מי הזיז את האורגזמה שלי?

פעם גמרת בכל פעם שנכנסתם למיטה, אז לאן נעלמו האורגזמות שלך פתאום? הכירי את הגורמים שיכולים להרחיק את האורגזמה הנשית, כדי שתוכלי להחזיר אותה

לא מזמן חשבתי על התקופה הזוהרת שלי, מלפני חמש עשרה שנה בערך, ונזכרתי ברגליים החטובות והמוצקות שהיו לי, בבטן השטוחה, בחיוך בלי חריצי חיוך בזוויות העיניים. נזכרתי בלילות ארוכים של שינה רצופה, בבילוי שישי בערב עד אור הבוקר, בסקס מתי שרצינו בלי לסגור את הדלת, בסלון אפילו. באורגזמה. פשוטה, זמינה, נוכחת, מתי שרציתי.

׳כולה חמש עשרה שנה עברו׳ חשבתי לעצמי, ׳ואני הרי עוד צעירה בקושי בת ארבעים ופסיק, רק עכשיו מתחילה להרגיש אישה ופתאום האורגזמה שלי נעלמה? מי הזיז את האורגזמה שלי?׳


לפעמים לא דרושות אפילו חמש עשרה שנים, גם שנה אחת יכולה לגרום לשינוי גדול, ואנחנו כנשים, עם המנגנונים המורכבים שלנו, לא תמיד מפרידות בין הקושי של הקטנצ׳יק להיקלט בכתה א׳ או הלבטים של המתבגר לקראת צו ראשון, לבין ההנאה והשחרור שלנו במיטה.

כאלה אנחנו והשנים מזמנות לנו שינויים בלי הרף, וכדי לא להיבהל בכל פעם שמשהו משתנה בחיינו ושטיב יחסי המין שלנו קצת יורד, כדאי להכיר חמישה גורמים עיקריים שיכולים להזיז את האורגזמה שלנו כך שאולי נצליח למשוך בקצה החוט שנותר בידינו ולהביא אותה בחזרה.

1. שינויים בגוף – הריונות, לידות, עליה או ירידה במשקל, צלקות, סימני מתיחה ושאר תופינים שהשנים והתהליכים משאירים עלינו כמזכרת יכולים להשפיע משמעותית על היכולת לחוות אורגזמה. זה לא שהמשקל עצמו משפיע על היכולת ליהנות ממין, אלא מה שאנחנו חושבות על המשקל הזה. ככל שתחבקי את גופך ותאמצי דימוי גוף חיובי, במיוחד לאור השינויים שחלו בגופך, כך תהיי פנויה יותר לחוות אורגזמה.
2. שינויים בתא המשפחתי – לידת תינוק, גיל ההתבגרות, ילד שמתגייס, ילדה שעוזבת את הבית, ילדים שמתחתנים ואפילו דאגה להורים מבוגרים יכולים להדיר שינה מעינינו, וידוע שעם כל שעת שינה נוספת עולה החשק המיני של האישה. כמו כן, גם כשהכל בסדר בגוף, האורגזמה שלנו מתחילה בראש, ומה לעשות שהראש של אמא מלא בילדים שלה?
הקפידי לישון היטב במהלך השבוע, ונסי לבחור יום בשבוע שבו את יודעת שהעניינים רגועים יותר ושבו לא כל דאגות המשפחה על כתפייך. אחרי לילות של שינה טובה הסיכוי ליהנות ממין גבוה יותר.

3. שינויים  בקריירה – שלך או של בן זוגך. הקריירה שלנו משפיעה רבות על הדימוי העצמי ותפיסת העצמי שלנו. לפעמים טלטלות במקום העבודה לרעה ולטובה כאחת, משמען – בלי אורגזמה בשבילך! ואיזה תסכול, דווקא כשאת הכי זקוקה לה. גם כאן כדאי לנסות להניח את הדברים בצד, כי הדאגות לא הולכות לשום מקום ובכל מקרה אם את כבר במיטה, יום העבודה הסתיים מזמן.

4. שינויים במצב הכלכלי – כסף מסובב את העולם ואותנו גם. כאשר המצב הכלכלי לא יציב כל הקרקע רועדת איתו. חוסר בטחון כלכלי מייצר מתח רב שמשפיע מהותית על מצבנו הרגשי ועל היכולת לחוש סיפוק, ובוודאי על היכולת להגיע לפורקן מיני. לעתים זה חזק מאיתנו, אבל כדאי לדעת שפורקן מיני משפר את התחושה באופן כללי, משחרר לחצים ולעתים דרכו, ניתן להגיע לשקט מחשבתי שמאפשר מציאת פתרונות יצירתיים ומקדמים. שווה לנסות.

5. שינויים במצב בריאותי – מחלות, שינויים פיזיולוגיים, ובתוכם גם שינויים הורמונליים, משפיעים ישירות על תחושות הגוף שלנו ועל המוכנות שלו לחוות אורגזמה. כשהגוף אינו במיטבו קשה לשחרר, הרטיבות בנרתיק פוחתת ואם יש כאב, בכלל אין מה לדבר על אורגזמה. אל תשמרי את זה לעצמך, גשי לרופא הנשים או ליועצת מינית וספרי על המצב, יש לא מעט פתרונות שיעזרו לך להחזיר את הההנאה ממין ולהשיב את האורגזמה האבודה.

כן, היתה תקופה שבה הכל בא בקלות, שהחזיות עפו וציפורי האורגזמה זימרו מדי לילה, תקופה כזו עוד תחזור כששגרת החיים תהיה רגועה יותר, כי חיינו מורכבים מעליות ומורדות. אבל לפני הכל, אני מזכירה לעצמי שאני לא לבד, אנחנו הנשים חוות את החיים בצורה מלאה ובלתי נפרדת, ויש תקופות שבהן המיניות משתנה והאורגזמה מתרחקת. כל עוד שאני לא מתייאשת ולא מוותרת עליה, היא עדיין כאן לידי, במרחק נגיעה, מחכה להתאחד איתי שוב.

הצטרפו אלינו לקהילת ״החזית לאורגזמה הנשית״ בפייסבוק