הלכה לעולמה בתו היחידה של השף גולן גורפינקל

בתו של השף גולן גורפינקל, מאי, נפטרה היום, בגיל 15 בלבד. הרשת חיבקה את האב, שהתראיין בעבר על מחלתה של בתו והאמין עד הרגע האחרון שהיא תביס אותה

אי אפשר לעכל מוות של ילדה. אי אפשר לקרוא על סופם של חיים צעירים ולעבור הלאה מבלי שהלב יתנפץ לרסיסים. זו לא דרכו של עולם, שהורה יקבור את היקר מכל,  אבל זה קורה, יותר מדי פעמים, ולשאלה "למה?!" אין ולא תהיה אף פעם תשובה.

היום (שלישי) פורסם שמאי, בתם היחידה של שף מסעדת "דלאל" גולן גורפינקל ושל זוגתו לשעבר ענת עמישי, הלכה לעולמה. מגיל 11 התמודדה מאי עם מחלת הסרטן ושבוע לאחר יום הולדתה ה-15 נפטרה. לפני כשנה התראיין גורפינקל למוסף "7 ימים" של ידיעות וסיפר על האבחנה הרפואית שטלטלה את עולמם ועל ההתמודדות הקשה עם המחלה, האשפוזים והרצון לנצח את הסרטן. בראיון אמר גורפינקל: "יש רגעים בחיים, שלכל מה שתכננת וחשבת אין שום קשר למציאות. בוקר אחד זה דופק לך בדלת".‎

גופינקל ובתו

הכל התחיל כאשר מאי סיפרה על כאבים בברכה, שהובילו לגילוי של גידול סרטני. בהתחלה התקשה גורפינקל להאמין שבתו האהובה חלתה אבל כשהביופסה הגיעה וצוות שלם של רופאים ועובדת סוציאלית  חיכו להורים בפנים נפולות, הוא הבין שעליו להיערך לקרב על חייה. מרגע הבשורה על מותה, רבים מחבריו של השף ספדו את הנערה ברשתות החברתיות, הביעו את תנחומיהם ושיתפו את הכתבה המרגשת מידיעות. גם מי שלא הכיר את המשפחה יכול להבין היטב את תחושבת חוסר האונים ואי הצדק שבסיפור הטרגי הזה ולהזדהות עם כאבה.

מאי גופינקל הצעירה

רק לפני כמה ימים העלה גורפינקל פוסט לפייסבוק ובו כתב:

"אמרתי לעצמי שלא ארשום כלום… אז אמרתי. אבל לאפרוח הקטן שלי חייבים לשתף את העוצמות שלה. אז חגגת יום הולדת 15. אני רוצה לברך אותך ולומר לך תודה. תודה על מה שלימדת אותי, תודה שבאת לחיים שלנו, תודה על שנתת לי לראות את החיים בצורה שונה וחיובית, תודה על כל יום שאני לומד ממך מה זה כוח, מה זה רצון, מה חשוב ומה לא. תודה אפרוח קטן שלי! מזל טוב ולאמא שמלווה אותך כל יום לאמא הלביאה שלך שלא זזה ממך. שנותנת לך כוחות ברגעים הכי קשים שתיכן השראה".

לפעמים פשוט נגמרות המילים.

גורפינקל הצעירה

מאי גורפינקל הקטנה