orkrybus34 - הבלוג של אור קריבוס

הורים הם לא קהל יעד!!

נשות מקצוע רבות שעובדות עם הורים טועות לחשוב ש"הורים" הם קהל יעד. האם כל ה"הורים" הם קהל היעד שלך? בוודאי שלא. אז איזה הורה כן?

אור קריבוס

02/06/2015


דמיינו לכן מגאפון ענק שצועק לכן באוזן: ***הורים הם לא קהל יעד!!!***

החרשתן? סליחה... אבל זה משפט שאני חוזרת עליו שוב ושוב ושוב עם כל לקוחה שאני פוגשת בסדנאות, קורסים, הרצאות או בליווי האישי שלי. אז שוב- הורים הם לא קהל יעד!!!

ישנם סוגים שונים של הורים, לכל הורה מאפיינים אישיותיים אחרים, תפיסות ודעות שונות, סטטוס שונה, מצב סוציואקונומי שונה ומעגלים משפיעים שונים סביבו.

כשאנחנו יוצאות ל "שוק" עם העסק שלנו, עלינו לאבחן במדוייק- מיהו קהל היעד שלנו. מיהו ההורה איתו אנחנו רוצות לעבוד, מיהו ההורה שמתאים לשירות שלנו, מיהו ההורה שאנחנו יכולות להועיל לו ביותר.

57e9029410a40b62277044d68ac578ba

איך בוחרים את ההורה (לקוח) שלנו?

  • ראשית, עלינו להבין, מהו השירות שאותו אנחנו מספקות. הרי ברור שהוא לא מתאים לכל ההורים, נכון? לדוגמא- אם אנחנו יועצות לגמילה מחתולים, הורה לילד בגיל ההתבגרות אינו הלקוח שלנו. הנה פסלנו קבוצה גדולה של הורים מלהיות לקוחות שלנו.
  • שנית, לרוב, נעבוד עם הורים הדומים לנו. למה הכוונה? שימו לב לחברים שסביבכם, למעגלים המקיפים אתכם, נכון שרובם דומים לכם? בתפיסות העולם שלהם, בסטטוס שלהם, במצב הסוציואקונומי שלהם? כך גם הלקוחות שלכם. אנחנו נבחר בדרך כלל לעבוד עם הורים שדומים לנו. למה? כי השפה משותפת, כי תפיסות העולם זהות ועוד...
  • שלישית, עלינו לבחור בהורים שנוכל להועיל לו ביותר. למשל- אם אנחנו יועצות שינה ואנחנו מאמינות בעקרון הרצף, נבחר את ההורה שמאמין בדרך זו לעומת קהל שאינו מאמין בדרך שבחרנו. כלומר, לא רק שהשירות שלנו צריך להתאים להורה שלנו (אמא לתינוק בן חצי שנה שמעוניינת בייעוץ שינה) אלא גם שאותו הורה מזדהה עם תפיסת העולם המקצועית שלנו ולכן יבחר בנו ולא ביועצת שינה שאינה מאמינה בגישתנו (עקרון הרצף לדוגמא).

 

איפה ההורה (הלקוח) שלך מסתובב?

בחרנו קהל יעד, איבחנו מיהו, כעת עלינו לפגוש אותו.

נתחיל בזה שלא- לא כולם נמצאים בפייסבוק.

אם את מדריכת הורים לילדים בגיל ההתבגרות, קהל הלקוחות שלך לא נמצא בפייסבוק. מדובר בקהל עובד. ולכן כדי להגיע אליו ניתן:

  •  להקים אתר ולקדם אותו בגוגל (הורים עובדים מעריכים יותר אנשי ונשות מקצוע שלהם אתר אינפורמטיבי)
  •  לפרסם מאמרים שלך באתרי הורות או באתרים חינמיים בגוגל (הורים עובדים לרוב מאוד מדוייקים בחיפוש שלהם אחר אשת מקצוע)
  •  נוכל ליצור קשר עם בתי הספר- היועצות והמורות ולבקש מהן להפנות אלינו לקוחות פוטנציאליים

אם את יועצת הנקה, לקוחותייך נמצאות הרבה בפייסבוק ובארועים לאמהות ותינוקות ומרכזי הורות. כדי להגיע אליהן ניתן:

  •  לפגוש אותם פיזית בשטח באמצעות הרצאות, ייעוצים ופעילויות בפסטיבלים וארועים ייעודיים להן
  •  בקבוצות ייעודיות בפייסבוק (באמצעות ניהול קבוצה שכזו או מענה מקצועי בקבוצה)
  • בפורומים ייעודיים ברשת (ניתן להציע למנהל הפורום ארוח מקצועי בדף שלו או פתיחת פורום שכזה במידה ואינו קיים)
  •  במאמרים המופצים ברשת

*טיפ לגבי כתיבה ברשת: כאשר אתן מפרסמות מאמר ברשת (בלוג, אתר הורים, אתר להפצת מאמרים, דף נחיתה) קיראו למאמר שלכם בשם כפי שמחפשים באמת בגוגל. למשל: "איך להניק תאומים" או " איך להגביר חלב". כך מחפשים היום בגוגל- שואלים שאלה. ולכן כדי להיות בעמוד הראשון של גוגל בתחומכן, כותרת המאמר שלכן צריכה להיות כמו חיפוש טבעי בגוגל.

e1522ddb0d71f04c29407bce24c4a894

מה השפה שההורה (הלקוח) שלך מדבר?

  • כל הורה, על פי אישיותו מדבר בשפה שונה. ולכן- על מנת למגנט אליכן את הלקוחות שלכן עליכן לדבר בשפה שלו.
  • אם ההורה שלך מאמין בתהליכים, זמן ונינוח, השפה שלך בתוכן אותו את כותבת צריך להיות תהליכי, נינוח וזורם.
  • אם ההורה שלך משימתי, מהיר, תכל'סי- עלייך לדבר איתו בשפה שלו, השפה אליה הוא מתחבר- ממוקד, מהיר, תוצאתי.

 

לסיכום: לכל אחת מאיתנו ישנו קהל יעד שונה. עלינו לאבחן אותו במדוייק, לדעת היכן הוא מסתובב, מהי השפה שלו, מיהם המעגלים הסובבים אותו, מהי תפיסת העולם שלו על מנת שנוכל לאתרו במדוייק ולכוון עבורו את השירות שלנו ואת אמצעי השיווק שלנו.

 

לנושאים נוספים, בקרו אותי באתר שלי:

המזניקה

אור קריבוס ליאון

מלווה עסקים ממקצועות ההורות

054-4413422