"משק ברזילי" – לא רק לצמחונים!

תפריט חדש למסעדה האורגנית המצוינת שהיגרה לתל אביב.

נתחיל מהשורה התחתונה: כמה שאני נהנתי!!!
כי לאכול אורגני, צמחוני ובריא זה הכי כיף. עושה טוב בלב ובבטן.
ולא, האוכל לא מיועד רק לצמחונים. הוא מתאים לכולם, כי הוא טעים, מגוון ועשיר.

מסעדת משק ברזילי הוקמה לפני עשור במשק החקלאי של סבה וסבתה של מרב ברזילי במושב ירקונה. עם השנים, המסעדה התפרסמה בכל אזור המרכז כמסעדה אורגנית וכמרכז לאוכל בריא, ששם דגש גם על מקור המזון, הטריות, העונתיות, האדמה ממנה הגיע וכדומה.
בעבר כתבתי על ארוחת הבוקר של המקום.

לאחרונה עברה המסעדה לבניין יפייפה בו שכן עד לא מזמן קפה טצה ד׳אורו בשכונת נווה צדק בתל אביב. במקרה הזה, ההפסד של תושבי השרון הוא הרווח של התל אביבים! מרב ברזילי, הצליחה להעתיק ואף לשדרג את האווירה הכפרית הקסומה והרומנטית. הצילחות של המנות צבעוני,, מעודן ומסוגנן הרבה יותר, והמנות מזמינות ומגרות.

כחלק מהמעבר, עדכנו ושדרגו את התפריט. כמובן שגם התפריט החדש מבוסס על חומרי גלם טריים ואורגניים, ושם דגש על ערכים תזונתיים ובריאותיים תוך שימוש רחב בקטניות, דגנים ותחליפי חלבון.
הוזמנתי לטעום את המנות החדשות בתפריט. חשוב לציין שהתפריט מכיל מפתח סימנים וכך יכולים הסועדים לבחור מנות לפי העדפותיהם: טבעוני, נטול גלוטן או אורגני.

את הארוחה פתחתי בקוקטייל גרנדה אדום ואת הארוחה ליוויתי בגזוז היביסקוס.

אני אוהבת לנסות, לגוון ולטעום… מה טעמתי?

מנות ראשונות:

* טופו כבוש עם ממרח אחו בלאנקו (ממרח שקדים) שום ועגבניה קונפי – 42 שח. מנה נהדרת ועשירה בטעמים.

* קרפצ'ו ירקות קיץ – פרוסות דקות של סלק וסלק צהוב עם גבינת בופאלו ונבטים – 36 שח. לטעמי זו מנה שגרתית למדי.

* פנג'בי– לחם מש (עדשים מבושלות שמועדים עם קמח מלא) עם גוואקמולי וסלסה חריפה 28 שח. מנה מצוינת ומרעננת עם טעם נענע שמשתלב נהדר בסלסה שאיננה חריפה כלל.

* חציל מאודה בליווי תרד מאודה, שקדים במים וגבינת פיקורינו עיזים – 40 שח. החציל, הגבינה והרוטב האסייתי טעימים מאד. את התרד לא אהבתי.

* דלעת צלויה – מנה טעימה וקלילה של פלחי דלעת מתקתקים צלויים בתנור ומגשים בטחינה ורוטב רימונים – 32 שח

מנות עיקריות

* סלט אורז בר עם אורז אדום , קוביות פלפלים צבעוניים, סלק צהוב, עלים וגבינת חלומי עיזים צלויה של נאות סמדר – 62 ש״ח. מנה צבעונית וטעימה להפליא! מומלץ בחום!

* פוקצה משק – פוקצ'ה של קמח מלא וקמח תירס עם טחינה גולמית , עגבניות שרי צלויות , בצל ופטריות בליווי סלט ארץ ישראלי – 50 שח. מנה שזכורה לי לטוב עוד ממושב ירקונה. מומלץ!

* אחת המנות הטובות ביותר הוא נתח טופו בסאקה – מנה מהמטבח היפני. אצבעות צלויות של טופו שמוגשת על אורז מוקפץ בשומשום ובצל ירוק לצד סלט כרוב מתפצפץ. המנה מוגשת עם כוסית של סאקה צונן על מגש ציפחה שחור- 82 ש״ח.

* מנה יצירתית נוספת היא מנת אטריות אורז שחור בקארי קוקוס חריף עם ירקות טריים וטופו מעושן שצלוי על הפלנצ׳ה. זוהי מנה מהמטבח התאילנדי שלמרות חיבתי למטבח הזה, התחברתי אליה פחות, משהו לא הסתדר לי באטריות האורז השחור. 78 ש״ח.

* המנה היפה ביותר של הערב היתה ללא ספק: ירקות עונתיים ממולאים. חציל, קישוא, עגבנייה, בצל ועלה כרוב סגול שמולאו בגרעיני שיבולת שועל וגוג' ברי, פריקי וטופו על מצע צזיקי של צנוניות. הירקות היו מצוינים, והמלית מעניינת ומתובלת היטב. לעומת זאת, הצזיקי היה מתקתק ותפל למדי ואני מציעה לתבל אותו כדי להעשיר את טעמו – 84 ש״ח.

תפריט הקינוחים מפתיע ביותר ושווה להכנס למסעדה אפילו בשביל קפה ועוגה:

* עוגת גבינה וסלק, שאני מודה שלא הייתי מזמינה כי סלק בעוגת גבינה??? אך כשראיתי את המנה, ובטח אחרי שטעמתי ותה, שיניתי את דעתי. מעולה!

* קינוח טבעוני מעולה: קרמבל עם שקדים, קוקוס, פיסטוקים וסורבה תפוחים.

* פאי תפוחי עץ וטחינה, שכיכב עוד בירקונה, לא מאכזב גם הפעם.

* סברינה מתוקה עם קצפת ואגס שבושל בסאקה, היא גירסה עדכנית עם טוויסט מעניין על הקינוח הקלאסי.

המסעדה פתוחה גם בסופי השבוע.
בימי ראשון בערב מתקיימות במקום סדנאות ייחודיות בנושא הבישול הבריא ופילוסופיית החיים האורגנית. אחת הסדנאות המבוקשות היא סדנת המזווה האורגני, והיא מאפשרת למשתתפים לשנות את הרגלי התזונה ואת המזווה שלהם למזווה בריא, מבלי לוותר על ארוחות טעימות וקלות להכנה.

פרטים נוספים באתר האינטרנט של המסעדה: http://www.meshekbarzilay.co.il/
משק ברזילי
רחוב אחד העם 6, נווה צדק, ת"א
טלפון : 03-5166329

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.