נועה פרומן נטורופתית ושפית לבישול בריא - הבלוג של נועה פרומן נטורופתיה, הרזיה, רפלקסולוגיה

מרק העגבניות של אמא שלי

אימא שלי היא מדהימה. בכל יום רביעי  היא באה לעזור לי עם הילדים. זה היום שלה עם ארבעת הבנים שלי ובשבילי זה יום הפינוק... תמיד היא מביאה לנו ארוחת צהרים (לרוב הילדים מזמינים ממנה שבוע קודם) בנוסף היא תביא איתה משהו טעים לארוחת ארבע (פרי מיוחד, עוגה, עוגיות, כמובן שהכול בריא ואת הכל היא מכינה […]

נועה פרומן נטורופתיה, הרזיה, רפלקסולוגיה

18/11/2015



אימא שלי היא מדהימה. בכל יום רביעי  היא באה לעזור לי עם הילדים. זה היום שלה עם ארבעת הבנים שלי ובשבילי זה יום הפינוק... תמיד היא מביאה לנו ארוחת צהרים (לרוב הילדים מזמינים ממנה שבוע קודם) בנוסף היא תביא איתה משהו טעים לארוחת ארבע (פרי מיוחד, עוגה, עוגיות, כמובן שהכול בריא ואת הכל היא מכינה לבדה - היא יודעת עם מי יש לה עסק....).
השבוע, היא הפתיעה אותי שהיא הכינה לי את מרק העגבניות שאני כל כך אוהבת
אני לא מרבה להכין את המרק כי הוא דורש קצת התעסקות לצלות, לקלף, לטחון, לסנן והכי מבאס שאחרי כל העבודה הילדים שלי לא כל כך אוהבים את המרק. אז פשוט הפסקתי להכין... אבל השבוע התענגתי מחדש על הטעם, בזכות אימא שלי.

מרק עגבניות

ואם כבר פתחתי את נושא העגבניות אז למה כדאי לאכול עגבנייה?

עגבניות הן המקור העיקרי לליקופן בתזונה המערבית. הליקופן הוא נוגד חמצון השייך למשפחת הקרטנואידים. הקרטנואידים הם הרכיבים המעניקים לפרי או לירק בדרך כלל צבע אדום או כתום, כמו בעגבנייה, בגזר, באבטיח, בפפאיה, באשכולית ורודה, ובגויאבה ורודה.
בעגבנייה הליקופן נמצא בערכים גבוהים הרבה יותר מאשר בפירות וירקות אחרים.
מחקרים רבים קושרים צריכה של עגבניות וליקופן עם הגנה רחבה מפני נזקים ומחלות כמו מחלות לב וכלי דם, שבץ, נוגדי סרטן, השפעה מטיבה על כולסטרול, השפעה מטיבה על העור, וגם לסיוע במצבי עצירות

וזה לא הכל

חוץ מהליקופן העגבנייה גם עשירה בוויטמין C, ויטמין מקבוצת B ויטמין ,K ויטמין B12,  בטא-קרוטן, ברזלאשלגן

איך מומלץ לאכול עגבניות?
בישול העגבניות מגביר את הזמינות הביולוגית של הליקופן, שלא כמו רכיבים תזונתיים אחרים שנהרסים בבישול, מומלץ לשלב עגבנייה עם מזון שומני שמעלה את הספיגה והזמינות של ליקופן בגלל שהליקופן אינו מסיס במים, אך מסיס בשומן.
לכן רוטב עגבניות הוא לא רק טעים אלה גם מאד בריא.

אל תבלבלו בין עגבניות מבושלות לבין עגבניות משומרות. עגבניות משומרות, לא רק שערכן התזונתי ירוד, אלא החומציות של העגבנייה מזרזת הפרשת חומרים מזיקים שנמצאים בקופסת השימורים עצמה, חומרים שנוכחותם נקשרת למחלות רבות.

לא הכל אדום...
העגבנייה שייכת למשפחת הסולניים. משפחת הסולניים כוללת בתוכה חצילים, תפוחי אדמה, פלפלים ועגבניות. משפחה זו מכילה חומר הנקרא סולנין. זהו חומר שנמצא בעיקר בקליפה. בכמויות גבוהות הסולנין יכול לגרום לכאב ראש, חולשה, הקאות, בעיות מפרקים ועוד. הוא מחמיר מצבי דלקת ויש לו השפעה שאינה מיטיבה על מערכת העצבים. הסולניים מעלים את רמת החומציות בגוף ומשפיעים לרעה על אנשים הסובלים מבעיות חומציות, מדלקות מפרקים ומגאוט. גם אנשים הסובלים מדלקות במערכת העיכול או הנשימה צריכים למתן את צריכת הסולניים.

ובקיצור:

- מומלץ לאכול עגבניות  טריות ומבשלות וליהנות משלל היתרונות התזונתיים שיש

  בעגבניות.

- עגבניות אוכלים עם שומן בריא כמו- קצת שמן זית, טחינה, אבוקדו.

- ככל שהעגבנייה יותר אדומה היא מכילה יותר ליקופן.

- בישול העגבנייה מגביר את זמינות הליקופן בגוף

- הליקופן הוא חומר נוגד חמצון, אנטי סרטני ומגן ממחלות לב

- אנשים שסובלים מדלקות מפרקים בעיות במערכת העיכול וחומציות בקיבה לא מומלץ

  שירבו באכילת עגבניות

ועכשיו למתכון

 מרק עגבניות
10 עגבניות אדומות ורכות
2 גמבות קלויות על האש ומקולפות
בצל גדול
1 גזר
2 שיני שום
1/2 -1 צ'ילי טרי
צרור גדול של עשבי תבלין: בזיליקום, עלי סלרי, פטרוזיליה, תימין, אורגנו
מלח ופלפל לבן
אופן הכנה:
מתחלים בקילוף העגבניות- הכי קל בעזרת סכין חד לחרוץ איקס  על העגבניה ולשים בסיר עם מים רותחים שכל העגבניה תהיה בתוך המים למשך שתי דקות. ואז הקליפה יורדת בקלות.
לצלות את הפלפלים היטב על אש גלויה ולקלף.
לחתוך את הבצל והגזר ולטגן אותם בסיר להוסיף את העגבניות הפלפל הצלוי, שום עשבי תבלין, סוכר, מלח ופלפל ולבשל כעשרים דקות.
לטחון היטב את הכול בבלנדר
להחזיר לסיר ולתת למרק לרתוח שנית במידה והמרק סמיך מדי להוסיף עוד מים.
לטעום ולתקן תיבול במידת הצורך

להגיש חם

רוצים עוד? יש לכם שאלות? תגיבו למטה עקבו אחרי, מבטיחה להביא לכם עוד הרבה בריאות ואוכל טעים

 רוצים להפוך את המטבח המשפחתי לבריא יותר הצטרפו אליי לסדנא משפחה מבשלת בריאות, פרטים בלינק :

http://lp.vp4.me/nop7