להיות מתורגם לא נכון ולהפוך לרצון למזון לא נכון ולא בריא. מכאן ועד הרגל קבע של סיפוק מידי מהסוג המזיק, הדרך קצרה ומבאסת.

הגוף שלנו לומד לבקש את מה שהוא רגיל לקבל.  זה נכון לגבי אוכל, שינה עישון וספורט. מחקרים מראים שהרגלי אכילה יכולים להשתנות תוך חודשיים. גם אם נראה לכן שחודשיים הם נצח רע בלי החטיף הקבוע בשעה הקבועה, אל תשכחו שאחריהם שחררתן את עצמכן מהכלא של עצמכן. שווה לא?

ויש לנו גם אשליה לנפץ עבורכן. שמעתן מתישהו שהרגלי אכילה אפשר לשנות תוך עשרים ואחת ימים? הבשורה הרעה היא שזה רחוק מלהיות נכון. כאן, תוכלו לקרוא איך נוצר המיתוס הזה. הבשורה הטובה היא שברגע שהגוף שלכן יתרגל לקבל את מה שהוא צריך, הוא די מהר יתחיל לבקש את הדבר הנכון, אם רק תלמדו אותו ואת עצמיכן מהו.

להבין מה  הגוף צריך (צילום : Photographee.eu Shutterstock )

המילון לתרגום החשק באוכל, לצורך האמיתי

1. חייבות שוקולד? אנחנו כבר לא.

מה קורה כשאוכלים שוקולד? שחרור מהיר של אנדורפינים שגורמים לנו מיד לתחושת רוגע, שלווה ו"היי".

איפה הבעיה? תחושת ה"הי" והאנרגיה נעלמת מהר, ומשאירה אחריה בור של רעב, עייפות ועם טיפת האנרגיה שנשארה מחפשים את השוקולד הבא.

התוצאה: יותר מדי סוכר בגוף, עליה במשקל והתמכרות לסיפוק המידי של השוקולד.

מה הגוף באמת רוצה? אנרגיה, רוגע ושחרור לחץ בכלי הדם.

איך עושים את זה?  בעזרת מזון עשיר במגנזיום, שיעשה את אותה עבודה של שחרור אנדורפינים, תחושת היי, ואנרגיה, מבלי ליפול בשבי ההתמכרות.

פינת הגאון הרעב: בננות, אגוזי ברזיל, אגוזי קשיו, אבוקדו, שעועית ועדשים, בננה, קישואים, וקינואה.

לא אוהבות קינואה? אתן תאהבו אחרי שתנסו את המתכון שמחכה לכן בסוף הכתבה.

יגמלו אתכן מהחשק לשוקולד (shutterstock By AS Food studio By Picsfive, Andris Tkacenko )

-   במקרה שבדיקת הדם שלכם מעידה על מחסור במגנזיום, תוכלו להיעזר בתוסף מזון המכיל מגנזיום, חשוב להתייעץ עם רוקח בכל הקשור לשימוש בתוספי המזון, לידע אותו במקרה של שימוש בתרופות, ובמחלות רקע.

-   אפשר מדי פעם לאכול שוקולד מריר, רצוי שלא יכיל סוכר. השוקולד המריר לא ממכר, יוצר את אותו אפקט של אנרגיה ומצב רוח נעים, ולא משאיר אחריו נפילת סוכר ואנרגיה כמו שקורה לאחר אכילת שוקולד חלב.

שוקולד מריר נטול סוכר של כרמית, מגנזיום קומפלקס של לייף ומגנזיום של אלטמן ( צילום: יח"צ)

2.  מתחשק לכן לחם?

מה שהגוף מנסה להגיד לכן בזמן שאתן עוצרות ליד מאפיה,זה שסך הכל חסרות לו חומצות אמינו חיוניות, מהסוג שאנחנו יכולים לספק לגוף רק באמצעות מזון המכיל אותן.

למה לו חומצות אמינו? מפני שהן מסייעות לתהליך בניית חלבונים בגוף.

פינת הגאון הרעב:  אגוזי מלך, יוגורט, זרעי חמנייה, ביצים, אבוקדו, סלמון, ספירולינה, וכל מאכל המכיל חומצות אמינו ברמה גבוהה.

לא תאמינו כמה מהר תפסיקו לחפש לחם. (צילום: By Nattika Jacek Chabraszewsk shutterstofk )

דרך נוספת להרגיע את הצורך בלחם ובפחמימות היא תוספי מזון המכילים חומצות אמינו, ואומגה 3. חשוב להתייעץ עם רוקח בכל הקשור לשימוש בתוספים

אומגה עילית של לייף, ספירולינה ואלספה של אלטמן, אמינו קומפלקס של  סולגר (צילום: יח"צ)

 3.  לא יכולה בלי קפה?

זה מפני שאת עייפה, מצוברחת, מתוחה, רעבה, או מפני שכבר שנים הרגלת את הגוף לקבל שלוש, ארבע או יותר פעמים ביום קפה בשעות קבועות.

איפה הבעיה? עייני ערך שוקולד. האנרגיה מגיעה מהר ונעלמת מהר. סביר להניח שלאורך זמן הגוף יבקש בהדרגה עוד ועוד קפה.

מה הגוף באמת צריך? יותר שעות שינה, יותר שקט פנימי, ומקורות אנרגיה בריאים שישמרו על רמת האנרגיה לאורך זמן רב יותר. במילים אחרות, מזון בריא ומלא בסיבים תזונתיים.

פינת הגאון שחייב קפה: בננות, גרנולה, דבש, שיבולת שועל, תפוחים, ושקדים שאגב השילוב של השניים האחרונים, לא רק טעים להפליא, הוא גם עשוי לעזור לאיזון תחושת הרעב והשובע.

יותר טעים, יותר מעורר, יותר בריא מקפה ( צילום : Jiri Hera jetsarapon Dionisvera shutterstock)

בנוסף תוכלו להיעזר גם בחטיפי חלבון שמכילים גם סיבים, וכדאי שתמיד יהיה לכם אחד כזה בתיק. די מהר תיווכחו ששני ביסים מחטיף אנרגיה, גם מדליקים מחדש את המנועים, וגם סותמים את בורות הרעב הקטנים שצצים לנו באמצע היום בלי סיבה הגיונית.

חטיפי חלבון, וסיבים תזונתיים של לייף, סיבים תזונתיים של בנפייבר ( צילום: יח"צ)

וכמה מילים על סיבים תזונתיים, כדאי חשוב ומומלץ שהארוחות שלכן יכילו סיבים תזונתיים. אם מסיבה כל שהיא אתן לא אוכלות ירקות, פירות וקטניות שמסמנים V על נושא הסיבים, תוכלו להוסיף סיבים מסיסים לארוחה. חשוב חשוב ושוב חשוב, להשתמש בסיבים התזונתיים בהתאם להוראות ולכמות המומלצת.

אסנת בובורוב מוסיפה, שבכל פעם שתתגברו על החשק, תעצימו בתוככן תחושה של יכולת, ושל מסוגלות מול פיתויים, בדומה לפיתוח של שריר. "שריר עמידות" מיומן ומתורגל נותן את הביטחון גם מול הפיתוי הבא, ויביא לידי כך שהקושי לעמוד מול פיתויים ילך ויקטן. עוד מציעה אסנת, ללמוד ולהגדיר נכון את תחושת הרעב. את ההגדרה "אני מתה לשוקולד" החליפי במילים " אני מתאווה לשוקולד". כאשר אתן מרגישות שאתן "מתות מרעב". שאלו את עצמיכן מתי אכלתן בפעם האחרונה, ויתכן מאד שתיזכרו שאכלתן רק לפני שעה. ההכרה בתחושה האמתית משמעותית לתהליך הגמילה מהחשק לשוקולד, קפה ולחם.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ועכשיו: סלט קינואה ממכר שפותח והומצא בזמן הגמילה הפרטית משוקולד ולחם.

בקערה מערבבים

כוס וחצי קינואה אדומה מבושלת

10 עגבניות שרי לקוטן חצויות

10 עגבניות שרי צהובות.

חצי כוס חמוציות

חצי כוס אגוזי מלך

צרור שמיר קצוץ דק

צרור פטרוזיליה קצוץ דק

150 ג"ר גבינת פטה עיזים 5% חתוכה לקוביות

שלוש כפות שמן זית

מיץ מלימון בהריון

כף דבש

שו שום מגוררת

פלפל ארבע עונות

מלח

למקומות, היכון, התמכרות טעימה לכן.