משנה לשנה ומעונה לעונה, אנחנו רואים שעולם האופנה מתחיל להפנים את דרישת הקהל לראות מגוון של משקלים, גילאים וצבעים בקמפיינים ופרסומות.
מה שהתחיל בטפטופים הפך כמעט לנורמה וכל מותג שיודע לקרוא את המפה עובד עם דוגמניות מגוונות ומשתף פעולה עם המגמה של הרחבת מודל היופי המקובל ועידוד דימוי גוף חיובי בכל גיל ומשקל.
האחרונה להוכיח שגיל הוא רק מספר, היא הדוגמנית ורה (ורושקה) פון לנדורף (78), מדוגמניות העל האייקונית של שנות ה-60.
ורה, שכונתה לא אחת "המלכה ורושקה", כיכבה 11 פעמים על שער מגזין ווג והיתה המוזה של מעצבים וצלמים מובילים. בתחילת שנות ה-70 נחשבה לדוגמנית היקרה ביותר בעולם כשהרוויחה כ-1000 פאונד ליום עבודה. בשנים האחרונות היא חיה בברלין ועוסקת באומנות. ב-2010 הוציאה ספר עב כרס שמציג את סיפור חייה המלא ומשלב ראיונות ותמונות נבחרות.
בגיל 78 ורושקה חוזרת לדגמן בקמפיין החדש של המותג השוודי הנחשב ACNE ועל פי התמונות נראה שגם חמישה עשורים אחרי שכבשה כל פסגה אפשרית בעולם הדוגמנות, היא עדיין עושה את העבודה בצורה הכי טובה.
"זו קולקציה שמתבססת על פריטים אייקונים של אקנה" אמר ג'וני ג'והנסון המנהל הקריאטיבי והמייסד של אקנה "אז רציתי דוגמנית אייקונית שתציג אותם".
מצפיה בתמונות של ורה מהשנים האחרונות, עושה רושם שתמונות הקמפיין עברו לא מעט עיבוד בפוטושופ, הקמטים החולקו והתווים חודדו. זה יפה וראוי לתת במה שכזו לאישה בעשור השמיני לחייה, אבל זה היה יפה עוד יותר אם לא היו מורידים ממנה את סימני הגיל. התקדמנו, אבל בכל זאת יש עוד דרך ארוכה.
***
הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק
צילומים מתוך אתר http://www.acnestudios.com/