מה לשאול את עצמנו לפני ניתוח פלסטי?

חשוב לי לדעת מהיכן מגיע הרצון לניתוח, מה עומד מאחוריו וגם להסביר שמדובר בהליך רפואי כירורגי, שיוצר שינוי פיזי מהותי במראה. הוא לא פתרון קסם למה שמתחולל בנפש

דימוי גוף הוא מושג שנשמע לפעמים מאוד כבד ולא תמיד מובן. אם תרצו, במילים פשוטות, מדובר באיך שאנחנו תופסים את עצמנו, ובעיקר מה אנחנו חושבים כשאנחנו מסתכלים על עצמנו במראה, אבל באמת מסתכלים – על כל איבר, בלי שום חוצץ, בלי בגדים.

הרבה אנשים שמגיעים אלי, בעיקר נשים, סובלים מדימוי גוף נמוך, הם שונאים את איך שהם נראים, מרגישים רע עם עצמם והחלום שלהם הוא לעשות שינוי. ניתוחים פלסטיים יכולים להיות צעד ראשון לשינוי. הם אמנם אלו שיוצרים את השינוי המהותי במראה, אבל השינוי הפיזי הוא זה שמוביל לשינוי הפנימי, ומשלים את המעגל.

כן, אני יודע שיש לא מעט שאומרים שניתוח פלסטי הוא לא הפתרון לביטחון עצמי, שהסביבה היא זו שמחזקת, ואם מי שמסביב אומר שלא צריך – אז לא צריך, ועדיף שאנשים ילמדו לאהוב את עצמם. מהסיבה הזו אני תמיד עורך שיחות עם כל מי שמגיע אלי לייעוץ – חשוב לי לדעת מהיכן מגיע הרצון לניתוח, מה עומד מאחוריו, וגם ההבנה שמדובר בהליך רפואי כירורגי, שיוצר שינוי פיזי, לעיתים מוחלט, במקרה החיצוני.

אופיר שיין מומחה

גם אחרי שישנה הסכמה לגבי הניתוח, אני מוודא שהשינוי עצמו לא יהיה דרסטי, שיתאים לתווי הפנים או למבנה הגוף, אבל הכי חשוב – שיגרום למנותח/ת להיות מאושר/ת בסופו של תהליך.

פגשתי לא מעט מנותחים אחרי הניתוחים שעברו, חלק גדול מאוד, אני חייב להודות, עברו ממש טרנספורמציה. נשים רבות שעברו ניתוח להגדלת שדיים מספרות שעכשיו הן מרגישות כמו אישה, שעכשיו הן גאות באיך שהן נראות ושמחות יותר. אני לא מתווכח עם הצהרות כאלה, כל עוד הן מאושרות ושמחות – אני איתן. הרי לא משנה מה תגידו לבן אדם, כמה תסבירו לו שאוהבים אותו או שהוא יכול להשתנות, הכל בא מבפנים, הכל זה החלטה אישית, ואם ניתוח פלסטי הוא זה שיעשה אותם מאושרים ושלמים – אז זה הדבר היחיד מבחינתם שיעזור.

רופא שיין

אמרתי שבעיקר נשים מגיעות לקליניקה ומבקשות לעשות שינוי, זה לא מפתיע וגם לא משהו חדש, מספיק לראות את בובת הברבי ומולה את בנות הקרדשיאן כדי להבין שאידיאל היופי – שאמנם עבר אינספור שינויים במרוצת השנים – הוא דבר שמלווה אותנו מאז ומתמיד.

הגברים, לעומת זאת, תמיד "נספרו" לפי האופי שלהם. אבל בשנים האחרונות, ומחקרים מראים זאת בצורה מובהקת, יש לא מעט גברים שרוצים לעשות שינוי פיזי. בשנים האחרונים יש יותר ויותר תנועה של גברים שמגיעים לקליניקה שלי, בעיקר כדי לשנות את האף הגברי הישראלי, שנוטה להיות רחב מאוד, או נשרי – הם מבקשים להרים אותו, להסיר גבנון שיוצר צורה לא אסתטית וכדומה. גם כאן אני מתעניין ומבקש לדעת מה הסיבה לניתוח, מהיכן הרצון לשינוי.

מבחינתי אין הבדל בין נשים וגברים מבחינת הרצון להרגיש טוב יותר עם עצמך, לכל אחד מגיע לאהוב את עצמו, ואם יש צורך בשינוי פיזי – אני כאן כדי לעזור.

 ** הכותב הוא ד"ר אופיר שיין, מומחה בכירורגיה פלסטית. ניתן לעקוב אחריו גם באינסטגרם.