חשיפה לצפון - הבלוג של נטע פלג

להתנהג יפה מול הבופה: איך לשמור על המשקל בעונת האירועים?

בחודש שעבר ביליתי לפחות בעשרה אירועים, וזה עוד לפני שהחלה עונת החתונות (לא שהוזמנתי לאחת כזו, בהתאם לגילי ולכמה קולות מסביב, שדווקא לצערי מעדיפים לרקוד על מדרגות הרבנות). ועדיין זו שיא עונת הפיתויים. כעיתונאית אני מוזמנת תדיר למפגשי פאן כמו: הצגת קולקציית אביב, השקת תפריט קיץ, פתיחת מסעדה ואלו הכוללים כיבוד מפואר, ומנגד גם לישיבות מועצה, ראיונות […]

נטע פלג

20/06/2015


בחודש שעבר ביליתי לפחות בעשרה אירועים, וזה עוד לפני שהחלה עונת החתונות (לא שהוזמנתי לאחת כזו, בהתאם לגילי ולכמה קולות מסביב, שדווקא לצערי מעדיפים לרקוד על מדרגות הרבנות). ועדיין זו שיא עונת הפיתויים. כעיתונאית אני מוזמנת תדיר למפגשי פאן כמו: הצגת קולקציית אביב, השקת תפריט קיץ, פתיחת מסעדה ואלו הכוללים כיבוד מפואר, ומנגד גם לישיבות מועצה, ראיונות בבתים, מפגשי תושבים וכו', לרוב זה כולל  למשל ופלות לימון, עוגיות מזרחיות ומיץ תפוזים.  אין לי רגע דל קלוריות. אופציות ההתנתקות והעבודה מהבית לבטח מתאימים עבור אנשים מסוימים,  אבל  פחות למי שרוצים להמנע מבידוד. וגם מחבילת השוקולד בארון שנועדה לאחיינים.

אמנם שמלות קיציות זה הכי משוחרר מרוכסנים מעיקים, אבל הג'ינס מחכה מעבר לפינה. לכבוד אירועי הקיץ הרבים,  הנה כמה טיפים שישמרו אתכם במידה הנכונה:

1. לא לגעת - תאמינו או לא, אם מדובר באירועי עבודה, לימודים, או כל דבר שיש בו תוכן והכיבוד אמור להיות 'קל', יש כאלה שלא נוגעים באוכל. כי הוא פשוט לא המרכז ויש דברים יותר מענינים ממאפה עבש.

2. להתמקד בדברים אחרים - גרסא מרוככת יותר של הסעיף הקודם, והנה כמה אופציות: לקרוע את רחבת הריקודים (כן!), לבחון את הבגדים, התסרוקות והאיפורים השולטים באירוע (אח, כמה אני נהנית להיות שוטרת אופנה) ולהתמנגל עם האנשים מסביב שזה גם נעים וטוב לקריירה - בשביל מה יש לכם 3,000 חברי פייסבוק, אם לא כדי לגלות אותם בעולם האמיתי ?

2. פעילות גופנית מקדימה - אמנם אם תתאמן ותשרוף נניח אפילו 500 קלוריות במכון, או בהליכה בים, רק הקינוח שבאירוע יכסה לך את ההוצאה, א-ב-ל: פסיכולוגית, לא תרצה להרוס את מה שהשגת. אחרי שהזעת על ההליכון או כמעט החזרת נשמתך לבורא בשיעור ספינינג - אתה תשקול שנית אם להמשיך לפיצה מספר 3. בנוסף, הפעילות מדכאת תאבון עבור רבים.

3. ובפינת העצה המאוסה: לא לבוא לאירוע רעבים - נדוש אך נכון. עדיף לא להגיע מורעבים כדי לא להתנפל על הבופה, אולם, האם לפני אירוע עם שלל מאכלי שף, נתחוב לגופינו  ביצה קשה ושעועית מקופסא? יש כאלה שכן, אני לא. עדיף להתפשר על פרי או סלט לפני. או פשוט לחזק את כושר האיפוק.

זה טעים בהשקת קולקצית איפור קיץ של SACARA (צילום:  יח"צ)

זה טעים. בהשקת קולקצית איפור קיץ של SACARA (צילום: דור אהרון )

4. לבחור - מה תעשו מול סוגי קינוחים מדהימים ביופים כמו בטעמם, מבית היוצר של קונדיטור -על, כפי שקרה לי באירוע המתואר בתמונה? עוגות, קינוחי כוסות, שוקולדים מפוסלים - האם תצליחו להימלט מרכבת השדים הזו לגמרי? אצלי זה נוגע בתחושת קיפוח, בעיקר בקולקצית הקרמים והקצפות, לכן אקח קינוח אחד, אפילו שניים בגודל קטן (שלום, כדור שוקולד) כאן החגיגה נגמרת, ומחר אוסיף עוד חצי שעה להליכה.

5. ירקות וחלבון זה המון - אם תצליחו לפסוח על הפסטה ולהתרכז בסלטי ירקות ובבשרים, דגים, או חלבונים אחרים, הרווחתם שליטה כמעט בטוחה. אתם תשבעו הרבה יותר מהר, כי זה מה שירקות וחלבונים עושים וזה אומת בשלל מחקרים, וגם תחסכו פחמימות ריקות שמורכבות מקמח לבן בדרך כלל. חוץ מזה, באירועים בדרך כלל מוגשים סלטים משגעים.

6. להיפטר מחשיבת השואה - אני יודעת שזו הגדרה פרובוקטיבית, אבל לי מותר, מסיבות משפחתיות. הכוונה לחשיבה ואמונות של "מחר לא יהיה", "לא ישאר לי אוכל", "חייבים לאכול עכשיו מה שיש", וכל מה שגורם להתנפל, בגלל תקופות הרעב והצנע שעברו בדורותינו. לא תאמינו כמה זה נמצא בגנים של כמה מאתנו, גם בשנת 2015.  וזה פאסה, חברים. אנחנו מפוצצים באוכל מכל עבר.

ביום שאחרי האירוע

1. אהבה מול המראה - בלי שום רגשי אשמה, מתחים פנימיים או שנאה עצמית מיותרת. אין שום סיבה לזה, חוץ מזה מתח משמין יקיריי.

2. מותר לפסוח על ארוחת הבוקר - שימו בצד לרגע את כל ההמלצות על חוברת אכילת ארוחות הבוקר  (וגם על זה יש ויכוח, תאכל כשאתה רעב, פשוט). בטוח שבטנכם עדיין מלאה מיום קודם, ומכסת הקלוריות תכסה גם את הבוקר, אז אפשר להסתפק בפרי או משהו קטן.

3. לא לעלות על משקל - הסקרנות לבטח תגבר עליכם כך שתרצו מהר להשקל כדי לבדוק כמה עליתם בליל החטאים. אז במקום לדדות לעבר המשקל בעיניים טרוטות, שתו מיים עם לימון להאצת חילוף החומרים והרפו. אין טעם להשקל. לרוב מדובר בדחיסה של פחמימות, ואולי גם הצטברות נוזלים, שלא משקפים את המשקל האמיתי ואת העבודה הקשה שלכם במשך רוב השבוע.

4. חזרה מהירה לשגרה - נכון, כנראה שהרסנו קצת, אבל בשביל זה יש את שיעור הספינינג של שבע בערב, מכשיר החותך ירקות המציל דיאטות ומים. המון מיים.

5. החתונה הבאה באופק? - נא להיערך בהתאם בימים המקדימים, עם דגש על שתיית מיים, ספורט ושאר ירקות.

והחשוב מכל: ליהנות. קיץ זה כיף.