מעוניינים לקרב את הילדים לתחום המוזיקה? רומיקס- משחק קלפים חדש יעזור בכך

מש1

במשפחה שלנו אוהבים משחקי קלפים. אלו משחקים שניתן לשחק בזוגות ובקבוצה קטנה. לשתף את כולם וליהנות יחד.

הפעם, קיבלנו להתנסות משחק קלפים חדשני ומיוחד המקרב את הילדים לתחום המוזיקה. מדובר על משחק ראשון מסוגו בארץ ובעולם ללימוד מוסיקה וכולל 6 משחקים במארז אחד. הוא מבוסס על תווים מוסיקליים ומיועד לכל המשפחה, לקבוצות קטנות וגדולות וליחידים. הוא נועד במיוחד למשפחות בהן יש ילד או ילדים מנגנים וסביבם מבוגרים חסרי ידע מוסיקלי. המשחק מסייע ליצירת אינטראקציה חברתית בין נגנים ולתרגול תבניות ומושגים מוסיקליים שונים. כללי המשחק פשוטים ונגישים והוא מתאים לכולם. שמות רכיבי המשחק (תווים) רשומים על גבי הקלפים בבירור.

המשחק דרש מאיתנו ריכוז בהתחלה והיו קצת בלבולים. אך לאחר הניסיונות הראשונים והבנת הכללים נהנו כולם לשחק בו וכך העברנו שעה של למידה בכיף. נראה לי שככל שמשחקים יותר, מבינים יותר ומצליחים להכיר טוב יותר התווים והתבניות.

רומיקס כולל דף טבלת שמות התווים וכללי המשחק, 4 סדרות של 15 קלפים. על פני הקלפים מודפסים תווים מוזיקליים ובפינה השמאלית העליונה מופיע שם התו. כל סדרה היא בצבע שונה (אדום, ירוק, כחול, צהוב). בנוסף כולל המשחק 2 קלפי ג'וקר, 3 קלפי מפתח ושקפים של סימני התק (דיאז, במול, בקאר) לגזירה ושימוש לפי הצורך. בחפיסה ניתן לשחק משחקי זיכרון ברמות קושי שונות, משחקי צירופים שונים וגם משחקי יחידים (סוליטייר).

את ההשראה לפיתוח "רומיקס" שאב המוסיקאי והיוצר מקסים לוי מתוך רצונו להרחיב את טווח הפעילות בהוראת הנגינה ולשלב פעילויות ששמות דגש על היבטים מעט מוזנחים בתחום. המשחק הוא ניסיון לערב את מעגל הסובבים של המנגן בחוויית הנגינה שלו גם אם אין להם ידע מוסיקלי. כמורה לנגינה מצא מקסים שעקרונות הקניית שפה (במיוחד שפה שנייה) מסייעים לתלמידי הנגינה ומשפרים את הישגיהם, בעיקר בזיהוי והכרת תווים ומבנים מוסיקליים.

מקסים לוי הינו מוסמך במוסיקה (M.Mus) מטעם אוניברסיטת תל אביב. זוכה פרס התחרות  הבינלאומית החמישית להלחנה, חיפה, 2001. הוא החל לנגן בפסנתר לפני שהוא היה בן 5. מהרגע הראשון התעניין ב"מה" ו"איך" שמאחורי השליטה בכלי והכרת יצירות שונות. עד סיום לימודי התיכון השלים גם לימודים בקונסרבטוריון ע"ש רובין בתל אביב (כיום ע"ש אריסון ובשפת היום יום קונסרבטוריון שטריקר). למרות שלמד נגינה קלאסית נמשך תמיד אל הג'אז והמוסיקה הקלה והיה חבר במספר להקות חובבים. במהלך לימודיו באוניברסיטה החל מקסים לנגן בפסנתר באופן מקצועי, בעיקר בליווי זמרים ואמנים והשתתף במופעים מוסיקליים, כן הקדיש זמן להלחנה וכתב בסגנונות שונים – מפזמונים ועד יצירות "קלאסיות".

המשחקים

משחקי הקבוצה הם: זוגות – מניחים את הקלפים על השולחן כשפניהם כלפי מטה ועל המשחקים למצוא זוג קלפים זהים. רביעיות – יצירת סדרה של 4 קלפים זהים (בגובה) ובצבעים שונים או יצירת סדרה עולה או יורדת של 4 קלפים מאותו צבע על ידי השאלה ממשתתף/משתתפת אחר/אחרת. סנאי – גילוי הקלף העליון מתוך הערימה האישית. בעל הקלף הגבוה ביותר זוכה בקלפים הגלויים. משתתף/משתתפת שנותר/נותרה ללא קלפים יוצא/יוצאת מהמשחק. רומיקס – כל משתתף/משתתפת מנסה להרכיב סדרות או ערכות של 3 או 4 קלפים ומניח אותם על השולחן. כללי המשחק דומים למשחק רמי או רומיקוב. מי שמניח/מניחה את כל הקלפים שבידם כשהם מסודרים בצירופים שונים הוא/היא הזוכה. משחקי יחידים הם: אגס – פריסת החפיסה על השולחן והוצאת הקלפים בזוגות על פי ערך קבוע. דומה למשחק Pyramid. תוכי – פריסת החפיסה על השולחן והעברת הקלפים לתאי היסודות על פי הסדר ליסודות. דומה למשחק Free Cell .

מש

ניתן להשיג את רומיקס בסניפי רשת מרום, קול המוסיקה – חלילית, שכטר מיוזיק, ובחנויות כלי נגינה ותווים. מחיר לצרכן: 69.90 ש"ח. מיועד לגילאי 5-99. לפרטים: http://lmsongs1.net/musical_games.asp

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.