digitally - הבלוג של digitally

חיפוש ויזואלי - המהפכה הבאה בשיווק דיגיטלי

נניח שאתם יושבים במסעדה, ובוחנים את התפריט בניסיון למצוא משהו טוב לאכול. אתם שולפים את הנייד, מפעילים את Google Lens וממתינים שהוא יסרוק את התפריט וייתן לכם המלצות, מתוך דברים שאנשים כתבו. הקליקו לצפייה באנימציה 1 (חלון חדש) דוגמה נוספת - נניח שאתם במסעדה בארץ זרה, והתפריט כתוב בשפה שאינכם מכירים. שלפו את הנייד, הפעילו […]

digitally

12/12/2019


נניח שאתם יושבים במסעדה, ובוחנים את התפריט בניסיון למצוא משהו טוב לאכול. אתם שולפים את הנייד, מפעילים את Google Lens וממתינים שהוא יסרוק את התפריט וייתן לכם המלצות, מתוך דברים שאנשים כתבו.

הקליקו לצפייה באנימציה 1 (חלון חדש)

דוגמה נוספת - נניח שאתם במסעדה בארץ זרה, והתפריט כתוב בשפה שאינכם מכירים. שלפו את הנייד, הפעילו את גוגל לנס והוא יתרגם את התפריט אונליין על גבי המסך, באמצעות שכבת מציאות רבודה (AR - Augmented Reality).

הקליקו לצפייה באנימציה 2 (חלון חדש)

נשמע כמו הזיית מדע בדיוני? אז ממש לא. משתמשי גוגל לנס שלחו מעל מיליארד בקשות שכאלה נכון לאמצע 2019, והיד עוד נטויה.

google-lens

איך עובד גוגל לנס?
האפליקציה הושקה לראשונה באוקטובר 2017, ומאז מאפשרת מגוון רחב של יכולות חיפוש וכריית מידע בצורה ויזואלית:

  • סריקה ותרגום מיידי של טקסט ביותר מ-100 שפות (מה שנקרא OCR).
  • הקראה אוטומטית של טקסט (באפליקציית Google Go בלבד בשלב זה).
  • איתור חפצים ומוצרים שדומים או זהים לחפץ שנמצא מולכם.
  • מציאת המאכלים הפופולריים ביותר בתפריטי מסעדות ובתי קפה.
  • קבלת מידע היסטורי ועכשווי על מקומות, מבנים ואזורים.
  • זיהוי צמחים ובעלי חיים.

 

מקדם האתרים עמית אדלר אומר שאחרי שהחיפוש הקולי כבר התחיל להשתלט, עם מגוון פקודות והפעלות קוליות - כעת הגיע תורו גם של החיפוש הוויזואלי. כדי להפיק את המידע הדרוש, גוגל לנס משתמש בשילוב יכולות כגון למידת מכונה (Machine Learning), ראיית מכונה (Computer Vision) וכן גישה לעשרות מיליארדי עובדות בגרף הידע. השירות זמין גם באפליקציית גוגל, בגוגל תמונות ובעוזר של גוגל. גם לבינג יש אפליקציית חיפוש ויזואלי, והתחום הזה צובר תאוצה מדהימה.

כ-36% מהצרכנים בארה"ב ביצעו סוג כלשהו של חיפוש ויזואלי נכון לפברואר 2019, נתון שמתחרה בקלות עם החיפוש הקולי. אין זה פלא, כאשר יודעים שהמוח מבין תכנים ויזואליים פי 60,000 מהר יותר מתכנים טקסטואליים.

62% מבני 18 עד 20 רוצים יותר תכנים ויזואליים ואפשרויות חיפוש בהתאם, לעומת 61.7% מבני 21 עד 34 (כולל בני דור ה-Y). לאור כל היכולות החדשות הללו, מתעורר הצורך לדעת כיצד ניתן ליישם זאת גם לצורכי שיווק ופרסום.

נתראה בקרוב בפוסט הבא.