אני יודע מה עשית בתא האחרון

לא נעים ללכת לשירותים מחוץ לבית, אבל שירותים משרדיים הם האב טיפוס של כל הסיבות ביחד, ארבעה קולגות משתפים חוויות משבוע התנסות בספריי חדש שמנטרל את הריח

דניאל לוין

29/11/2017


הרגע שבו תצא מהתא יסגיר את הריח (צילום שאטרסטוק)

אתם מכירים את זה, התחושה הבלתי אמצעית של לחץ בבטן התחתונה בזמן הכי פחות נכון, נניח בעבודה. מה עושים? סקר חדש מגלה ש-83% מאתנו מוטרדים מהריחות שנשארים אחריהם בשירותים ציבוריים. חלק מתאפקים, חלק יעדיפו למצוא זמן שאין הרבה אנשים במשרד או אפילו יצאו למסעדה סמוכה, כל אחד מוצא פתרון יצירתי אחר.

 הקדימו ספריי למכת הריח

הבעיה בשירותים בעבודה, שבניגוד למקומות ציבוריים אחרים, האפשרות לצאת מתא השירותים ולפגוש קולגה היא החומרים מהם עשויה מבוכה. לך תסתכל בעיניים של קולגה כשמכל הכיוונים נישא ריח שלגמרי מסגיר מה עשית בתא השירותים. הרי גם אם כולנו יודעים שזה טבעי וזה מריח, אנחנו לא רוצים לפגוש את המבט של חברה או חבר לעבודה שניה אחרי. כמה פעמים תהיתם איך עוד לא מצאו משהו שממש מנטרל את הריח?

נאמבר 2 - פתרון דיסקרטי ויעיל לבעיית הריח (צילום יח"צ)

בדיוק עבור הצרכנים שחוששים מהריח שלא מותיר ספק, פיתחה חברת סנו ספריי חדש, בשם נאמבר 2. ספריי בבקבוק אישי שמאפשר נשיאה דיסקרטית ופותר את הבעיה כבר מההתחלה ע"י מניעת הריח. רק להתיז את התרסיס על מי האסלה לפני השימוש וזהו. בזמן התזת הספריי נוצרת שכבת מגן שעשויה משילוב שמנים אתריים שכל מטרתם היא למנוע את התפשטות הריחות הרעים ולשחרר במקום ניחוח נעים וקליל מאוד לחלל האוויר.

יש אווירה ויש אווירה

ע', מנהלת משאבי אנוש בחברת סטארט-אפ תל אביבית, שעובדיה קיבלו את הספריי נאמבר 2 להתנסות, מספרת: "אנחנו 17 גברים ו-10 נשים, שנמצאים שעות יחד, בטח יותר מאשר בבית, ואוהבים להיות יחד. כל חמישי אחה"צ נפגשים לסיכום שבוע ולמסיבונת משרדית, פעם ברבעון עורכים יום כיף - מקום עבודה עם אווירה מעולה, זאת אומרת חוץ מ"האווירה" בשירותים שיכולה להיות קצת לא נעימה. כבר יצא שנכנסתי לשירותים כשמישהו היה שם למטרה מאוד ברורה וברחתי. לא רק כדי לא להריח, אלא בעיקר לא לראות מי יצא משם, כדי שזה לא יביך את שנינו אחר כך."

דוגמא למי שאתם לא רוצים לראות כשאתם יוצאים מ"ישיבה חשובה" (צילום: יח"צ)

י', ראש צוות פיתוח, מצחקק: "פעם היה לנו מטהר אוויר בכל תא שירותים, אבל זה עדיין מביך, כי די ברור מה עשית שם. פעם נכנסתי לשירותים לפני ישיבת דירקטורים וכשיצאתי ופתחתי את הדלת מצאתי מולי את אחד הבכירים מקרן ההשקעה. עכשיו, אין דרך להסתיר ולך תהיה רציני חמש דקות אחר כך כשאתה צריך להרצות על המוצר והוא מולך ואתה תוהה על מה הוא חושב."

מנסים ומספרים

אחרי שבוע של התנסות בנאמבר 2, י' מסכם: "אני לגמרי בקטע של נאמבר 2, מבחינתי זה סוגר לי את הפינה של המבוכה." אבל לא רק י', אלא גם י', סמנכ"ל פיתוח מסביר, "אני נמצא המון שעות במשרד, בחיים לא חשבתי על נושא השירותים ולא היתה לי שום בעיה. רק שפעם אחת יצאתי מהתא ואחת העובדות שטפה ידיים בשירותים והיה לי לא נעים, לא משנה כמה שניסיתי לשכנע את עצמי שזה טבעי וזה בסדר. מאז שמתי לב שזה נמצא במודעות ואני חושב כמה פעמים לפני. אחרי שקיבלנו את נאמבר 2, החלטתי לנסות. שנסכם שמעכשיו כבר לא צריך לחשוב פעמיים כי פשוט לא נשארות ראיות?"

קשה לשמור על הבעת פנים נייטרלית במצבים המביכים בשירותים (צילום: שאטרסטוק)

"הדבר שהכי הטריד אותי בשירותים היה הריח", אומרת במבוכה ש', ראש צוות QA."שמתי לב שכל פעם שאני נכנסת לשירותים אני אשכרה בודקת אם מישהו שם ל"ישיבה ארוכה". אם התשובה חיובית, אני פשוט בורחת משם. אני לא רוצה להיות במצב של להריח ריחות של אחרים או שיריחו את שלי. אחרי שבוע שמתי לב שאני כבר לא חושבת פעמיים לפני שאני נכנסת. מה שעוד מצא חן בעיני הוא שהמוצר קטן ואפשר לקחת אותו לכל מקום, זה לגמרי פותר בעיות."

"בתפקידי כמנהלת משאבי האנוש מעולם לא פנו אליי בנושא השירותים," אומרת ע'. "מאז שניסינו את נאמבר 2, פתאום כולם באים לספר לי איזה שיפור זה עשה בהרגשה שלהם באופן עקרוני ואני חייבת לציין שאני ממש מופתעת ולטובה. אנחנו לא מדברים על זה אבל זה כנראה שם אצל כולנו והפתרון של נטרול הריחות עוד לפני, ממש משנה את איכות החיים במשרד. מה שמדהים הוא שאף פעם לא הקדשנו לזה מחשבה ומסתבר שזה מעורר שינוי משמעותי. זו לא קלישאה - אווירה היא בפרטים הקטנים."