ג'נט ג'קסון ילדה תינוק ראשון בגיל 50

הזמרת ואחותו של אגדת הפופ, מייקל ג'קסון, ילדה לראשונה בגיל 50. כן, אפשר מתברר לעבור הריון שלם בלי עדר של צלמי פפראצי. הלידה המאוחרת כמובן מעלה שאלות על הסיכונים הכרוכים בכך

זה אף פעם לא מאוחר להפוך לאמא, תשאלו את הזמרת והרקדנית ג'נט ג'קסון, שילדה תינוק ראשון בגיל 50. אחותו של מייקל ג'קסון הצליחה להימלט מצלמי פפראצי ולשמור על פרופיל נמוך במהלך כל השנה האחרונה אבל כנראה שעכשיו כל הצלמים ינסו ללכוד את האם לצד  בעלה, ויסאם אל מאנה. אמנם ברשת החברתית עלתה הבשורה שהיא בהריון והיא אפילו ביטלה את מסע ההופעות העולמי שלה כדי "לנוח בהוראת הרופא" אבל איכשהו, ההריון שלה לא הפך למפורסם כמו אצל סלבריטאיות אחרות.

ג'קסון נשואה לאיש העסקים מקטאר והוא כנראה פחות מחבב פרסום ברשתות החברתיות. האיש שומר על אנונימיות ככל הניתן וג'קסון הוכיחה שהמושג "פרטיות" לא פגה מן העולם. ללא ספק, יש משהו מרתק ונדיר, בלהפוך לאם בגיל 50 ואני נזכרת בשחקנית המנוחה, רונית אלקבץ, שילדה תאומים בגיל 47. ללדת בגילאים האלה אינו דבר מובן מאליו – ההריון נמצא בפיקוח ובסיכון בלא מעט מהמקרים ובמדינה שלנו, המעודדת ילודה בגילאים צעירים מאוד, אין זה נפוץ לראות נשים בגיל כזה הופכות לאימהות.

ג'נט ג'קסון

נשים המעוניינות להיכנס להריון בגיל מבוגר יחסית, צריכות לדעת את ההשלכות. כמות הביציות מרגע הלידה, מתחילות להצטמצם והן לא מייצרות עוד ככל שהן מתבגרות – בניגוד לזרע אצל גברים. גם טיב הביציות הולך ופוחת עם הזמן. לאחר גיל 45 היכולת של נשים להיכנס להריון הולכת ופוחתת. פחות מ-1 אחוז הנשים, מעל גיל 50, נכנסות להריון באופן טבעי, לטענת ד"ר ריצ'רד ג'יי פאולסון. כמובן שיש מקרים יוצאי דופן, אבל הם נדירים.

נשים בגיחלאים 40 ו-50 יכולות להיכנס להריון, עם הביציות שהן הקפיאו בגיל צעיר יותר או על ידי תרומת ביציות או זרע. מכאן זה נתון לידי הרופאים במעבדות. אין מה לעשות, לרוב הביציות בגיל 50 כבר לא מסוגלות לייצר הריון. מכאן שההריון של ג'קסון הוא בהחלט נדיר ומסקרן. נשים רבות גם לא מודעות עד הסוף להשלכות של טיפולי פוריות, לכאב, לסבל, למחיר הנפשי והפיזי שהן משלמות כדי לייצר חיים חדשים. חשוב לדעת את כל הנתונים והעובדות לפני שיוצאים למסע שלא יודעים איך חוזרים ממנה.

רק חבל שמייקל לא פה כדי להצטלם עם הבייב. מצד שני, לאחר שהוא נפנף בתינוק מחלון, ברגע המפורסם ההוא שאיש לא שכח, לא בטוחה שזה היה רעיון טוב ממילא.

צילום: גטי