חוקי הבריאות של קמרון דיאז

הכוכבת שיתפה את כולם בשיטות הקטנות שלה לשמור על בריאת ולהילחם בזיקנה והשחקנית מודהף שלא תמיד הולך לה ולפעמים היא מפשלת בדרך. לא נורא, מחר יפציע יום חדש ואפשר להתחיל הכל מהתחלה

יסמין לוי

14/11/2016


בהוליווד להזדקן זה קצת כמו למות. בעצם, לא קצת, הרבה. מעטות הנשים שצלחו את גיל 40 בכבוד באל.איי מבלי להתחרפן סביב ניתוחים ובוטוקס. פה ושם אנחנו נראה כוכבת שמוכנה להיחשף ללא איפור, לגלות לנו איך היא שומרת על עצמה בלי טיפולים יקרים ובגדול - לחיות בשפיות סביב המראה החיצוני שלה.

אחת הנשים שנחשפו ללא טיפת איפור בעבר ומעודדת תפיסה חיובית בכל הנוגע לגיל, היא השחקנית קמרון דיאז. "סביב יום הולדתי ה-40" כותבת דיאז בהקדמה של ספרה "The Longevity", "התחלתי לחשוב מה המשמעות של להזדקן". דיאז הייתה חדורת מוטיבציה לגלות איך הזמן משפיע לנו על הגוף שלנו והיא שוטטה ברחבי המדינה כדי לדון עם מיטב המומחים בתחום. מה היא למדה? שזה הדברים הקטנים שמשפיעים עלינו הכי הרבה, ככל שאנחנו מתבגרים: לאכול בריא ונכון, לזוז ולהיות פעיל ולנוח מספיק. אלה המפתחות לאנטי אייג'ינג.

קמרון דיאז. צילום: Getyimages

"אני מתעוררת רגועה אחרי לילה של שינה וחלומות. הדבר הראשון שאני עושה זה לסדר4 את המיטה, אני מחליקה את הציפית כי זה עבורי טקס קטן שמבשר את תחילתו של יום חדש. אחרי שאני מצחצחת שיניים, אני לוגמת ליטר מים ואחר כך אני אעשה מדיטציה של 20 דקות בגלל שזה מרגיע את הגוף שלי ואת המוח ומעניק לי שלווה. אני נכנסת לתודעה אנרגטית טובה ככה. "אחר כך זה זמן טוב לאכול - פחמימות וחלבונים - אולי טוסט עם אבוקדו ושיבולת שועל. אחרי כן, אני מתעמלןת. כל הרוטינה הזו נמשכת כשעה ו-15 דקות. העקרונות החשובים הם: מנוחה, תזונה טובה ותזוזה. זו נוסחת הקסם שעובדת.

אז אם תרצו לחיות קצת כמו קמרון דעאז, הקפידו על הדברים הבאים:

1. "במהלך היום, אני מנסה להיות מודעת לכמות האוכל שאני מכניסה לפה ולפעילות שלי. איך שאני מרגישה מהווה אינדיקציה לאם נתתי לעצמי מספיק מנוחה, אם אכלתי בריא ונכון ואם עשיתי מספיק ספורט. אם אני פעילה בלי שאכלתי מספיק אז אני ארגיש מותשת. אם אני אוכלת יותר מדי או  מעט מדי אז הבטן שלי תכאב או שארגיש כבדה. אם אני בתזוזה, אני דואגת להכניס לגוף חטיפי אנרגיה בריאים - הם שומרים על איזון אנרגטי.

קמרון דיאז עם איפור

2. "אני אוכלת ארוחת ערב קלה, בגלל שאני לא אוהבת להירדם על בטן מלאה. חשוב, החל משעות הערב, לתת לגוף להירגע אז אני נמנעת ממאכלים כבדים לפני השינה. אני דואגת שהחדר יהיה נעים וחשוך. אני מקפידה לשמור את כל המכשירים המהבהבים הרחק ממני ומאזור השינה שלי. אני יוצרת את שטח הרגיעה הכי נוח שיכול להיות, כדי שתהיה לי מספיק אנרגיה למחרת. בבוקר, כל התהליך חוזר על עצמו.

3. "כדאי לזכור ש'היום המושלם' הוא דימיוני, בגלל שאף יום אינו מושלם, אבל אני מנסה ליישם רוגע בכל הזדמנות שאפשר ולעמוד בהרגלים שלי. לפעמים אני לא ישנה מספיק טוב, מפספסת ארוחת בוקר, אוכלת משהו טעים שמתגלה כמשהו יותר מדי משמין או מפספסת אימון כי יש לי מלא פגישות - אז אני סובלת כמו שאנחנו סובלות כאשר אנחנו מזניחות את עצמנו. להקפיד על חוק ברזל אחד אינו מספיק. אנחנו חייבות להקפיד על כל מה שישמור עלינו בריאות כדי לא לפגוע בלב או במוח שלנו - מה שעלול לגרום לנו להזדקן מהר יותר. להפחית סטרס בחיים - זה הכי חשוב.

צילום: גטי