10 טיפים מעולים לכל סוג כביסה

בגדי ספורט או תחרה? כשאתם באמת רוצים לשמור על הבגדים שלכם, אתם צריכים מדריך מושלם. קבלו אותו

 

 lundry-634-electra-2

קרה לכם שהכנסתם למכונת הכביסה בגד והוצאתם ממנה כאב לב? מוכר לכולנו. לא פעם אנחנו ממהרים לכבס ולסיים, מחפשים דרך לקצר תהליכים ומוצאים את עצמנו אוחזים את הראש בידינו בחרטה גדולה על בגד שנהרס. טיפול נכון בכביסה על פי סוגיה ימנע מכם צער מיותר.

בגדי ספורט – סחיטה עדינה בלבד

בגדי ספורט טובים נמנים על הפריטים היקרים בארון, ולרוב ניחנים בתכונות שנרצה לשמר – dry fit, נידוף זיעה או טכנולוגיות ששומרות על חום הגוף. בגדי ספורט חשוב לכבס בנפרד או עם כביסה שמתאימה לטמפרטורת המצוינת על התווית, בסחיטה עדינה בלבד וללא מרכך כביסה. בגדים אלה עדיף לתלות לייבוש במקום להכניס למייבש כביסה.

מגבות – ללא מרכך!

מגבות סופגות הרבה מאוד מים, ולכן בעת הכביסה הן כבדות מאוד. בכביסת מגבות יש להסתפק במילוי תוף המכונה עד כשלושת רבעי הקיבולת לכל היותר. מומלץ לכבס ללא מרכך כביסה, אשר מכיל חומרים שמנוניים שמצפים את סיבי המגבת, ופוגעים בכושר הספיגה שלה.

מצעים –  במים רותחים

חשוב לכבס מצעים בטמפרטורה הגבוהה ביותר המתאפשרת לפי ההוראות על התווית, אך לא יותר ממנה, כדי לא לפגוע במרקם הבד ובגמישות הגומי של הסדינים. לפני הכנסת ציפת השמיכה יש לסגור את הכפתורים או הרוכסן בכדי שלא יכלאו בתוכה פריטים נוספים שיכבידו וימנעו ניקיון מיטבי. מומלץ שלא לכבס ביחד עם מגבות.

ניקוי יבש – במים קרים

לא כל בגד שמיועד לניקוי יבש ניתן לכבס במכונת הכביסה, אבל ישנם כאלה שבהחלט אפשר. כותנה, פשתן, משי, צמר, ובדי פוליאסטר ניתן לכבס במכונה כך: בידקו בעזרת מקלון אוזניים רטוב במים על חלק פנימי ונסתר של הבגד שאינו מסיר צבע ולא מותיר מראה פגום. כוונו את המכונה לכביסה במים קרים, ללא חומרי הלבנה או מסיר כתמים. פריטים עדינים מאוד כבסו בתוך שק המיועד לכך. הוציאו ממכונת הכביסה מיד עם תום פעולתה. פרשו על גבי מגבת יבשה לייבוש. אין לייבש במייבש כביסה בשום אופן.

בגדי תינוקות – בכביסה נפרדת

בגדי תינוקות דורשים כביסה נפרדת עד גיל שנה לפחות. הם עשויים כותנה מלאה על פי רוב, ולכן ניתן לכבסם בטמפרטורה גבוהה. מומלץ להשתמש בחומרי כביסה ידידותיים לתינוק, רצוי להעדיף חומרים נטולי רכיב ביו, שעלול לגרום לגירוי בעור התינוק. הסרת כתמים תיעשה ע״י חומרים טבעיים בלבד טרם הכניסה למכונה הכביסה.

בגדי פוך – סחיטה כפולה

בגדי פוך תופסים נפח רב במכונה ואף סופגים כמות גדולה של מים במשך הפעולה. על מנת לשמר את המראה התפוח והנעים חשוב לסחוט פעם נוספת לאחר גמר פעולת המכונה, בכדי שיתייבשו עד הסוף ולא יתבלו מכובד המים בייבוש.

חזיות – עדיף לכבס ביד או בכדור מיוחד

חזיות נוטות לאבד צורה בכביסה, זאת בשל המבנה העדין שלהן והבדים מהם הן עשויות. כדי לשמור על יציבות הברזלים התומכים ומבנה הקאפ מומלץ לכבס בכביסת יד כאשר ניתן, או בשימוש בכדור מיוחד לכך בכביסה במכונת הכביסה.

כביסה לבנה – עם מיץ לימון

כביסה לבנה נכבס בנפרד מכל הצבעים האחרים, אך גם בין הכבסים הלבנים חשוב להפריד לפי סוגי הבד והוראות הכביסה. ככלל, מבד או בגד לבן חשוב להסיר כתמים לפני הכנסתם למכונה, בעזרת מסיר כתמים או אף עדיף בעזרת מיץ לימון מהול במים. על מנת לשמר את הלובן של הכבסים הלבנים רצוי להוסיף לתא חומר הכביסה במכונה גם מיץ לימון או חומץ.


electra-laundry-470

הדפסים – לכבס הפוך

חשוב לשים לב האם ההדפס ניתן לכביסה במכונה או שנדרשת כביסת יד. בכל מקרה, בגד עם הדפס ייכנס למכונה כאשר הוא הפוך כך שההדפס פונה פנימה, בטמפרטורה הנמוכה ביותר האפשרית. אין להשתמש בחומרים מלבינים ולהסרת כתמים מומלץ להעדיף שימוש בחומרים טבעיים כגון מיץ לימון, כפי שהומלץ בסעיף הקודם.

סריגים – הרחיקו רוכסנים וכפתורים

סריגים יש לכבס לפי הנחיות הכביסה המתאימות לסוג החוט שמופיעות על גבי הבגד, אך בנוסף לכך חשוב להקפיד שלא לכבסם עם פריטים בעלי רוכסנים או כפתורים, ובמידה והם בעצמם כאלה חיש לוודא שהרוכסנים רכוסים היטב ושהסריג הפוך כלפי פנים. אין לייבש במייבש או לתלות. יש לפרוש על משטח ישר או על גב כסא כאשר השרוולים מונחים ולא שמוטים.