10 טיפים מנצחים לריצה בחורף

איך שומרים על המומנטום ולא מפסיקים לרוץ גם כשקר וגשום? 10 טיפים שיהפכו את חווית הריצה החורפית שלכם להרבה יותר נעימה, בטוחה ואפקטיבית

מדור שיווקי

04/02/2016


צילום: יח"צ

גם אם התחלתן לרוץ ואתן רוצות להתמיד, יש מצב שיש לכן במחסן התירוצים הקבוע מדף שלם המוקדש ללמה לא לרוץ כשקר כמו "זה לא מסוכן?" או "אני אחטוף שפעת!" או "רק משוגעים יוצאים לרוץ בקור!". ובכן, לא, זה לא מסוכן אם יש לכן נעליים מתאימות, לא תחטפו שפעת אם תדעו איך למנוע אותה ומי אמר ששיגעון הוא תמיד תכונה שלילית?

ועכשיו ברצינות – נכון, יותר נוח לרוץ כשמזג האוויר יציב וחסר הפתעות אבל אם כבר סיגלתן לעצמכן שגרת אימונים קבועה (וכבר הפנמתן את השינוי החיובי שהיא חוללה בכם) חבל לעצור אותה בגלל שבר ענן רגעי או צניחת טמפרטורה מבאסת.

ובכל זאת, חשוב לאמץ כמה כללים להגנה על גופכן מפני הקור ולהשגת תוצאות טובות יותר. איך עושים את זה?

אספנו עבורכן 10 טיפים מקצועיים שיהפכו את הריצה לחוויה נעימה, גם בשיא החורף:

1. לבשו בגדים מחזירי אור בריצה בחושך - בחורף מחשיך מוקדם יותר, וגם בשעות היום החורפיות אין מספיק אור שמש כדי להרגיש בטוחות לרוץ בסביבה עירונית, או אפילו בפארק. הריצה סביב כבישי העיר מחייבת אותנו להיות בולטות ככל האפשר, כדי להגביר את רמת הבטיחות. adidas מצאו את השילוב המושלב בין בטיחות ואופנה, בקולקציה מחזירת האור שלהן. הבדים מגיעים בצבעים לוהטים שירעננו לכן את הלוק וישמרו עליכן בטוחות יותר גם כשחשוך.

מתוך קולקציית מחזירי האור של Adidas

2. בחרו נעלי ריצה ששומרות על הרגל שלכן ומותאמות אליה, גם בתנאי קור - ב-adidas בדקו, חקרו והגיעו למסקנה כי כשאנחנו רצים, הרגל שלנו מתרחבת ב-10 מ"מ ואפילו יותר. עקב כך פותחה טכנולוגיית ה- Primeknitהמספקת תמיכה לאזורים בכף הרגל שבהם לא מתרחשת אותה התרחבות ומאפשרת מתיחה אדפטיבית רק היכן שדרוש. הסולייה ובה טכנולוגיית continental מונעת החלקה ועוזרת במיוחד בריצה אחרי הגשם. אותה טכנולוגיה הוטמעה בנעלי ה-ULTRA BOOST, שנבדקה על ידי מערכת ה-ARAMIS, מערכת שהוכיחה עצמה כיעילה במבחני ריסוק שנערכו בגופים כמו נאס"א, בואינג ו-BMW ונועדה לייצב את רגלו של הרץ ולאפשר ריצה חלקה ומבוקרת יותר.

איך זה משפיע על ריצת החורף שלנו? באמצעות סוליית ה-Strech Web המחוררת והאלסטית, שמתאימה את עצמה לתנועת הרגליים בעת הריצה ונמתחת בהתאם אליה; מבנה עקב חדיש ומקורי, שמעניק חופש תנועה לגיד האכילס; רפידת גרב קלה בתוך הנעל שמתאימה את עצמה לצורתה הטבעית של כף הרגל ומערכת Torsion, שמוטמעת בבסיס הנעל ומאפשרת תנועה עצמאית יותר בין העקב לבין קידמת כף הרגל ומתוך כך מספקת יציבות וריצה חלקה ומבוקרת יותר. כל אלו מסייעים לנו לשמור על כף הרגל יציבה ומחוממת גם בתנאי מזג אוויר קשים.

נעלי ה-ULTRA BOOST של adidas

מוטיבציה יש? עכשיו זה הזמן לכמה עצות מעשיות ממדריכי הריצה המוסמכים של adidas בפרוייקט findyourmore#:

3. עקרון השכבות: בשלב החימום, לפני שאתם מתחילים לרוץ, לבשו בגדים חמים. ברגע שאתם מתחילים לרוץ הישארו עם בגדים קלים יותר.

4. לא לשכוח את הקווצות: כל הגוף שלנו מושפע ממזג האוויר. בריצה במזג אוויר קר מומלץ להצטייד בכפפות וכובע ריצה. הידיים נמצאות בתנועה מתמדת והאוזניים חשופות לקור ומשם האנרגיה בורחת. גם מחממי אוזניים הם פתרון. 

5. לקפוץ למים: אל תחכו שיתחמם כדי לצאת לרוץ – ברגע שתתחילו לזוז יהיה לכם חם ונעים. אז צאו לרוץ גם כשקר.

6. ברגע שמתחילים, אל תעצרו: מה עושים אם מתחיל לרדת גשם בזמן הריצה? לא עוצרים! הפסקת הריצה עם בגדים רטובים בשילוב הרוח החורפית מקררת את הגוף בצורה מסוכנת. לכן, המשיכו לרוץ ולשמור על חום הגוף. החליפו לבגדים יבשים מיד בתום הריצה הרטובה.

7. משמעת מים: בריצה בקור אנו פחות שמים לב להזעה, במיוחד בתנאים עם לחות נמוכה, שבהם הזיעה מתנדפת מהר. אנחנו גם מאבדים נוזלים דרך נשימה מואצת ובקור מסיבות שונות ישנו צורך להתפנות בתכיפות גבוהה יותר. מכל הסיבות האלה, כדאי לשים לב לשתייה לפני ובמהלך הריצה, גם בקור.

8. חברה מביאה חברה: כיצד לצאת מהפוך לריצה בגשם? מצאו חבר / קבוצה / מטרה שאתם מרגישים מחויבים אליהם על מנת שלא תתנו לעצמכם ליפול ל"מי רץ במזג אוויר כזה?".

9. גידים חמים מונעים פציעות: רצוי ללבוש מכנסיים ארוכים או מכנסי 3/4 (אם 3/4 אז לגרוב גרביים ארוכים ולא גרבי קרסול), זאת על מנת לשמור על הגידים והרצועות חמים ולא חשופים לקור. גידים ורצועות מחוממים מונעים כאבים, פציעות וכו'.

10. גם אם חם לכם - את הגופיות תשאירו לקיץ: אמנם אתם רצים, אבל עדיין חורף, ולכן מומלץ ללבוש חולצה מנדפת בעלת שרוולים ארוכים או קצרים אבל לא גופיה, וכדאי להצטייד במעיל גשם שימנע מכם להירטב, ובכובע מצחייה (רצוי מנדף או דוחה גשם).

/

את העצות המעולות האלו קיבלנו ממאמני קבוצות פרויקט findyourmore#: רן אלתרמן, עינב גטריידה, מיטל שושן וחוי זוסמן