משכירות לעצמאות: כולנו צריכות קצת אומץ

אוסנת אמזלג הרגישה מפוספסת ולא ממומשת, כשפוטרה ממקום עבודתה היא החליטה לקחת פסק זמן ולשנות כיוון. היום היא משיקה עסק עצמאי שכולו שלה

אני אוסנת, בת 41, תושבת אשדוד, גרושה ואם לשלוש בנות. התגרשתי לפני 11 שנים וכצפוי, דאגות רבות התווספו לחיי, דאגה למשק הבית, דאגות כלכליות וכמובן דאגות לילדי. וכך, מצאתי את עצמי עוברת בין עבודות שונות כמו מוקדי שירות לקוחות והנהלת חשבונות בחיפוש אחת משכורת יציבה וראש שקט. ואכן, הראש שקט, אבל הנפש בסערה. הבנק מרוצה מתלוש המשכורת הקבוע והסדור כל חודש , יש לך מסגרת האשראי ותנאים נוחים, אבל מה שבטוח, זה שלא מימשתי את עצמי.

התחושה הזאת התחזקה כשפוטרתי מעבודתי ופתאום, הנה אני, אישה בת 40 שמרגישה מעט מפוספסת. מפוספסת, כי ידעתי שיש בי את היכולות ואת הכוח לעשות משהו גדול יותר, משהו שמשמעותי לי, ובעיקר, משהו שאני אוהבת. ידעתי שאם אתקבל לעבודה נוספת, אגיע לאותה נקודת שבירה שוב ושוב ומכאן כבר אמרתי, לא עוד.

אוסנת אמזלג  (צילום: רחל מור)

החלטתי לקחת פסק זמן מהעבודה ולחתום בינתיים בלשכה, הסתכלתי על הילדים שלי ורציתי שהם יחוו אימא חיה, משוחררת ועצמאית. מהר מאוד הבנתי, שהמילה "עצמאית" לא סתם מלווה אותי לאורך כל הדרך, זאת הדרך שאני חייבת ללכת בה. למרות החששות והסיכון הכלכלי, החלטתי למצוא את מה שיהפוך אותי לאישה מאושרת, משהו שאני אוכל לעסוק בו יומם ולילה ושיהיה חלק ממני.

נזכרתי בסבתא שלי רג'ין שעלתה, יחד עם סבי ממצרים בשנת 1957, עם 4 ילדים- 3 בנות ובן. סבתא רג'ין הייתה אישה קסומה בעיני, היא דברה שפות רבות ונהגה לקרוא כתבות מז'ורנל צרפתי שהיתה משיגה ממקורות לא ידועים, בכל זאת מדובר בתקופת המעברות באשדוד. משפחתה של סבתי במצרים הייתה אריסטוקרטית ומלומדת  והם ניהולו חיי חברה עשירים. סבתי ידעה לרקום ולתפור תפירת עילית כיאה לנשים של אז ותמיד העניקה לנו מתנות שהכינה כגון מגבות וציפיות רקומות ברקמת יד. בביקורים אצלה לימדה אותנו לרקום ולרקוח קרמים ותמרוקים מהטבע.

המחשבות נוסטלגיות על בית סבתא וסבא, גרמו לי לחשוב על געיוותו של עולם המתנות המסורתי. אם בעבר היינו מקבלים מתנה אישית שנשארה איתנו לאורך זמן, היום המתנות הפופולאריות הן גיפט קארד או אפילו מזומן. התגעגעתי למתנות שנשארות איתך, מתנות שאתה עובר לידן בבית והן מזכירות לך מישהו או מעלות חיוך על השפתיים.

סבתא רג'ין וסבא  (אלבום משפחתי)

כשהגעתי ללשכת העבודה, ראיתי שלט של מעוף שהסביר כי הם מלווים ומייעצים יזמים צעירים ומעניקים להם את הכלים והיכולת להפוך רעיון לעסק. קבעתי פגישת ייעוץ ללא תשלום ונפגשתי עם בחור בשם דניאל שקיבל אותי בסבר פנים יפות, עזר לי לקבל החלטה איך לעשות זאת נכון ובדרך שלא תסכן אותי. הרגשתי שמישהו מאמין שהרעיון שלי באמת ראוי להפוך לעסק. כן, כולנו צריכות קצת אומץ כדי להתנתק ממעגל השכירות ולהשתחרר כעצמאיות, אבל התחושה שהאמינו בי, בהחלט תרמה להצלחתי. אחרי הפגישה הראשונה, הצמידו לי את ילנה פיינשטיין, יועצת ליווי מקצועית, שהתמסרה לתהליך בצורה הכי טובה שיש. יחד ערכנו בדיקות ובנינו תכנית עסקית. בנוסף, נרשמתי לקורס המסובסד 'יוזמים עסק', אותו הובילו מנחים מהשורה הראשונה ובכל התחומים הנדרשים לעסק חדש.

בימים הקרובים אעלה עם אתר חדש של מדאם רג'ין, שם ניתן לרכוש מארזים אלגנטיים ועשירים במחירים ממש סבירים במשלוח עד הבית. השירות הוא אישי וחוסך המון זמן וכאב ראש למי שרוצה להעניק מתנה לאימא, לבת, לחברה, ליולדת ולכלה. ישנם מוצרי טיפוח גוף טבעיים העשרים בשמנים ארומטיים וויטמינים המאושרים על ידי משרד הבריאות ומיוצרים במפעל תחת פיקוחו. כל המוצרים נארזים לצד מוצרי לייף סטייל מגבות וחלוקים נעימים באריזה שימושית ריחנית ומפנקת.

המסר שלי בראש ובראשונה הוא שאם אתן באמת רוצות לעשות שינוי משמעותי בחיים, זה אפשרי, רק צריך לדעת לזהות את ההזדמנויות הנקרות בדרכנו ולא לפחד לנצל אותן.

 דף הפייסבוק שלי

מצרי מדאם רג'ין

 אני מזמינה אתכם להגיע לאירועי שבוע היזמות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שייערכו בכל רחבי הארץ ולא עלות. אם אני הצלחתי, גם אתן יכולות.

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, משתתפת זו השנה השלישית ברציפות בשבוע היזמות הבינלאומי והשנה בסימן חדשנות בעסקים. מטרתו של פרויקט היזמות הבינלאומי הוא לעודד יזמים צעירים לבחור במסלול היזמי להתפתחות אישית וחברתית. השבוע ייערך בין התאריכים 12-19.11 ובמסגרתו, תקיים מעוף, מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, למעלה מ-80 אירועים וכ-200 שעות הדרכה בכל רחבי הארץ. נכון לשנת 2016 ישנם 532,000 עסקים קטנים ובינוניים בישראל, מתחילת 2015 ועד אוגוסט 2016, השתמשו בשירותי מעוף כ – 45,000 עסקים ויזמים.

לפרטים נוספים והרשמה לאירועים לחצו כאן