mother's mind - הבלוג של Hilla Schlezinger

חרדה חרדה תרדוף ..מה עושים עם שק החרדות שמציף אותנו?

רגע לפני שאתן אפשריות למה עושים עם שק החרדות שמציף בתקופה האחרונה , רוצה להסביר מהי חרדה חרדה היא מצב בו הגוף , כן קודם הגוף ניכנס ללחץ , הוא במצוקה וברגע שהגוף במצוקה המחשבות עולות. מחשבות של פחד , של חוסר אונים, של אי ידיעה ממה יהיה... המחשבות הן לא רציונליות על אף שהן […]

Hilla Schlezinger

18/10/2015


רגע לפני שאתן אפשריות למה עושים עם שק החרדות שמציף בתקופה האחרונה , רוצה להסביר מהי חרדה
חרדה היא מצב בו הגוף , כן קודם הגוף ניכנס ללחץ , הוא במצוקה וברגע שהגוף במצוקה המחשבות עולות. מחשבות של פחד , של חוסר אונים, של אי ידיעה ממה יהיה...
המחשבות הן לא רציונליות על אף שהן קשורות למציאות.
מטופלת שאמרה לי שכל אדם ברחוב ניראה לה חשוד והיא הולכת ומשננת מה יקרה אם משהו יתקוף אותה.
מטופלת אחרת שיש לה תינוק סיפרה לי שבגלל שהיא לא בכושר היא חוששת ללכת לטיול כי יהיה לה קשה לרוץ מהר עם העגלה.
מחשבה של פחד יוצרת מעגל של חוסר , של אין פתרונות ומכאן תחושת חוסר האונים כמו להגיע לכביש ללא מוצא .
כמו כל רגש גם לחרדה יש מנעד מתחושה קלה של אי נוחות ועד שיתוק מוחלט ולכן כל מי שקורא ייקח את מה שמתאים לו מנקודת המוצא בו הוא מתחיל .

חופש

הגוף - כדי ליצור שקט פנימי , יש לתת קודם כל תשומת לב לגוף. במצב חרדה הגוף במצוקה , גם אם נתאמץ לחשוב על דברים טובים זה יעזור לרגע ותחושת החרדה תחזור . חרדה לא נעלמת , היא "מטיילת " בגוף ולכן צריך להתייחס אליה לגוף.
כמה דרכים לתשומת לב לגוף :
נשימה - אחת הדרכים המועלות והמקלות היא נשימה. לא חייבים לשבת ולעשות מדיטציה , מספיק לנהל את הנשימה . לקחת אוויר מהאף ולהוציא מהפה . כשאנחנו בכעס , פחד ,תסכול תשימו לב עד כמה הנשימה קצרה , היא מעידה על מצב הגוף שנכנס למצוקה,תנשמו ותעשו את הפעולות לאט יותר, תדברו פחות ותנשמו יותר .
תזונה - מבלי להכניס אתכם למשטר או לחינוך על תזונה יש מזונות שמעוררים ומגבירים את לחץ הדם כמו קופאין , אוכל מטוגן ויש מזונות מרגיעים כמו עלים ירוקים , חסה, רוקט וכו וכן שיבות שועל ( עשירה ב B12 ) שעוזרים להפחת הלחץ .
אמבטיה - מים הם תרפיה נהדרת לגוף , אמבטיה עם שמנים , או אפילו מקלחת שבה מנהלים את הנשימה היא מצוינת להרגעה של הגוף .
ירוקים

התודעה - להזין את התודעה במה שעושה לנו טוב ולהוציא כל מה שלא נעים לנו.
אני בחורת שלא לראות חדשות ולא להתעדכן על כל אירוע שקורה. במקום זה אני רואה סרטים או שומעת מוסיקה שאני אוהבת .
התודעה היא כמו מיכל שיש לו קיבולת מסוימת. אם מכניסים משהו אחד זה תמיד יבוא על חשבון משהו אחר, לכן תבחרו מה אתם מכניסים ל"מיכל " התודעה.
דווקא בימים מאוד מתוחים אני בוחרת לחזור למחוזות שאני מאוד אוהבת ולא תמיד מספיקה להגיע אליהם ולכן אני רואה את התקופה הזו כהזדמנות .
אחד הדברים שאני אוהבת זה להשתטות עם הבנות שלי , לפרוק את כל הרצינות של החיים. שמחה וצחוק מאוד מקלים על הגוף התודעה ומאפשרים חווית מציאות קלה יותר.
IMG_20150812_162309

שפה : כפי שציינתי בתחילת הפוסט אין טעם להתעלם מהחרדה או להתכחש אליה , יש לתת לה מקום ולטפל אך אין צורך להמשיך ולהזין אותה.
שפה משפיעה על תודעה ומכאן להגיד כל הזמן קשה לי , מפחיד אותי, מה יהיה ? וכו...מזין את התודעה ומשאיר אותך במעגלי החרדה .
תבחרו לדבר את הטוב שקיים סביבכם. להגיד לבן/ בת זוג שאתם אוהבים אותם, לילדים שלכם שכיף לכם להיות אתם, אתם אוכלים תגידו כמה זה טעים לכם, משהו עשה עבורכם משהו תוקירו את זה . תזינו את התודעה בשפה חיובית . גם כאן זו הזדמנות ל"נצל " את המצב ולראות עד כמה אתם מדברים שפה שהיא מחזקת .
בשיטה שפתחתי יש משפט שהמטופלים שלי מתרגלים :זה שאני בפחד עכשיו זה לא אומר כלום לגבי העבר שלי או העתיד שלי כל מה שזה אומר שכרגע אני מפחד.
המשפט הזה משאיר אותך בהווה ולא מאפשר לתודעה להתגלגל ולהפוך את התחושה למשהו עצום שאין לו התחלה אמצע וסוף .

תקשורת עם ילדים : כמו שאני לא יושבת צמודה למסך, בטח אני מונעת מהבנות שלי לראות חדשות ( כמובן שתלוי גיל )
אני כן מסבירה להם שיש סכסוך ואי הסכמה בין שני הצדדים ובגלל זה יש כעס גם ברחוב. גם כאן ניצלתי את ההזדמנות לדבר על אי הסכמה , על איך פותרים דברים ומה קורה שאין הקשבה בין אנשים. הבנות שלי בנות 6.5 ו8 כך שהשיח הוא בהתאם לגיל . תבחרו גם כאן לקחת את המצב לשיחה על החיים ולא בהיבט הצר של האירועים עצמם שהיו.
גם שבחרנו להישאר בבית , זה לא מתוך תחושה שאי אפשר להיות בחוץ אלא שאיזה כיף בבית.
IMG_20150607_191802

בתקווה לימים שקטים ומפויסים יותר .
הילה

לתיאום פגישה בקליניקה בהוד השרון או ברמת החייל
0506320441
www.era-women.co.il