חלון ראוה: אילה מרומי קינן

אילה העבירה עשור מחייה מסביב לעולם וכשחזרה לארץ הקימה את ‘גוסטה’, מותג אופנה שדוגל בפשטות ופונקציונליות שיגרמו ללובשת להרגיש מעולה

גלי דודזון סגל

10/01/2017


מי אני?

אילה מרומי קינן. צילום: שירה אלבק

אילה מרומי קינן, בת 44 נשואה+2 בנות וחתולה. המעצבת והבעלים של מותג האופנה GUSTA משנת 2006.

קראתי למותג גוסטה על שם סבתא שלי. גוסטה היתה ממקימי קיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל. בהמשך ניהלה את מחסן התלבושות של הקיבוץ והיתה מתקנת בגדים ומתאימה אותם לחברי הקיבוץ השונים. משהו ב-DNA של המותג מגיע מהשורשים האלה שדגלו בפשטות ופונקציונליות.

גוסטה. צילום: מירי דוידוביץ'

רקע

נולדתי וגדלתי ברמת השרון והאמת היא שממש לא ידעתי שאני רוצה להיות מעצבת אופנה, למרות שבדיעבד אם מישהו יעלה מהאוב את המחברות שלי מבית הספר הוא ימצא בשוליהן רישומים של נערות לבושות במגוון פריטים.

את שנות העשרים שלי ביליתי בטיולים במזרח-הודו, נפאל תאילנד ויפן מצד אחד ובאירופה- בלגיה, הולנד, גרמניה, ספרד מצד שני. רק לקראת סוף אותו עשור, כשכבר השתקעתי באיביזה והייתי בהריון עם הבכורה שלי הבנתי שאני רוצה להיות מעצבת אופנה. חשבתי שזה מקצוע שמתאים לסגנון החיים שחייתי אז ושאוכל לדלג איתו מארץ לארץ.

למעשה קצת אחרי לידת ביתי חזרתי לארץ והתחלתי ללמוד לימודי ערב בבית-ספר אסכולה. מהר מאד התחלתי ליצר קולקציות קטנות ולמכור אותן בבוטיק המעצבים בדיזנגוף סנטר. זאת היתה תקופה מאד יפה ומלמדת עבורי. מכרו לצידי מעצבים מוכשרים כמו נופר גלפז ועידו רקאנטי ואת הבוטיק ניהלה אז שריל גולד. אני במהותי אוטודידקטית והמפגש עם לקוחות ומעצבים נוספים היה מקור מוצלח לרכישת ידע.

גוסטה. צילום: מירי דוידוביץ'

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

החלק הכי מאתגר זה ניהול העסק, התעסקות עם ספקים, ניהול המלאי והאתגר בלהפוך את הדבר שאני אוהבת לעשות, לעסק משגשג. מתוך ההבנה שזה חלק בלתי נפרד מהסיפור בלהיות מעצבת, לימדתי את עצמי להיות טובה גם בתחום הזה, הקפתי עצמי ביועצים ועובדים שיתמכו בעשייה העיסקית שלי.

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

ה-DNA של המותג הוא פשטות, תחכום ולבישות. אני אוהבת לעשות בגדים שאפשר ללבוש אותם ביומיום וגם בערב בשינוי סטיילינג קל, שיהיו נעימים ונוחים ויגרמו ללובשת להרגיש מעולה. המראה הוא נקי, אולי אפילו מינימליסטי, בצבעוניות שקטה ומונוכרומטית ומדי פעם שילוב עם פרינטים גרפיים. ההשפעות באות מתוך עולומות הארכיטקטורה, האסטטיקה היפנית, הוויב של העיר, מוזיקה ורוח הרוקנרול.

גוסטה. צילום: מירי דוידוביץ'

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת את מתחברת?

שארלוט גינצבורג, פטי סמית’, סופיה קופולה – הן מוזות.

מה מאפיין את הקולקציה האחרונה?

קולקציית החורף יצאה מתוך התעסקות בנושא הנשיות – הניואנסים, היופי והעוצמה שבהשתנות ובהתפתחות המתמדת שלנו, לצד תחושה של התגבשות אחוות נשים מסביב לעולם. הקולקציה נוצרה במטרה לכלול את כל הפריטים ההכרחיים שאישה בימינו צריכה – מדוייקים, נוחים, במגוון גזרות שיעבדו בשילובים רבים. החומרים בקולקציה הם כותנה, ויסקוזה, קופרו ופוליאסטר רך שאינו דורש גיהוץ.

גוסטה. צילום: מירי דוידוביץ'גוסטה. צילום: מירי דוידוביץ'

טווח מחירים: 320-950 שקל.

טווח מידות: xs-xl

איפה קונים? סניפי המותג: ז’בוטינסקי 19, (פינת גיזינגוף) תל אביב 09-5440244, עמיעד 16, (שוק הפשפשים) יפו 03-6829752 אונליין:

https://www.etsy.com/shop/GUSTASTORE

פייסבוק: https://www.facebook.com/gustastore

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק