איך לנשנש בלי לאבד שליטה?

הרעב תוקף, השיעמום מתגבר, העייפות מכה. הרבה סיבות יש שגורמות לנו להתחיל לנשנש ללא הפסקה. מה חשוב לוודא ואיך נמנע מאכילה חסרת שליטה?

רעות חוצה

04/02/2015


תזונה מאוזנת ונשנושים נכונים

ארוחת הצהריים הסתיימה, העייפות מכה, ויותר מכל מתחשק לנו לנשנש. כמובן, רצוי משהו מתוק ומושחת, ובימים קשים של ממש, נשנוש קטן יכול להפוך לחגיגה של זלילה ואכילה לא מאוזנת.

כדי להימנע מהתחושה הלא נעימה שמתלווה לכל בולמוס אכילה, רצוי להיערך מראש, "רצוי להצטייד מראש בחטיף קטן, או מזונות שיכולים לשמש כארוחה בין ארוחות", מציינת אורלי פיינה, דיאטנית קלינית מנהלת תחום התזונה באסם.

ועל מה חשוב להקפיד כשאתם בוחרים את החטיף שלכן? אורלי פיינה ממליצה:

בחנו את רשימת המרכיבים- הרשימה בנויה כך שהמרכיב המצוי בכמות הגדולה ביותר מופיע ראשון. בחרו במזונות שבראש הרשימה מופיעים מוצרים כמו דגנים מלאים, שיבולת שועל, ופירות למשל. רכיבים אלה תורמים לתחושת שובע לאורך זמן.

העדיפו חטיפים שארוזים באריזה אישית- כאשר החטיף ארוז באריזות אישיות קל יותר לשלוט באכילה ולעקוב אחר הכמויות שנאכלו.