אוסקר 2018: השטיח האדום

לא עוד שמלות שחורות. השטיח האדום של טקס האוסקר שנערך אתמול בלוס אנג'לס נצבע בכל גווני הקשת ובעיקר בהרבה שמלות מנצנצות

אוסקר 2018מימין: ג'יין פונדה, גל גדות, לורה דרן וג'ניפר לורנס על השטיח האדום של טקס האוסקר ה -90.

טקס האוסקר 2018 – הטקס היוקרתי ביותר שנועל את עונת הפרסים של הוליווד, התקיים הלילה בלוס אנג'לס, עדיין על רקע המאבק להפסקת ההטרדות המיניות בתעשייה וקריאה לשיוויון בין המינים, שצברו תאוצה במהלך החודשים האחרונים.

גם הפעם שורבבה לטקס שערורייה תורנית, כאשר ריאן סיקרסט, המנחה הקבוע של אירועי השטיח האדום מטעם ערוץ E! ששמו נקשר לאחרונה להאשמות בהטרדה מינית, נבחר בכל זאת להנחות את תכנית הסיקור של הקדם טקס. כוכבי הוליווד בחרו ברובם להחרים את המנחה הידוע ולהתעלם ממנו על השטיח האדום, אבל טראג'י פ. הנסון כוכבת הסדרה "אימפריה", לא היססה ונעצרה על יד סיקרסט לראיון כביכול. במקום לענות על שאלתו, היא הסתכלה לו בלבן של העיניים ואמרה לעיני המצלמות: "אתה יודע, ליקום יש דרך לטפל באנשים טובים', אתה יודע למה אני מתכוונת?". הרגע הפך לוויראלי תוך דקות אחדות.

ברגע שיא נוסף במהלך הטקס, השחקנית פרנסס מקדורמנד, שזכתה בפרס השחקנית הטובה ובאוסקר השני שלה על הסרט "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", ביקשה כשהיא רועדת מהתרגשות, מכל המועמדות בקטגוריות השונות לעמוד יחד. "לכל אחת מהנשים הללו יש סיפור לספר ופרויקטים שזקוקים למימון" אמרה לנוכחים באולם, "תזמינו אותן למשרד שלכם או שתבואו אלינו ותתחילו לשמוע".

שלא כמו בטקס גלובוס הזהב וטקס פרסי האקדמיה הבריטית (BAFTA) הפעם לא נקבע קוד הלבוש בשחור, מאחר שהמטרה לדברי מארגנות קמפיין "MeToo" ותנועת "Time's Up", הייתה לעורר מודעות לקמפיין והיא הושגה. על כן היה השטיח האדום של אוסקר 2018 שוב צבעוני ונוצץ, כאשר שמלות בכסף וזהב מטאליים מככבות ולצידן רוב לשמלות בלבן, אדום לוהט, כחול וורוד. למעשה היה זה שטיח אדום עם שמלות אלגנטיות מתמיד ולא מקושקשות, אפילו מאופקות במידת מה. כמעט ולא נראו מחשופים פרובוקטיביים, בדים שקופים או תכשיטי סטייטמנט בולטים. הכוכבות היו זוהרות, השמלות היו נוצצות ויחד עם זאת לא מוגזמות בסגנון המאפיין לפעמים את שמלות האוסקר. נידמה שאחרי עונה סוערת וטעונה כל כך, ברור היה לכולן מה הם הדברים החשובים באמת.

90th Annual Academy Awards - Show

פרנסס מקדורמנד, זוכת פרס השחקנית הטובה, בנאום הזכייה שלה באוסקר. מקדורמנד לא נוהגת להתאפר כלל גם לכבוד הטקסים של הוליווד, והיא ידועה כמי שלא עוצרת לעשות פוזות עבור הצלמים על השטיח האדום. זאת הסיבה שאין לנו מושג של מי השמלה שהיא לובשת.

השמלות הטובות על השטיח האדום של אוסקר 2018

GettyImages-927259840

היא אולי עוד לא מועמדת לפרס האוסקר בעצמה, אבל האקדמיה האמריקאית לקולנוע, נותנת הרבה כבוד לגל גדות, שהעניקה אמש את אחד הפרסים הראשונים של הטקס בקטגוריית איפור ועיצוב השיער (יחד עם השחקן ארמי האמר). גדות פותחת את רשימת השמלות הטובות של אוסקר 2018, בראש ובראשונה כי היא משלנו, אבל גם כי לבשה את אחת השמלות הנהדרות והמוצלחות של הערב: שמלת פרנזים כסופה מבית ז'יוונשי, ענק יהלומים מרשים בסגנון אר דקו ( one-of-a-kind) מבית טיפאני ואיפור מבית רבלון (גדות נבחרה לאחרונה להיות הפרזנטורית של המותג). כמו רבות מהכוכבות בערב הזה, גדות בחרה ללבוש נוצץ ומטאלי, אבל כהרגלה עשתה זאת באופן המדויק והלא פומפוזי המאפיין תמיד את הסטייל שלה.

גל גדות במסיבה של ואניטי פייר (Photo by Dia Dipasupil/Getty Images)

את המשך הערב העבירה גדות במסיבה היוקרתית של מגזין Vanity Fair לשם לבשה שמלה אדומה, נוצצת ומוצלחת לא פחות.

90th Annual Academy Awards - Arrivals

מרגוט רובי, מועמדת לפרס השחקנית הטובה ("אני, טוניה"), בשמלת קוטור לבנה של שאנל. שימו לב לתיק השקוף הנהדר שלה אף הוא מבית שאנל. לבד מזוג עגילים וטבעת בודדה אף הם מליין התכשיטים של שאנל, רובי מפגינה הופעה מינימליסטית ונקייה -מייק אפ מאוד עדין, כמעט בלתי מורגש, שיער באורך קארה קצר ומדויק ומוכיחה שגם בטקס הכי נוצץ בשנה – פחות זה לפעמים דווקא יותר .

GettyImages-927251718

ג'ניפר לורנס בשמלת פאיטים כבדה ומנצנצת מבית דיור כמובן, שיער במראה טבעי ומייק אפ דרמטי. לורנס לובשת את אחת השמלות המרשימות של הטקס, אבל הבחורה הזאת תבלוט גם אם תלבש שק. האישיות המוחצנת ומלאת הביטחון שלה, מושכת תמיד תשומת לב וכך היה גם הפעם: לורנס נתפשה בעדשות הצלמים, מדלגת בלי להתבלבל עם עקבי סטילטו גבוהים ושמלת המקסי הארוכה, מעל הכיסאות באולם, כדי להגיע במהירות למקום מושבה. בידה האחת היא לא ויתרה והמשיכה לאחוז בכוס היין שלה, מפגינה שיווי משקל מרשים וקוליות אופיינית.

לא נראה לנו שיש עוד כוכבת על בהוליווד, שהייתה מעזה לדלג כך למקומה באופן הבלתי אלגנטי הזה (וזה סוג של מחמאה) והיי, לפחות הפעם היא לא השתטחה על הרצפה, כמו בטקסים של 2013 ו – 2014 (ברור שגם צירפנו תמונה – בסוף הפוסט).

GettyImages-927261768

ניקול קידמן בשמלת סטרפלס מפוסלת בצבע כחול עז, עם מוטיב של סרט ענק במרכז מבית ארמני פריווה. אין הרבה כוכבות שיכולות ללבוש שמלה דרמטית ונועזת מהסוג הזה ולא להראות מגוחך. קידמן עם לוק דוגמנית העל שלה, היא מהבודדות שיכולות.

90th Annual Academy Awards - Arrivals

לורה דרן בשמלה לבנה ואלגנטית שעוצבה עבורה במיוחד, מבית קלווין קליין קולקשיין.

GettyImages-927259168

סנדרה בולוק שלא נראתה יובלות בלה לה לנד, מבינה כנראה שקאמבק עושים רק בגדול ולכן בחרה בשמלת זהב/שחור נוצצת  במיוחד וקלאץ' תואם מבית לואי ויטון . 

90th Annual Academy Awards - Arrivals

ג'ניפר גארנר, עוד כוכבת שדיי התרחקה בשנים האחרונות מאור הזרקורים (הגירושים המתוקשרים מבעלה השחקן בן אפלק וגם היותה אם משקיענית לשלושה ילדים), גם היא מבינה שכדי לחזור לעניינים בהוליווד, יש לדפוק' הופעה ולכן בחרה בשמלה שיפון דרמטית ומאוד מתבלטת בכחול מלכותי, מבית ורסצ'ה אטלייה.

GettyImages-927239012

ג'יין פונדה, שבדצמבר האחרון מלאו לה 80!!, בשמלה צמודה ומחמיאה מבית בלמיין (44 François Premier – קולקציית הקפסולה של המותג לשטיחים האדומים). עם עגילי השופארד הארוכים ומייק אפ מינימליסטי מעודן, היא נראית ובכן… אין מילים. חוץ מלומר: שאפו! והלוואי עלינו בגילה.

GettyImages-927255242

מריל סטריפ, מועמדת לפרס השחקנית הטובה ("העיתון") בפעם המי זוכר כמה, השמלה בגזרת רטרו קלאסית, אבל הצבע האדום המחמיא והמחשוף המדויק, עושים את העבודה וסטריפ נראית מצוין בשמלה מבית דיור קוטור.

GettyImages-927261594

לופיטה ניונגו לובשת בדר"כ שמלות נועזות על השטיח האדום והפעם הזאת לא שונה, עם שמלת הזהב הנוצצת וקישוט החרוזים השחורים הרקום על השמלה, שמזכיר חגורת כדורי נשק. מוטיב הלוחמת האמיצה שמשדרת השמלה, הוא מוטיב חוזר בשמלות הסקסיות של בית ורסצ'ה והשמועה אומרת, שדונטלה ורסצ'ה בכבודה, עיצבה את השמלה עבור ניונגו.

GettyImages-927234082

אליסון ג'ני  זכתה הלילה באוסקר ראשון כשחקנית המשנה הטובה, על תפקידה בסרט "אני, טוניה". כנראה שהיא הגיעה מראש עם תחושה טובה לגבי סיכויי הזכייה שלה, כי השמלה האדומה בסגנון מלכותי משהו, עם השרוולים הארוכים הנשרכים כשובל, היא בהחלט שמלה גרנדיוזית שמתאימה רק לערב כזה ורצוי כשאת אכן הזוכה. השמלה מבית רים אקרה.

90th Annual Academy Awards - Arrivals

הלן מירן בשמלה מינימליסטית, בצבע נהדר שמחמיא לה ובגזרה מצוינת מבית רים אקרה. תכשיטי היהלומים והספירים הכחולים מוסיפים גלאם וזוהר, שמתאימים לליל האוסקר הנוצץ. על השטיח האדום היא דפקה שוט של טקילה מול הצלמים. למה? כי היא הלן מירן והיא יכולה.

עוד שמלות לא רעות

GettyImages-927252480

 אוקטביה ספנסר מתלבשת תמיד מצוין על השטיח האדום, כאן בשמלה בירוק עז של ברנדון מקסוואל.

Emily Blunt

אמילי בלאנט בשמלה מעודנת, בצבעוניות מים ירקרקה וכמעט שקופה מבית סקיפארלי.

Saoirse Ronan

סירשה רונן בשמלת סטרפלס, עם שובל ארוך וקישוט של סרט עתיר נפח מאחור, מבית קלווין קליין קולקשיין, תכשיטי קרטייה ונעליים תואמות מבית לבוטון והכל בצבעוניות ורדרדה, שבאופן אישי אנחנו לא משתגעות עליה, אבל היא גם טרנד לוהט וגם הולמת את רונן הצעירונת, עד מאוד.

Emma Stone

אמה סטון בסט של מכנסיים וז'קט צבעוני מבית לואי ויטון. אנחנו אוהבות הבחירה להיות שונה ואת הקלילות הנינוחה שמשדרת סטון בלבוש הזה. אומנם האוסקר זה המקום והזמן להפגיז עם שמלה מרשימה וגדולה מהחיים', אבל סטון עשתה זאת לא פעם בעבר, כאשר הייתה בעצמה מועמדת לפרס.

90th Annual Academy Awards - Arrivals

סלמה הייק בשמלת שכבות בצבע ורוד/סגול, משובצת אבנים נוצצות, מבית גוצ'י.

Taraji. P Henson

טראג'י פ. הנסון – אנחנו לא משתגעות (בלשון המעטה..) על השמלה הפרובוקטיבית מבית ורה ונג, אבל אחרי מה שהיא אמרה לריאן סיקרסט על השטיח האדום, מגיע לה ולכם שתדעו מי זאת.

Sally Hawkins

סאלי הוקינס, מועמדת לפרס השחקנית הטובה, על תפקידה בסרט הזוכה בפרס הסרט הטוב של אוסקר 2018 – "צורת המים", בשמלה של ארמני פריווה.

90th Annual Academy Awards - Arrivals

זנדיה בשמלת שיפון עם מחשוף אסימטרי, מבית ג'ימבטיסטה וואלי קוטור ותכשיטי בולגרי. הגולגול על הראש מושלם ומקליל את המראה המעט כבד של השמלה (בצבע המאוד לא שגרתי לשמלת ערב).

GettyImages-927269724

וכפי שהבטחנו – שוב ג'ניפר לורנס – אחת.. שתיים.. שלוש.. מדלגת בקלילות מעל הכיסאות ולא שוכחת שלוק מכוס היין הלבן – מלכה! 

*

לכל הכתבות של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.