honeyb - הבלוג של ענבל מימרן

אז... נעים להכיר!

בפוסט ההכרות שלנו חשבתי שמן הראוי לתת לכן הצצה לעולמי בתור מעצבת אופנה, שזהו עיסוקי העיקרי. זהו מאמר שכתבתי עבור מגזין אופנה אינטרנטי בשם בלאנש, שיצא בשנת 2013. המאמר עוסק ביצירת קולקציה בעולם האמיתי. נתחיל מההתחלה. בהתחלה קיימת אני. מעצבת שמבקשת ליצור קו אופנה חדש, שיחמיא לנשים בטווח גילאים דומה לשלה, נשים שאינן מחפשות את הטרנדים […]

ענבל מימרן

12/08/2014


בפוסט ההכרות שלנו חשבתי שמן הראוי לתת לכן הצצה לעולמי בתור מעצבת אופנה, שזהו עיסוקי העיקרי. זהו מאמר שכתבתי עבור מגזין אופנה אינטרנטי בשם בלאנש, שיצא בשנת 2013. המאמר עוסק ביצירת קולקציה בעולם האמיתי.

נתחיל מההתחלה. בהתחלה קיימת אני. מעצבת שמבקשת ליצור קו אופנה חדש, שיחמיא לנשים בטווח גילאים דומה לשלה, נשים שאינן מחפשות את הטרנדים המצויים ברשתות הגדולות, אלא משתוקקות לבגדים בעלי אמירה שונה, ייחודית, נשית ולעיתים סקסית. כמו כל מעצב, אני שואפת ליצור קו שיהיה מזוהה עמי, ולא יהיה ניתן יהיה לבלבל אותו עם מעצבים אחרים.

את קולקציית הביכורים שלי יצרתי מתוך מחשבות על ניו יורק. ב"גילגולי הקודם", כמנהלת בחברת הייטק, זכיתי לחיות שנתיים בעיר הזו, ולעבוד בבניין משרדים מרשים ברחוב 42, ממש ליד המבנה העצום של התחנה המרכזית (subway). עבדתי בתחום הפיננסי, רוב לקוחותיי היו גברים, והנשים שביניהם היו אגרסיביות מאוד. בכלל, נתקלתי בניו יורק בהרבה נשות עסקים אגרסיביות למדיי, כאלו שדוחפות מרפקים לכל הכיוונים, משתמשות במניפולציות שונות כדי להתקדם לעבר מטרותיהן, ובסופו של יום יוצאות מהמשרד לנקות את הראש על הבר. מתוך ענן הזכרונות הזה, עלה בי הדימוי של מלחמה, אבל לא רציתי ליצור קולקציה לוחמנית, וחשבתי איך אוכל לרכך אותה? וכך נכנס למשוואה הניגוד המושלם: שלום.

מתוך הנקודה הזו ניסיתי ליצור בגדים שיש בהם אלמנטים של מלחמה ושלום, רוך וקושי. בתוך הקולקציה הזו ניתן היה למצוא מכנסי ברמודה מבד ג'ינס עבה ונוקשה, עם חגורת מותן רחבה וגבוהה שאוספת את המותן והבטן ומחזיקה אותם חזק, כמעט כמו מחוך; חולצות צמודות בעלות מפתח גבוה יחסית, כמעט סגפני, עם חורים במרפקים; שמלות צמר הדוקות בעלי חיתוכים במיקומים שונים בגוף, ספק מבליטים ספק מטשטשים את אותם איברים; שמלות שיפון אוריריות, חלומיות, בכולן חיתוכים מפתיעים שמכניסים אלמנט נוקשה יותר; וג'קט אחד קטן שיושב על קווי המתאר של הגוף, עם שרוולים שנפתחים לחלקים נפרדים ויוצרים צורה שמזכירה שיריון מתכת.

ג'קט משוגע וחצאית מלאך, מתוך הקטלוג הראשון של Honey B. צילום: אוהד רומנו

פריט נוסף מתוך הקולקציה הזו, הוא החצאית שהפכה לחצאית הדגל שלי: חצאית מלאך. אני מהמרת שרובן המכריע של לקוחותיי יודעות שכך נקראת החצאית, אך לא יודעות מדוע.

הדגם הזה פותח למעשה מתוך ציור של מלאך, שכנפיו פרושות לצדדים. החיתוכים בצידי החצאית הם איזכור לכנפי המלאך, וכל קפל מייצג למעשה נוצה בכנפיו של המלאך.

חצאית מלאך צהובה. צילום: יניב דרוקר

אבל בואו לא נתייפייף, או קיי? לפעמים קורה שנוצר בגד ממקום אחר לגמרי, כמו שקרה לי בחיפוש אחר בד מאוד ספציפי לדגם אחד. מה עושים במקרה כזה?

אז כך קרה: נתקלתי בגליל של סריג דקיק משולב בלורקס מנצנץ, שצבעו ספק תכלת ספק אפרפר. לא ידעתי עדיין מה אעשה עם הבד הזה, אבל מייד רכשתי את הגליל ולקחתי אותו איתי הביתה. הוא ניצב לו בסלון במשך כמה ימים, ואז החלטתי ליצור שמלה פשוטה וסקסית, ולתת לבד לעשות את שלו. שירטטתי שמלת מיני באורך זהה לשמלה אחרת בקולקצייה (לשם האחידות, כמו שמלמד טים גאן ב"פרוייקט מסלול" האמריקאית), עם מחשוף V דומה לשמלה הראשונה, אבל העמקתי את המחשוף בגב כדי להוסיף אלמנט של סקסיות מוגברת. תפרתי לשמלה גם תחתית שמחוברת אלייה, כדי שתאסוף ותיישר את מה שצריך ליישר (כי לא כולנו דקיקות נטולות צלוליטיס), וכך נוצרה לה שמלה קלאסית וסקסית שמייצרת אפקט va va voom אמיתי כשלובשים אותה.

אז נכון שהשמלה לא נוצרה מתוך אותה ההשראה המקורית, אלא מתוך הבד עצמו, אבל דאגתי שהיא תשתלב נכון בקולקציה וברעיון שלה, ותתאים לאותה הלקוחה שנמשכת אל הקולקצייה שלי.

4 דוגמניות במידות שונות לובשות שמלת לורקס תכלת. צילום: אוהד רומנו

פעמיים בשנה מוצא עצמו המעצב ניצב בפני משימת עיצוב קולקציה (ארבע פעמים אם הוא מעצב על), ושוב מחפש מקור השראה שבאמצעותו יוכל ליצור דגמים ייחודיים וחדשניים, ויחד עם זאת להמשיך את הקו המזוהה עמו. עכשיו אתם יודעים מעט יותר על התהליך הזה ועל ההשקעה הכרוכה בו. בזמן שאתם מתבוננים בקטלוגים, נסו לנחש מה מקורות ההשראה לקולקציה.

לא מומלץ לנסות זאת מול קטלוגים של רשתות מסחריות! ;-)

הגב של ריי שגב, מתוך הקטלוג הראשון של Honey B. צילום: אוהד רומנו
.
.
.
מקווה שנהניתן מההצצה הראשונה אל עולמי,
אשמח לשמוע מכן בתגובות!
ענבל