קחי בחשבון: כמה עולה לנהל עסק משלך

מקימה עסק קטן? הכנו עבורך את רשימת ההוצאות שאת צריכה לקחת בחשבון כדי לשמור עליו משגשג

יש הוצאות שאת אולי לא יודעת עליהן (צילום shutterstock)

החלטת להקים עסק עצמאי קטן, ליהנות מכל היתרונות וההזדמנויות שיש בשינוי הסטטוס, ובחרת מקום ממנו תנהלי את העסק. גם אם העסק שלך לא מייצר סחורות, ישנן הוצאות רבות שאת אולי לא מודעת אליהן, שעשויות להיות ההבדל בין צמיחת העסק לכישלונו. את ההוצאות האלו חשוב לכלול בתכנית עבודה עסקית.

רון יריב מנכ"ל ריג'ס ישראל, ודריה מוזס, יועצת עסקית לבעלות עסקים קטנים ובינויים, עזרו לנו להכין עבורך את רשימת ההוצאות שיש לקחת בחשבון, ונתנו לנו טיפים שיעזרו לך לתכנן את התכנית העסקית שלך.

יש הוצאות שאת אולי לא יודעת עליהן (צילום shutterstock)

1. הוצאות קבועות והוצאות משתנות

לכל עסק יש הוצאות קבועות, הוצאות משתנות, והוצאות חד פעמיות, מפרטת דריה. אם תהיי מודעת להוצאות, קל יהיה לך להתכונן אליהן, ולקחת אותן בחשבון גם בתכנון העתידי.

הוצאות קבועות הן ההוצאות שתשלמי בלי קשר להיקף ההכנסות של העסק. ההוצאות הקבועות הן בהתאם לעסק שהקמת, כמו תכנות מחשב, ספקים חיצוניים וכו. בנוסף יהיו ההוצאות עבור דמי שכירות, חשמל, מים, פרסום, שיווק מסי עירייה, הוצאות משרד, עלויות תקשורת אינטרנט וטלפון, אחזקה, ביטוח, הנהלת חשבונות ורו"ח.

חשוב שתדעי אם את עובדת מהבית, חלק יחסי מחשבונות הבית יכולים להיכלל ברשימת ההוצאות של העסק שלך. חשוב להעביר בכל חודש את החשבונות לרואה החשבון.

קחי בחשבון את הוצאות פתיחת העסק (צילום shutterstock )

 הוצאות משתנות בשני סעיפים

הוצאות חד פעמיות שקשורות בהקמת העסק: ריהוט, ציוד משרדי, עלות מעצב פנים, מיתוג ראשוני, עלות יועץ כלכלי ועסקי. והוצאות חד פעמיות עתידיות. הדפסת חומר שווקי, ספרי קבלות או עלות חשבוניות ירוקות.

הוצאות משתנות עתידיות של לימודים, השתלמויות, קורסים חד פעמיים, עלות משרד וירטואלי, עלות שימוש בחלל עבודה, טיסות ונסיעות.

2. תכנית עבודה עסקית שכוללת מטרות, יעדים ורשימת הוצאות

הקמת עסק היא סוג של הגשמת חלום ועל כן מלווה בהתרגשות גדולה, מסבירה דריה. על מנת שההתרגשות לא תשכיח ממך פרטים קטנים ומשמעותיים, וכדי שלא יהיה פער בין החלום למציאות, חשוב שתכיני תכנית עבודה.

רשמי לעצמך את רשימת היעדים והמטרות אליהן את רוצה להגיע. בהתאם לרשימת היעדים תוכלי להעריך מה הן הוצאות שיהיו כרוכות בהם. כדאי להכין רשימה שתכלול צפי של הוצאות והכנסות שיהיו לעסק בשנה הראשונה.

מצאי אשת כספים טובה (צילום shutterstock)

3. מצאי לך איש/אשת כספים טוב/ה

למה שלא תחלמי בגדול? אם החלום שלך הוא עסק שיגיע לפעילות בהיקפים נרחבים, מצאי יועץ מס, או רו"ח שתלווה אותך בתהליכים מול מוסדות מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ בהתאם להיקף ההכנסות הצפוי.

4. כדאיות, רווחיות וצפי עתידי

את התכנית העסקית ממליצים רון ודריה, חשוב להכניס לתכנת אקסל כך שתוכלי לעדכן אותה, וללמוד ממנה על כדאיות הרווח. רואה החשבון יוכל לחשב באמצעות תכנית העבודה את הרווחיות של העסק, ולהעריך צפי עתידי.

 

חשוב שתזכרי:

לעסק שלך יהיו הוצאות וזה מובן, אבל קחי בחשבון  שגם הוצאות הבית והמשפחה עשויות להשתנות כשתהפכי לעצמאית. אם את אמא לילדים, יתכן שיתווספו הוצאות מטפלת / בייביסיטר / שעורי עזר. את רשימת ההוצאות הזו מוסיפים לתכנון ההוצאות המשפחתי, ושומרים על איזון כלכלי גם בגזרה הזו.

רון יריב,

מנכ"ל ריג'ס ישראל. לעמוד בלינקדאין

דריה מוזס

מטפחת כישורי הצלחה, מלווה עסקים קטנים ובינוניים. לעמוד של דריה מוזס בפייסבוק

 

***************

.