האם לטראמפ אכפת שיש טרנסג'נדרים בצבא ארה"ב?

עוד פרק בתכנית הריאליטי “כאוס אמריקאי” ושוב זה קשור ברוסיה.

דונלד טראמפ הודיע בציוץ שטרנסג’נדרים לא ישרתו יותר בצבא האמריקאי. הסיבה – עלויות וקשיים למערכת. בום.

ברור לכל בר דעת שאין כאן תכנית גאונית שתחסוך לצבא מליונים ותצעיד אותו לעידן חדש של יעילות, תכנית כה מהפכנית שיש להודיע עליה לאומה ללא דיחוי, עוד לפני שמבשרים לנוגעים בעניין.

ובכן? לשם מה?

נתחיל במילים “הודיע” ו”בציוץ”.

ההודעה תפסה את שרשרת הפיקוד לא מוכנה והפתיעה גם את הפנטגון והסנט. במקום  הנתיב המקובל – תחקיר, דיון, קבלת החלטות מסודרת – בחר טראמפ בשיטת "פה אחד".

קודמו לתפקיד בחר בנתיב המקובל הארוך והמייגע בתהליך שהביא בסופו לביטול מדיניות “לא לשאול, לא לספר”. למעשה, התהליך היה כה ארוך וזהיר, דרך וועדות ותחקירים ובהשתתפות הגורמים המקצועיים – עד שרבים היו סקפטים שאי פעם ישרתו חברי הקהילה הלהטבית בגלוי בצבא האמריקאי. ע”פ מדיניות “לא לשאול, לא לספר” כל עוד הצבא לא מודע לכך שהחייל/ת נמשך לבני מינו/ה – הוא יכול לשרת.

בסופו של דבר, כאמור, בקדנציה של אובמה, שונתה המדניות ומאז התאפשר לשהות בצבא האמריקאי ומחוץ לארון בו זמנית. בחודש יוני 2016 הורחבה המדיניות הזו והתווסף רשמית ה-T (טרנסג’נדר) ל-LGB.

טראמפ לא זקוק לכל המאמבו ג’אמבו הזה של אנשי מקצוע ויועצים. כפי שטוען יועץ התקשורת החדש שלו “יש לו חושים טובים” ומי צריך יותר מזה? עכשיו נשאר לאנשים הקטנים לטפל בזוטות ובפרטים, כמו להבין מה תוקף הודעה בטוויטר ומה לעשות עם הטרנג'נדרים שמשרתים כרגע בצבא.

הודיע בציוץ, על שום מה? מי מצפה מהקומנדר אין צ’יף הנוכחי להשתמש בצינורות המקובלים לנהלי צבא במורד שרשרת הפיקוד?  האם אפשר לצפות ממנו, למשל, לעדכן את הנוגעים בדבר לפני הפצת הידיעה לציבור? או לנהוג בזהירות בהנחלת שינוי מעורר מחלוקת?

אבל כמובן. טראמפ בחר להדליק את הגפרור בתוך ערימת הקש – ברשתות החברתיות.  יותר שקוף מזה הוא לא יכול להיות.

אם כך הסבר פשוט, לא? מטרת התקנה החדשה להבעיר, להסיח את הדעת מהתחקיר הרוסי ומהעובדה שעד כה לא הצליח להעביר שום חקיקה משמעותית.

הבחירה בפרובוקציה הספציפית הזו אינה מקרית וקשורה בפיצוץ ביחסים בינו לבין הפרקליט הראשי ג’ף סשן, יחסים שהולכים ומתלהטים ככל שהחקירה הרוסית מתקרבת לעסקיו הפרטיים של הנשיא (לקח קצת זמן מאז שסשן הכריז שלא יתערב בחקירה ועד שטראמפ הכריז על ברוגז).

פרשנים מעלים השערות מדוע הנשיא לא אומר לסשן  את “אתה מפוטר” המפורסם שלו ובוחר במקום זה בהעלבות סייבר. יש הטוענים שהוא לא כל כך אוהב עימותים או שהוא מאמין שבדרך זו הפיטורים לא יחשבו כנגדו כ"שיבוש תהליכים" במהלך משפט פוטנציאלי (שהרי המטרה הסופית היא פיטורי החוקר מולר). אבל סיבה נוספת היא התמיכה הרחבה שיש לסשן בסנאט, בפרט בקרב הימין הקיצוני.

יתכן וגבה של הקהילה טרנסג'נדרית נראה לנשיא ומפקד הצבא העליון כסולם נוח לטפס עליו בדרך לתמיכה מהאולטרה-שמרנים לפיטורי אחד מהם. ספק אם זה יעבוד, אבל מוסלמים – היכונו!

זה היה עוד פרק בתכנית הריאליטי “כאוס אמריקאי”. אמריקה עוצרת נשימה!  האם האולטרה שמרנים יחבקו את טראמפ (אפלטונית)? האם טראמפ יפטר את סשן או שהלז יתפטר בעצמו? האם יצליח טראמפ למנות לו מחליף כרצונו, בזמן שבית הנבחרים יצא לחופשה?? האם ימצא מחליף לשר המשפטים, שיהיה מוכן לפטר את החוקר המיוחד מולר בלי שום סיבה נראית לעין מלבד "נאמנות לנשיא"?

כל זאת בפרקים הבאים.

Untitled-7

יעל ברזילי
צלמת, כותבת, תושבת חוזרת, נקלטת, מתחבטת, אם, דיסלקטית (סוג של), מעורבת, חוקרת, מחפשת, מתקשרת, אופטימית עד כדי הדחקה. וגם קצת, תסלחו לי על המילה פמיניסטית.