בחזרה אל הטבע

טרנד 'החזרה אל הטבע' מגיע גם אל מותגי הטיפוח הגדולים שהשכילו לנצל את האיכויות שמספקים לנו הצמחים ולשלב אותם במוצרים לטיפוח העור והשיער

 אישה בחולצה לבנה על רקע צמחים צילום שאטרסטוק By Nadino

בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה בולטת של שמירה אורח חיים בריא וחזרה אל הטבע במרבית תחומי החיים – החל מהקפדה על מזון טרי ובריא והימנעות מרכיבים סינטטיים דוגמת צבעי מאכל וחומרים משמרים, דרך הקפדה על פעילות גופנית ועד מעבר לקוסמטיקה טבעית או כזו שמכילה חומרים מן הטבע ו"מנצלת" את יתרונותיהם הרבים.

השימוש בצמחים בשירות הטיפוח אינו דבר חדש. למעשה, כבר בעולם העתיק רקחו תכשירים מצמחים, פרחים ופירות ששימשו להזנת העור וטיפול ביובש, גירויים או פצעים. הקוסמטיקה המודרנית, כפי שאנחנו מכירים אותה היום, הגיעה אלינו רק בתחילת המאה ה-20 והתפתחה במהירות עצומה בזכות השקעות הענק של החברות המובילות במחקר ופיתוח. כמו במרבית תחומי החיים, ההתפתחות הטכנולוגית הובילה להתרחקות מהטבע ולהתמקדות בפיתוח מוצרים עמידים המבוססים על רכיבים סינתטיים שניתן לייצר במעבדה.

לצד ענקיות הקוסמטיקה שכולנו מכירות, צמחו בשנים האחרונות יותר ויותר חברות קטנות המתמחות בקוסמטיקה טבעית. הצלחתן ודרישת קהל הלקוחות הובילה את חברות הקוסמטיקה הקונבנציונלית להשקיע משאבים עצומים בבחינת היתרונות של שילוב תמציות צמחים טבעיות במוצרים ולספק מענה גם בתחום זה.

 קיווי ופרחים. צילום: שאטרסטוק By 976photo Studio

"יתרונם של הרכיבים הטבעיים ברור" מסבירה עדי פרג'י, מנהלת הדרכה של גרנייה ולוריאל פריז בישראל "מוצרים על טהרת הרכיבים הטבעיים מעניקים לגוף מכל טוב הטבע, מזינים אותו ומעניקים לו ויטמינים ורכיבים חיוניים אחרים; הם ידידותיים יותר לסביבה (שכן להפקתם דרושים פחות חומרים או תהליכי ייצור מלאכותיים) והסיכוי שיעוררו אלרגיה לרגישים שבינינו, קטן יותר. שימוש ברכיבים טבעיים בקוסמטיקה, כגון פרחים וצמחים, מוסיף יתרונות אדירים כגון ניחוחות אותנטיים של "הדבר האמיתי", ואפילו יכולות שיקום והרגעה".

במקביל לשילובם של רכיבים טבעיים, מותגים רבים הוציאו מהתכשירים שהם מייצרים את הפראבנים (חומר משמר שנוי במחלוקת) והכניסו במקומם משמרים בטוחים לשימוש. גם סיליקונים וצבעים סינתטיים שהיו חלק בלתי נפרד ממוצרי טיפוח רבים, מוצאים את דרכם החוצה והפורמולות שהיו בשימוש במשך שנים עוברות טרנספורמציה והופכות להיות נקיות יותר ובטוחות יותר לשימוש.

התהליך המבורך הזה עדיין בתחילת דרכו. ייקח זמן עד שהקוסמטיקה הקונבציונלית תתאים את עצמה למגמה החדשה, אבל ניתן לצפות שאף מותג מכובד לא יישאר מאחור.

יתרונן של ענקיות הקוסמטיקה טמון בכמות המשאבים שהם משקיעים במחקר ופיתוח על מנת לייצר את המוצרים הטובים ביותר. השילוב בין הידע העצום שהן צברו במהלך השנים, האמצעים הטכנולוגיים, המעבדות המתקדמות וההקשבה לרצון הצרכנים, יאפשר לכולנו ליהנות מכל היתרונות של מוצרים בריאים ויעילים יותר. יש למה לחכות.

קבלו דוגמאות טריות –

מותג הטיפוח גרנייה השיק לאחרונה את סדרת BOTANICAL – מוצרי לחות וניקוי המבוססים על רכיבים המופקים מן הצומח ואינם מכילים פראבן, סיליקון וצבעים סינתטיים.

סדרת בוטניקל של גרנייה. צילום: יח"צ

המוצרים מיועדים לסוגי לעור שונים בחלוקה לסדרות וכל אחד מהם מבוסס על רכיב צמחי אחר – ענבים הידועים כמסייעים לתחושת רעננות לעור רגיל עד מעורב, תה ירוק הידוע בסגולות טיהור לעור מעורב עד שמן, ורד הידוע ביכולותיו המרגיעות והמשקמות לעור רגיש ודבש פרחים הידוע ביכולותיו המזינות והמעשירות לעור יבש עד יבש מאוד.

מוצרי הסדרה כוללים מוצרי ניקוי (סבון או חלב פנים), טיהור (מי פנים) וקרם לחות, לכל אחד מסוגי העור.

מחירים: לחויות- 40 שקל ליחידה, מוצרי ניקוי (ג'ל ניקוי, חלב פנים, מי פנים) 25.90 שקל ליחידה.

*

גם המותג לוריאל פריז יצא בסדרה בשם Botanicals Fresh Care, במקרה הזה מדובר בסדרת טיפוח לשיער המבוססת על רכיבים מן הטבע שנוצרה בשיתוף פעולה בין אנשי הקוסמטיקה של המותג לבין חקלאים, בוטנאים, חוקרים ומהנדסים.

Botanicals Fresh Care לוריאל פריז צילום יחצ

הסדרה כוללת 3 משפחות – הפורמולה הבסיסית של כל המוצרים מכילה תמצית סויה וקוקוס ולכל משפחה מתווסף רכיב צמחי מרכזי – קורטם הצבעים להזנת שיער יבש, זרעי גד השדה (כוסברה) לחיזוק שיער עדין ושביר וגרניום לתוספת ברק לשיער צבוע. כל משפחה כוללת 4 מוצרים – שמפו, מרכך, מסיכה וטיפול ייחודי- סרום או קרם.

ולא פחות חשוב – המוצרים אינם מכילים פראבנים, סיליקונים וחומרי צבע והאריזות עשויות מ- 100% חומרים ממוחזרים.

מחירי השקה לחודש פברואר 2018: שמפו/קונדישנר- 29.90 שקל מסכה/סרום/קרם: 35.90 שקל.

*

מותג טיפוח השיער TRESemme, מציע את Botanique שמפו ומרכך למראה טבעי ובריא, ללא סיליקונים, ללא פראבנים וללא חומרי צבע. הנוסחאות שפותחו במיוחד עבור סדרה זו כוללות תערובת בוטנית המכילה חלב קוקוס ואלוורה.

מחיר כל אחד מהמוצרים: 22.90 שקל

BOTanique טרסמה. צילום יח"צ

*

גם מותגים שאינם מתהדרים במילה "בוטניקה" על המוצרים שלהם, מציעים תכשירים שמכילים צמח כזה או אחר שהתגלה כבעל סגולות לטיפוח העור. כאן תוכלו למצוא לדוגמא את קרם העיניים Re Nutriv Ultimate Diamond Eye מבית אסתי לאודר שמכיל תערובת של תמצית כמהין, ג'ל הניקוי City Block Purifying Charcoal Cleansing Gel של קליניק שמכיל פחם במבוק טבעי, מסכת הפילינג  Refine & Exfoliate Mask של יובנה שפועלת באמצעות חומצות על בסיס פירות – ענבים, לימון ותפוח וללא חלקיקי פילינג מכני ורטיות למיצוק העיניים Perfrom Lift Patch Yeux של פאיו שמכילות, בין היתר, תמצית אצות ים וואקומה, תמצית עץ משי פרסי ועשבים אסיאתיים ותמצית שיבולת שועל. מדובר כמובן ברשימה חלקית ביוצר שמרמזת על המגמה הרווחת בתחום.

מוצרי טיפוח סופר פארם. צילומים: יח"צ

Re Nutriv Ultimate Diamond Eye , של אסתי לאודר, מחיר: 1,200 שקל מסכת פילינג Refine Exfoliate Mask מסדרת סקין אנרג'י של יונבנה, מחיר: 149 שקל | City Block detox Char של קליניק, מחיר: 119 שקל | Perfrom Lift Patch Yeux של PAYOT, מחיר: 119 שקל ל-10 יחידות

*חשוב לציין, לא מדובר במוצרים 100% טבעיים ובוודאי לא אורגניים, את אלו תמצאו בשלב זה רק אצל המותגים המתמחים והמחירים יהיו בהתאם.

 ***