שנאה לא מנצחים בשנאה

ערב יום כיפור וסרטון שכל כולו גזענות, רוע, שנאה ובורות מזהם את הפיד שלנו בפייסבוק אבל התגובות לסרטון מטלטלות לא פחות

**עדכון**

ענבל בן ברוך מגיבה לסערה הציבורית בעקבות הסרטון שפרסמה. האם היא למדה משהו מהאירוע? 

 

מחר יום כיפור והפיד שלנו בפייסבוק מטפטף את גשם ההתנצלויות הראשון של העונה, מחר כבר יהיה פה מבול של חצי עולם שיבקש מחילה מהחצי השני. גם הווטסאפ מוצף בתמונות של שופרים וטליתות והמילה "סליחה" מטפסת מעלה ומעלה במצעד המילים הנאמרות ביותר בשפה העברית.

ואז, מעלה פיד הפייסבוק גם את הסרטון הזה שאי אפשר ולא צריך לומר עליו כלום כי הוא כל כך נוטף שנאה, בורות, גזענות וחושך שהוא מדבר בעד עצמו. רוצים אנטיתזה למה שיום כיפור אמור להיות? הנה היא.


אבל כאן זה לא נגמר. כי מי שגם נכנס לקרוא את התגובות לזוועתון הזה לא יכול שלא לשים לב שלצד תגובות כואבות ומזועזעות, צצות התגובות מכוערות לא פחות מהמקור, לא רק כאן, בשיתוף של הסרטון, אלא גם בפרופיל הפייסבוק של מי שצילמה ואמרה את הדברים, לא קשה למצוא אותה. את הזעם (המוצדק) כלפי מי שמרשה לעצמה לדבר כך על בני אדם אחרים, יורקים מגיבים החוצה בזרם של ארס ושנאה וכך, בערב יום כיפור, במקום שנלמד משהו על אחווה ועל כפרה, במקום שננמיך את הלהבות ונפתח את הלבבות, אנחנו מגיבים לשנאה בעוד יותר שנאה ושופכים שמן של טינופת על אש הגזענות.

בואו נצפה בכמה שניות מהסרטון הזה, רק כמה שצריך עד שהזעם יתחיל להציף אותנו ואז נעצור ונקרא כמה תגובות ואז נעצור שוב ונחשוב מה עושות לנו תגובות כאלה ואז נעצור בפעם השלישית והאחרונה ופשט נגיב כמו שבני אדם אמורים להגיב, לא רק בערב יום כיפור, אחרת הגברת מהסרטון מנצחת.

ואם חשבנו שמה שהיה בסרטון זו תופעה חד פעמית או נדירה, הפוסט של אשריאל בן ישראל, ששיתפה את הסרטון, נותן תמונה קשה וכואבת על גזענות בישראל

תגובתה של אשריאל בן ישראל לסרטון