ריבת תותים מדהימה וקלה להכנה של סבתא טושי

היום, 5.5, יש לאמא שלי יום הולדת. שנים אמא שלי מכינה ריבות מסוגים שונים וכל סוג יותר טעים מהשני. ריבות של חצילים, ענבים, תותים ומה לא. החלטתי פעם אחת ולתמיד להכניס את אמא שלי למטבח שלי ולעשות יחד איתה את הריבה הכי מדהימה שיש – ריבת תותים.

אפשר למרוח על לחם חם, לאכול בכפית , למלא בצק שמרים או בצק פריך וכל מה שתחפצו. אני נשארת עם הכפית ושולה את התותים מתוך הצנצנת.

אז יום הולדת שמח אמא יקרה לי. שתמיד חייך וחיי כולנו יהיו מתוקים כמו הריבה הזאת. מקווה שעוד הרבה שנים נכין יחד מתכונים. אוהבת אותך עד השמיים וחזרה.

חומרים לצנצנת גדולה:

1 קילו תותים רחוצים וללא עלים.

3/4 קילו סוכר

רבע לימון סחוט

 20170505_111011_s

איך מכינים?

מכינים סיר בעל שוליים גבוהים כך שהריבה תגיע לכשליש מגובהו – הריבה מבעבעת לגובה וכדאי שלא תגלוש. אני השתמשתי בסיר בעל תחתית עבה- מצד אחד לוקח יותר זמן בישול אך מצד שני הריבה לא תישרף.

שוטפים את התותים ומסירים את העלים.

שמים בסיר את התותים עם הסוכר.

מבשלים על אש בינונית ומערבבים מדי פעם את התערובת. לאחר שהסוכר נמס תראו לא מעט נוזלים מהתותים יחד עם הסוכר הנוזלי. אל דאגה- רוב הנוזלים ייעלמו עם הבישול. הערבוב חשוב בעיקר לקראת השלב שהריבה מוכנה כדי שלא תישרף.

20170429_123526_s.

לאחר שהתערובת מבעבעת ומרבית הנוזלים התאדו נערוך מבחן מוכנות לריבה:

יש כאלה ששמים כפית ריבה על צלחת ומעבירים אצבע באמצע. אם הריבה לא חוזרת למקומה הריבה מוכנה.

לאמא שלי יש מבחן משלה: היא שמה מעט ריבה על כף להתקררות ולאחר מכן מחזיקה בין שתי אצבעות מעט ריבה ומותחת אותה עם הרחקת האצבעות. אם הריבה דביקה וניתנת למתיחה ורואים פס דביק הרי שהיא מוכנה.

לאחר שעמדנו בהצלחה במבחן המוכנות, מוסיפים את מיץ הלימון ומערבבים עוד מעט לבליעת הלימון בתערובת. בדרך כלל לוקח דקות ספורות בלבד.

מכבים את האש ונזהרים לא לזלול מהסיר- יכול לגרום כוויה בלשון….

בתיאבון!

20170505_111127_s

20170505_111140_s