איך קפה יכול להאריך את חייך

לקפאין הרבה סגולות וכעת גילינו עוד כמה שלדעת חוקרים, יבטיחו לכן אריכות ימים. אמנם רצוי לא ללגום יותר מ-5 כוסות ביום אבל קפה לא רק מעיר אותנו, הוא יכול למנוע מחלות. אז הפוך בלי קצף,בשבילי, תודה!

האם קפה הוא בריא לנו? יותר ממה שחשבתן, מתברר. מחקר חדש, שפורסם ב-"journal Circulation", מצא שאנשים אשר לוגמים קפה בתדירות רגילה – פחות מ-5 כוסות קפה ביום – הם בעלי פחות סיכויים למות משלל סיבות בריאותיות. אין זה אומר בהכרח שקפה הוא הפתרון המובהק לאריכות ימים אבל החוקרים מצאו שאלה ששתו קפה פחות סבלו מבעיות לב, סכרת, סיבוכים במוח ונטיות אובדניות.

הממצאים מהמחקר הראו קשר חיובי בין קפאין לסיכון מופחת לחלות אך לא קשר ישיר אלא יותר עקיף. למרות זהירות החוקרים, זה די ברור שאם תקפידו על שתיית קפה בכמות סבירה, אז תצליחו להימנע מבעיות בריאות שונות אשר מובילו למוות. כעת ידוע שמרכיבים  מסויימים בקפה ידועים ככאלה אשר מפחיתים את זיהומים ומשמרים על רמת אינסולין יציבה וטובה בגוף – דבר אשר מוביל לחיים בריאים יותר בסופו של יום.

נשים שותות קפה

במסגרת המחקר, החוקרים בחנו קבוצה גדולה של אנשים – 208,500 גברים ונשים. הם שאלו אותם על הרגלי השתייה שלהם, כל ארבע שנים, בממהלך שלושת העשורים האחרונים. הקשר החיובי, בין צריכת קפה לאחוזי תמותה נמוכים, היה אפילו מודגש יותר כאשר אותם נבחנים לא עישנו בכלל. יחד עם זאת, החוקרים הודו שהממצאים לא לגמרי מבוססים וכי מטרת המחקר לא הייתה למצוא יתרון מובהק בקפה. הם טוענים כי עליהם לחקור את הנושא יותר לעומק וכי מחקרים קודמים כבר מצאו יתרונות בקפה – הכוללים נוגדי חמצון.

לוגמת קפה

החוקרים מצאו שהסיכון הנמוך למות היה זהה בין אנשים ששתו קפה רגיל לבין אלה ששתו קפה נטול קפאין. כלומר, בקפה ישנם מרכיבים, מעבר לקפאין עצמו, שמשחקים פה תפקיד חשוב בכל מה שקשור לבריאות שלנו. כל הממצאים האלה הם מעניינים מאוד וחשובים, מאחר ורק לאחרונה הקפה זכה למוניטין חיובי כי במשך שנים רבות, היה נהוג לחשוב שהוא לא בריא.

הסיבה לכך, נעוצה בכך שבשנות השבעים והשמונים, חוקרים קישרו בין קפה למחלת לב וסרטן – אבל לא שמו דגש על כך שמי ששתה קפה גם נהג לעשן יותר או לעשות דברים נוספים שגרמו לבעיות לב ולסרטן. חשוב להבין שאין פה המלצה לשתות קפה יותר ממה שמומלץ – לא יותר מ-3 כוסות ביום – הכל עניין של בקרה ואיזון. אז קדימה, הפוך בלי קצף, בשבילי, תודה. ובראוני אחד לצד.

צילום: שאטרסטוק