הראונדהאוס בצעד תימני

בערב מחשמל שנקרא "Woman in Power" הופיעו אסתר רדא, מרינה מקסימיליאן, מירה עוואד ושלישיית איי-ווה. היה מרגש, נפלא ובלתי נשכח

אמש, התקיים מופע ה-Woman in Power, בערב הרביעי של הפסטיבל באולם המוסיקה המיתולוגי הראונדהאוס בקמדן. על במה עלו בזה אחר זו אסתר רדא שריגשה את הקהל ואמרה בפתיחה "We came from Tel Aviv to bring you LOVE". רדא אירחה את מרינה מקסימיליאן בלומין במופע נשמה מרגש. אחריהן עלתה לבמה מירה עוואד ששרה באנגלית, עברית וערבית, ואת הערב חתמו שלישיית אי-ווה שהעמידו את הקהל על הרגליים לרקוד בצעד תימני. מאות לונדונים שהגיעו למופע לא רצו לעזוב את המופע שנמשך שלוש שעות.

הערב ינעל הפסטיבל באולם הקדוגן הול, תחת ניצוחו של גיל שוחט, בקונצרט פיאנומניה שיכלול שבעה פסנתרנים מישראל ובהם ליאוניד פטשקה ושלמה גרוניך, ועל המיקרופון ישתפו פעולה מרינה מקסימיליאן בלומין ונסרין קדרי. גיל שוחט, שהופיע גם בערב הפתיחה של הפסטיבל ביום חמישי אמר כי "הפסטיבל מציג את ישראל השמחה, הפתוחה, המגוונת והלונדונים מאוד מתחברים לזה. הפסטיבל עושה שירות נהדר למדינת ישראל ואני מאוד גאה בזה".

אסתר רדא, מירה עעוואד, מרינה

פסטיבל TLV in LDN, שנפתח ביום חמישי האחרון, הינו הפסטיבל הישראלי הגדול ביותר באירופה. 120 אמנים מישראל הופיעו על הבמות המרכזיות בלונדון. כל הכרטיסים למופעים השונים נמכרו, ו-15,000 לונדונים הגיעו לחוות חוויה ישראלית. בין האמנים שהופיעו: הפסנתרן והמלחין גיל שוחט, נגן הג׳אז אבישי כהן, האמן אורי גרשט, קבוצת המחול מיומנה ובית האופנה משכית פתחו את הפסטיבל עם מגוון תצוגות, תערוכות והופעות. Infected Mushroom, דנה אינטרנשיונל ודיג׳י גיא גרבר הלהביו אלפי לונדונים לתוך הלילה, ומאות תלמידים השתתפו בסדנאות עם השף שאול בן אדרת, ירדן ג׳רבי, רונה רמון ועוד. על כל התוכנית האומנותית ניצחה טלי צמח, הבעלים של חברת ההפקות צמח UK.

אסתר רדא ומרינה

בסוף השבוע הפגינו קומץ מתומכי תנועת החרם בלונדון וקראו קריאות נגד מדינת ישראל. מולם התייצבו פעילים פרו ישראלים שביקשו מהם ללמוד את העובדות לפני שהם מטיחים שקרים כנגד ישראל. אחד הרגעים המרגשים בפסטיבל נרשמו כאשר השף שאול בן אדרת יצא למפגינים כדי לתת להם קינוח שהכין לבאי הפסטיבל.

גלעד ארדן

השר לנושאים אסטרטגיים והסברה גלעד ארדן  שיזם את הפסטיבל יחד עם הקהילה היהודית בבריטניה ובשיתוך שגרירות בריטניה בישראל אמר כי ״אלפי לונדונים נחשפו בימים האחרונים לתרבות הישראלית, שהיא משהו שאנחנו יכולים וצריכים להתגאות בו, בעיקר במקומות שמנסים להציג אותנו בדיוק ההפך. לפסטיבל חשיבות רבה בעצם קיומו בבריטניה, בשנת המאה להצהרת בלפור, בין היתר כתשובה תרבותית לקריאות שיוצאות מכאן לא אחת לחרם תרבותי על ישראל. תרבות צריכה לקרב בין לבבות, עדות ודתות וזה מה שאנחנו עושים פה בפסטיבל הזה".

מירה עוואד