להתיר את הקשר

אי אפשר לחיות איתם, בלתי אפשרי להפטר מהם. קשרים בשיער הם מנת חלקן של בעלות (ובעלי) שיער ארוך. 5 טיפים מנצחים לתחזוקה של שיער ארוך ללא קשרים

5 טיפים מנצחים לשיער ארוך ללא קשרים

לאיזו אסכולה אתן משתייכות - קוקו או פזור? (צילום: שאטרסטוק)

קשרים בשיער היא תופעה שהורים רבים מתמודדים איתה מידי ערב לאחר האמבטיה, ומידי בוקר בהתארגנות לגן או לבית הספר. קשרים בשיער קשורים לבריאות השיער: כאשר שיער בריא נוטה גם לייצר פחות קשרים, כך ששימוש בחומרי טיפוח נכונים לא רק הופך את השיער לבריא יותר, אלא גם מקצר את זמן הסירוק בחצי. הנה חמישה טיפים פשוטים לשיער חסר קשרים:

 1. שמרו על קשר עם הספר

אפשר לומר שהתשובה האולטימטיבית לשיער ללא קשרים היא פשוט לעשות קצוץ, אבל טיפ ידוע פחות הוא שגם מי שאיננה מוכנה להיפרד משיערה הארוך, לא צריכה לאבד קשר עם הספר. טעות מספר אחת של ילדות ונשים רבות עם שיער ארוך היא שאינן מסתפרות במשך שנים ארוכות, והשיער המת שבקצוות הופך ליבש ועתיר קשרים. נשים, ובייחוד ילדות, מחוברות לשיערן הארוך, וקשה להן המחשבה שיקוצר אפילו בסנטימטר, אך למעשה תספורת לא רק מונעת קשרים בשיער אלא תורמת למראה שער בריא ואפילו להאצת צמיחה מחודשת.

כך תעשו את זה נכון: פעם בשנה לפחות גשו לספר או אפילו בבית בצעו תספורת 'תחזוקה' והורידו שני סנטימטר מאורך השיער. קצוות יבשים הם שיער קשה ושרוף, ותדעו שנפטרתם מהם כאשר קצוות השיער יהיו רכות כמו השורש.

שמרו על קשר עם הספר (או ש...). צילום: שאטרסטוק

2. שמירה על היגיינת השיער

החוק השני בדרך לשיער נטול קשרים הוא שמירה על היגיינת השיער וסרוק תדיר. קשרים בשיער היא בעיה שרק גדלה ככל שאיננה מטופלת: הם מתחילים באזור העורף אשר מתחכך בכרית בשעת השינה, במשך היום זיעה ושומניות השיער מדביקות עוד ועוד שיערות לקשר. אם השיער איננו מטופל לאחר כמה ימים יכולים הקשרים להגיע למצב של ראסטה: קשר גדול שקשה מאוד עד בלתי ניתן להתרה.

כך תעשו את זה נכון: תחזוקה נכונה של שיער ארוך כוללת שטיפה של לפחות שלוש פעמים בשבוע בשמפו לסירוק קל. בחודשי הקיץ או בקרב ילדות קטנות שמתרוצצות ופעילות תיתכן גם שטיפה יומיומית. העדיפו שמפו שאינו גורם לצריבה בעיניים, בייחוד לבנות שמתקלחות וחופפות את השיער בעצמן.

הדרך לשיער נטול קשרים: שמירה על היגיינת השיער וסרוק תדיר (צילום: שאטרסטוק)

 3. שימוש במרכך שיער מתאים

חפיפה לבד משאירה את השיער נקי, אך עמוס קשרים. סירוק השיער מיד לאחר חפיפה ללא חומר מרכך לא רק שתהיה כואבת במיוחד, אלא עלולה לגרום לתלישה של שיער קרקפת רב.

כך תעשו את זה נכון: לאחר החפיפה יש לשים מרכך שיער לא באזור הקרקפת אך מטה ממנו – לאורך השיער עד לקצוות, להשאיר את המרכך על השיער כמה דקות בזמן סיבון הגוף ולשטוף את השיער לפני היציאה מהאמבטיה.

tisrokot1210317-4

4. להסתרק נכון

הסרוק הוא הפעולה הכואבת והסיזיפית ביותר בהתרת הקשרים, אך החדשות הטובות הן שאם השתמשתם בשמפו ומרכך נכונים על שיער בריא, התרת הקשרים תהיה כבר הרבה פחות כואבת.

כך תעשו את זה נכון: על מנת למנוע שבירה או תלישה של שיער בשעת ההברשה יש להתחיל את סרוק השיער מהקצוות ורק לאחר מכן לעלות מעלה לשורשים. יש להקפיד על הברשת השיער פעם ביום, גם ללא חפיפה, כאשר לפני כל הברשה ניתן להיעזר בקרם או תרסיס לסרוק קל על מנת להתיר את הקשרים, כגון תכשירי כיף לסרוק קל, שמכילים תמציות, מרכיבי לחות ופרו ויטמין B5 המזינים את השיער ומתירים את הקשרים ללא מאמץ.

tisrokot1210317-5

 5. בחרו את התסרוקת שלכם

בקרב בנות השיער הארוך יש כמה אסכולות: אלו שהולכות עם שיער פזור, ואלו שמעדיפות קוקו בכל שעות היום. למעשה אף אחת מהבחירות איננה אידאלית: שיער פזור נוטה יותר לתפוס אבק, מייצר זיעה בעורף וקשרים מתהווים בו במהירות. שיער אסוף לקוקו מותח את הקרקפת ושובר את השיער.

כך תעשו את זה נכון: התסרוקת האידאלית לבעלות שיער ארוך היא הצמה שאיננה מותחת את השיער אך שומרת עליו נקי ומסודר לאורך היום. בנות הקרדשיאן, ריהאנה ביונסה ואחרות הפכו את הצמות לסגנון השיער הכי אופנתי כרגע כך שצמה היא הבחירה הנכונה מכל בחינה.

 ריהאנה ביונסה. הפכו את הצמות לסגנון השיער הכי אופנתי כרגע (צילום: Getty Images)