DIY מלפפונים חמוצים ביתיים

כולם אוהבים מלפפונים חמוצים, אבל הכי טעימים הם אלו שמכינים בבית. קבלו את המתכון המנצח לחמוצים ביתיים

(צילום: shutterstock By Ekaterina SU)

מלפפונים טריים ישר מהשדה, הטובים ביותר להכנת חמוצים. אם לא מצאתם מלפפונים שנקטפו באותו יום, חפשו מלפפונים מוצקים מאוד ללא סימנים ופגמים. למלפפון יש שני קצוות – קצה אחד עם גבעול וקצה שני עם שאריות פרח. אם אתם רואים שאריות פרח בצבע צהוב, זה עדות לטריות. אם הפרח חום, סימן שהמלפפון כבר בילה על המדף כמה ימים. הטעם והריח של המלפפון הם בשיאם בימים הראשונים לאחר הקטיף. מלפפון לא טרי מאבד מהטעם והארומה.

הכי טעימים מלפפונים חממצים (צילום: shutterstock By nada54)

אפשר להכין מלפפונים בכל גודל .אני הכנתי חמוצים מוצלחים ממלפפונים באורך 20 ס"מ. יחד עם זאת, ככל שהמלפפון קטן יותר, כך יהיה מוכן מהר יותר והסיכויים שלו לשמור על פריכות בתום תהליך ההתססה גדלים. מומלץ לבחור מלפפונים צרים, כאלו שהחלק המרכזי שלהם, זה שמכיל את הזרעים ואת מרבית המים, יחסית קטן. אם יש תקציב, כדאי ללכת על מלפפוני טעם/מלפפוני בייבי, שניתן למצוא בכל רשתות השיווק.
אגב, מלפפונים קטנטנים בדיוק כמו שיש בקופסאות השימורים קשה מאוד להשיג. מפעלי השימורים קונים אותם  ישירות מהמגדלים, והם לא מגיעים לשוק הסיטונאי והקמעונאי.

איך מכינים מלפפונים חמוצים

ממלאים כלי נקי במלפפונים, יוצקים מעל מים מלוחים,  ביחס של כפית מלח לכוס מים. מוודאים שהכל מכוסה בנוזלים ושום דבר לא צף, סוגרים היטב וזהו. העבודה שלכם הסתיימה. אחרי שבוע בחוץ המלפפונים מוכנים, ואז שומרים אותם במקרר עד שמוכנים לאכול.

חיידקים שנקראים חיידקים לקטיים מתחילים "לאכול" את החלקים במלפפון שהם אוהבים. כשזה קורה, הם מייצרים חומצה שנקראת חומצה לקטית, אותה חומצה שנמצאת ביוגורט אבל זה סיפור אחר,  מכיוון שחיידקים רבים לא שורדים בתנאים חומציים, תהליך ההתססה עוזר לשמר את המלפפונים לאורך זמן, ואף משדרג משמעותית את הערך התזונתי שלהם.

חשוב לסנן את המים או להשתמש במים מינרלים. חשוב להוריד את הקצוות של המלפפון ולהשתמש במלפפונים נקיים מכל פגם. אפשר להוסיף טעמים: שמיר, שום, פלפלים חריפים, פלפל אנגלי, עלי דפנה. כשממלאים את הצנצנת, אסור שמשהו יבצבץ מעל פני המים. אפשר להוסיף עוד ירקות להתססה.

עז תלם