תשעה ירחי לידה שהפכו לעסק

הריון לא פשוט ומרובה בחילות והקאות הוביל לפתיחתו של עמוד פייסבוק מצליח בנושא הריון, לידה ואימהות שנותן מענה לכל סוגיה, מקטנה ועד גדולה

גוני לב ארי

24/02/2016


הילה אזרד עם בתה. צילום: רן אבוחצירה

ההריון של הילה אזרד, (35), לא היה קל, בלשון המעטה: היא סבלה מבחילות ומהקאות מרובות במשך חודשים ארוכים. בדיעבד, הסתבר שסבלה מהיפרמזיס - הקאות יתר. אחרי ששכבה בבית במצב של חוסר אונים יחד עם חופשה ללא תשלום, הסיפור הפך לקשה מנשוא.

"כשהגעתי לחודש שביעי והתאוששתי קצת", היא נזכרת, "נכנסתי לאינטרנט וחיפשתי אתרים ופלטפורמות, שיעזרו לי להבין מה לכל הרוחות קורה לי; זה הריון? השתגעתי? נדפק לי הגוף?"
אבל החיפושים של אזרד לא הניבו כלום, אפילו לא קצה של קבוצה בפייסבוק. נאדה. אז בעצת אחותה, החליטה לפתוח קבוצת פייסבוק. האחות תרמה את הקופי לשם "תשעה ירחי לידה", גיסה עיצב לה תמונת קאבר ואזרד יצאה לדרך.

הריון שהניב לידת עסק. הלוגו של "תשעה ירחי לידה"

"הזמנו את כל החברות שלנו והקבוצה הלכה וגדלה", היא מוסיפה. היום, כעבור שנה וחצי, כשהיא כבר אמא, הקבוצה הסגורה מונה כבר למעלה מ-21,000 חברות. כל הנושאים בנושא אימהות ולידה, מהשוליים ביותר ועד הטריוויאליים, עלו בזמן הזה בקבוצה וחיזקו אותה: "אוכל, קקי, חיתולים, איפה לקנות מוצרים, איזו עגלה מומלצת, איזו מתנת לידה לקנות, צילומי היריון, צרבות, גזים, בעיות בזוגיות - אין לזה סוף", היא מציינת.

במקביל, עבדה אזרד כמנהלת קשרי לקוחות, אבל בכל רגע פנוי נצמדה לסמארטפון והשקיעה את נשמתה בתפעול הקבוצה: "העליתי תכנים באמצע הלילה בזמן שאני מאכילה את הילדה", היא מספרת, "יזמתי פעילויות וסדנאות ובעיקר שמרתי על הקבוצה נקייה מתכנים לא ראויים, משיח לא הולם ומפרסום". כשהגיע השלב בו פנו אליה מפרסמים, היא דאגה להטבות ולמתנות לחברות, ''כדי שכל הצדדים ייצאו מורווחים''.

 מעל 21,000 חברות בעמוד הפייסבוק. צילום מהאלבום הפרטי

אחרי כמה חודשים של עשייה אינטנסיבית, אזרד התחילה להפנים שכל הסיפור הזה הופך לעסק אמיתי, אז היא קבעה פגישה עם רואה חשבון ולפני כחודשיים וחצי נולד האתר "תשעה ירחי לידה". "עכשיו הכל גדול יותר, מקצועי יותר ומסודר יותר", היא מסכמת.

מה החזון העסקי שלך, או האני מאמין באופן כללי?

"קודם כל, כשאני חושבת על תשעה ירחי לידה, אני אפילו לא מצליחה להבין עד כמה הפוטנציאל הוא אדיר. מדובר בקהל שרק הולך ומתרחב, שצמא למידע ורעב לשתף אותו. אני רואה את העסק הופך להיות שער לעולם ההריוניות, הן מצד אנשי המקצוע (דולות, יועצות הנקה ושינה, מדריכות התפתחות, ליווי הורים וילדים), והן מצד הקהל, שבמקום אחד ימצא את כל המידע שהוא זקוק לו. החזון שלי הוא לאגד את כל מה שאישה בהריון זקוקה לו - מתוכן, דרך מוצרים ועד אנשי מקצוע.

נשמע נהדר. היו לך חששות לקראת הקמת העסק?

"כשדבר כזה קורה לך, את מבינה שיש פה משהו רציני ושזה הייעוד שלך. לא התכוונתי שזה מה שיקרה, פתחתי לראשונה בחיי קבוצה תמימה בפייסבוק כדי למצוא מענה לבעיה שלי ופתאום אחרי שנה אני מוצאת את עצמי מנהלת קבוצה של עשרות אלפי חברים. לא היו לי חששות, אם זה מה שאת שואלת, אני סומכת על השם".

יישר כוח. איזה טיפים את יכולה לתת ליזמית המתחילה?

"דבר ראשון, תהיי מעורבת בכל מה שקורה, תני מענה, תהיי 'אחת מהעם'. אני חושבת שאם לא הייתי מעלה פוסטים אישיים בלי סוף, לא הייתי זוכה לשיתוף פעולה כזה עצום. והטיפ השני שלי הוא לשמור על טוהר הקבוצה, על רמה של שיח מכבד, יש לי אפס סובלנות לתגובות נמוכות או תוקפניות - אני מאנפרנדת מיד".

.

>> לעמוד "תשעה ירחי לידה"