dorititzhak - הבלוג של דורית יצחק

גלידה מפירות וירקות , בריאה וטבעונית

האם אפשר ליהנות מגלידה ולשמור על תזונה בריאה? בטח שכן. כל מה שצריך זה חומרי גלם משובחים ומיקסר מעולה, כי מה שתכינו לבד בבית תמיד יהיה בריא יותר מכל דבר אחר

דורית יצחק

11/09/2017


1

אני אוהבת גלידה. אם ישאירו אותי על אי בודד עם גלון של גלידה לא תהיה מאושרת ממני. הבעיה שגלידה רחוקה מאוד מלהיות בריאה. מדובר במזון מעובד עמוס סוכר, שמנת, חומרים משמרים, מייצבים, חומרי טעם וריח ועוד.

אבל הקיץ כבר כאן ואפילו בצל יש למעלה מ-30 מעלות והצורך במשהו קר ומתוק עולה. אז מצאתי פתרון מושלם - גלידות מפירות וירקות. שילוב מנצח של טעם ובריאות  – והנה גם הבאתי לכם שני מתכונים לגלידות סופר טעימות מסופר פוד.

את הגלידות הכנתי בעזרת מיקסר של סאוטר, ולמרות שלימדו אותנו שגלידה חייבים להכין במכונת גלידה, דווקא מצאתי שלמיקסר יש כמה יתרונות בולטים - קודם כל הקערה גדולה ומכילה המון גלידה בפעם אחת. שנית היכולת להחליף בין הווים והמקצפים מאפשר להגיע למרקמים הרבה יותר עשירים ומגוונים בגלידה. והכי חשוב מבחינתי - הוא רב שימושי, מתאים לי להרבה מאוד מתכונים אחרים ולא בעל ייעוד אחד ובלעדי, כך שהוא לא סתם תופס מקום על השיש, אלא ממש הופך לסו-שף קבוע במטבח. גם בחורף.

הגלידה הראשונה מכילה סלק, פירות יער, תותים , אגוזי קשיו ומים ושבבי שוקולד מריר 85%

הסלק – עשיר בברזל, ויטמינים ומינרלים. אני ממליצה לכל המטופלים שלי לצרוך סלק על בסיס יומיומי בגלל סגולותיו נוגדות החמצון, אנטי דלקתי, מנקה רעלים מהגוף ומהכבד, מסייע במקרים של עצירות, הוא מגן מפני מחלות לב, מוריד לחץ דם ואף מגן מפני סוגים של סרטן.

פירות יער ותותים – מוסיפים מתיקות ובריאות, הם אנטי אייג'ינג - כלומר הם מאיטים את תהליך ההזדקנות בגוף, מונעים מחלות לב ומונעים סרטן. הם עשירים בסיבים חיוניים למערכת העיכול.

אגוזי קשיו -  עשירים בברזל, סלניום מגנזיום ואבץ. מקור טוב לחלבונים, הם בריאים ללב, לשיער לעצמות ואף מסייעים בהרזייה.

אופן ההכנה :  מכניסים לבלנדר סלק אחד, כוס פירות יער ותותים, כוס אגוזי קשיו, כוס מים.

יוצקים את התערובת בתבניות קרח או תבניות מאפינס מסיליקון או כל תבנית ממנה ניתן להוציא את גושי הגלידה אחרי שקפאו מספר שעות במקפיא.

מוציאים את גושי הגלידה הקפואים ושבבי השוקולד לקערת ערבול גדולה.
מערבלים תחילה עם וו גיטרה עד לקבלת מרקם מישחתי ואז עם המקציף להכנסת אווריריות.
ניתן להוסיף מעט חלב שקדים/ שיבולת שועל.

2

3

ואז נוצרת גלידה במרקם מדהים , אותה מעבירים לקערה ולמקפיא .

גלידה נוספת שהכנתי באותו האופן מכילה אבוקדו , 3 בננות , כוס אגוזי מקדמיה ו 5 תמרים

אבוקדו -  עשיר גם הוא בברזל, אשלגן, חומצות שומן שמועילות לבריאות הלב, הוא מלא בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון ואף מונע סרטן.

בננה – עשירה בויטמינים, מינרלים, היא מסדירה את פעילות המעיים, בריאה ללב ומקור מצוין לברזל .

תמר – חטיף אנרגיה בריא בעל סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, דל בשומן ומספק כמות משמעותית של מינרלים חיוניים.

אגוזי מקדמיה – נחשבים לאחד מהאגוזים הטובים ביותר. עשירים בויטמינים ובמינרלים, מכילים נוגדי חמצון ובעלי כמות משמעותית של חלבון.

אופן ההכנה:
מכניסים לבלנדר אבוקדו אחד, שלוש בננות, כוס אגוזי מקדמיה,  5 תמרים וכוס מים.

יוצקים את התערובת בתבניות קרח או תבניות מאפינס מסיליקון או כל תבנית ממנה ניתן להוציא את גושי הגלידה אחרי שקפאו מספר שעות במקפיא.

מוציאים את גושי הגלידה הקפואים לקערת ערבול גדולה. מערבלים תחילה עם וו גיטרה עד לקבלת מרקם מישחתי

4

 ואז עם המקציף להכנסת אווריריות.

5

נוצרת גלידה במרקם מדהים , אותה מעבירים לקערה ולמקפיא .

6

כמו בגלידריה - אבל בריא

7