חטוב לדעת: מחטבים לגזרה מהממת

אופרה ווינפרי, ג'ניפר גארנר וקים קרדשיאן – נשים במידות שונות וכולן לובשות מחטבים על השטיח האדום. אם אין לך מחטב, זה הזמן להתחדש באחד. כך בוחרים מחטב אידיאלי

השחקנית ג'ניפר גארנר נחשפה בפרימירייה לסרטה האחרון "אלכסנדר והיום הנורא, האיום, הגרוע והמבאס ממש", כששולי שמלתה נתפסו בצמיד סורר וחשפו מחטב הדוק לגופה, שומר על כל מה שצריך במקומו. הפפראצי נרעשו אבל מדובר למעשה, בסוד ישן מאוד של הוליווד. כן, גם הנשים היפות בעולם זקוקות למחטב. אופרה ווינפרי, קים קארדשיאן, קלי אוסבורן, מיילי סיירוס ועוד רבות הודו כי הן מכורות למחטבים. "המחטב מייצר אפקט מחליק, הוא אוסף את הגוף ויוצר סילואט אחיד כך שאין בליטות מבעד לבגד", מסבירה דנה קלופשטוק, מנהלת תחום לנז'רי במשביר לצרכן.

סלביות שלא מוותרות על מחטב (צילום: רויטרס)היפות והמחטבות: אופרה וינפרי, קלי אוסבורן, ג'ניפר גארנר וקים קרדשיאן (צילומים: רויטרס)

חשוב לדעת: המחטב איננו מרזה. לא תצליחו להידחס בזכותו לג'ינס מהתיכון. למעשה המידות הנמכרות ביותר של מחטבים הן 38-40, מידות ממוצעות לכל הדעות. תפקידו של המחטב הוא כשם שזה נשמע – לחטב את הגוף ולתת מראה מהודק יותר.

 שלב ראשון: בחרי את גזרת המחטב שאת צריכה

מגוון המחטבים הוא גדול וחשוב לדעת פחות או יותר מה את מחפשת. המחטב שאת צריכה הוא זה שיטפל באזורים שאת רוצה לשפר – הבטן, הירכיים, הישבן או המותניים.

הנה ההמלצות שלנו לכל סוג מחטב, שתוכלי למצוא בסניפי המשביר לצרכן:

מחטבי תחתונים

מעוצבים בצורת תחתון בעל גזרה גבוהה. מתאימים לטשטוש בטן בולטת וקפלים בגב. טווח הגזרות רחב ומתחיל במחטב בגזרת תחתונים רגילה (עד לפופיק), ועד לגובה קו החזה.

טיפ: כשאת מודדת מחטב תחתונים, הקפידי לבדוק שהוא לא חותך את הישבן ומבליט אותו.

תחתונים מחטבים, טובים ליומיום (צילום: יח"צ) מחטבי תחתונים מומלצים (מימין למעלה ובכיוון השעון): תחתון מחטב תחרה עדין של ג'ק קובה,תחתונים מחטבים של דלתא,  תחתונים מחטבים control maxi של סלוגי (מושלמים ליומיום),תחתוני מחטב של טריומף, מחטב מותן גבוה שחור של פמינה

מחטבי מכנסיים

מעוצבים כמכנסיים ואורכם מגיע עד הברכיים (או פחות). מטרת המחטבים האלו היא לאסוף את הישבן והירכיים ולהצר מעט את היקפם. ישנם מחטבים בעלי גזרה גבוהה שתפקידים כפול – לאסוף את הישבן וגם את הבטן.

טיפ: שימי לב שהמחטב לא חותך את איזור המותניים ומוציא את "השניצלים".

מכנסיים מחטבים לטוסיק ולבטן (צילום: יח"צ)מחטבים מומלצים בגזרת מכנסיים (מימין למעלה ובכיוון השעון): מכנסיים מחטבים של ג'ק קובה (מתאימים ליומיום), מכנסיים מחטבים של דלתא בצבע לבן (מתאימים ליומיום) מחטב של פמינה בגזרה גבוהה (חזק במיוחד) 

מחטבי בגד גוף

מחטבים את הגוף כולו ומשווים לו מראה צר יותר. מחטבים אלה כוללים חזיה מובנית ומתאימים במיוחד לכלות. ככלל, כשבוחרים מחטב לקראת אירוע גדול, כמו חתונה, רצוי לבחור במחטב בגזרות שכוללות את כל הגוף, כי מחטבים אלו מצרים את הטורסו – החלק העליון של הגוף, ומחמיאים במיוחד לשמלות ערב ארוכות או שמלות כלה.

טיפ: שימי לב במחטבים מהסוג הזה, להקפיד על מידת החזיה שלך, או לפחות וודאי היטב שהחזה מונח במיקום טוב והוא משתלב באופן טבעי במראה הכללי של הגוף.

 מחטבי בגד גוף מצרים את הטורסו (צילום: יח"צ)מחטבי בגד גוף (מימין לשמאל): מחטב בגד גוף אדום של ג'ק קובה,מחטב גוף וחזה של טריומף, מחטב בגד גוף סקסי במיוחד של ג'ק קובה

מחטבי שמלה

מחטבים בצורת שמלה מתאימים בעת לבישת שמלות צמודות. מחטב בגזרת שמלה אוסף את הגוף כולו, כולל הגב.

טיפ: שימי לב שהמחטב לא לוחץ על חיבורי הרגליים או המותן. כמו כן שקצוות המחטב לא מתגלגלים כלפי מעלה ושאין קפלים בגב.

מחטבי שמלה של ג'ק קובה ודלתא (צילום: יח"צ)מחטב שמלה שחור בגזרת מיני של ג'ק קובה, מחטב ליומיום של דלתא בצבע גוף

שלב שני: טיפים לבחירת המחטב האידיאלי

חשוב להבין כמה דברים לפני שנכנסים לחדר המדידה עם מחטב.

תשכחי ממה שאת חושבת על מחטבים: אלו לא אותם מחוכים הדוקים או חגורות בטן לוחצות שהיו קיימות בעבר, כיום יש מגוון רחב של מחטבים שמתאימים לא רק לאירועים מיוחדים אלא גם לשימוש יומיומי. הם עשויים בדים נעימים וחלקם נתפרים בשימוש בלייזר כך שהם חלקים וללא תפרים. אז למה צריך לשים לב? הנה ההמלצות של קלופשטוק:

1. איך זה מרגיש?

המחטב צריך להיות הדוק, אבל לא לגרום לתחושת מחנק. ההרגשה צריכה להיות יציבה ואסופה. הוא צריך להיות נעים, נוח ועדין, כך שתוכלי לעבור ערב בלי צורך להכניס את הבטן ובלי להרגיש אי נוחות.

2. שלב המדידות

לעולם אל תקני מחטב לפני שמדדת אותו. ההמלצה היא להתחיל במידה אחת פחות ממידת הבגדים שלך, לדוגמא: אם את מידה 40, נסי קודם את מידת 38. כשאת מודדת את המחטב התהלכי איתו מעט, שבי ושימי לב שהוא לא מתגלגל בקצוות, כלומר ברגליים או באיזור קו החזה, ושאין בליטות מבעד לבגד. כשאת קונה מחטב למען אירוע מסוים, מדדי את הבגד לאותו אירוע ביחד עם המחטב בעת הקנייה. כדי להבטיח שהוא מחמיא לבגד.

3. האלסטיות היא הסוד

האלסטיות של המחטב משפיעה באופן ישיר על פעולת החיטוב שלו ועד כמה היא עוצמתית. כיום קיימים מחטבים שהאלסטיות שלהם קלילה והם מתאימים לשימוש יומיומי. אם את מחפשת מחטב מאסיבי וחזק לטובת אירוע חד פעמי, בקשי מחטב בדרגת צפיפות בד גבוהה, מבדי לייקרה חזקים. ישנם מחטבים שבהם יש תוספת של קרסים או שרוך, בדומה למחוך, שמתאימים לאירועי ערב.

4. בשלל צבעי הקשת

בשוק קיימים מחטבים צבעוניים, והם סקסיים ויתאימו לערב רומנטי עם בן הזוג. אבל אין ספק, שבגזרת המחטבים השימושיים שולטים שלושה גוונים: שחור, לבן וצבע גוף.

* הצבע השחור – מתאים לבגדים כהים או שחורים, אבל מבעד לבגדים בהירים עלול לבלוט. בנוסף, אם את מתכוונת להצטלם שימי לב – בדים מסוימים הופכים שקופים בנוכחות תאורה חזקה או על ידי הפלאש של המצלמה, כך שהמחטב עלול לבלוט מבעד לשמלה.

* הצבע הלבן – מחטב עם מראה טהור ובתולי, יתאים לבגדים בהירים (אבל לא לבנים). אם המלתחה שלך צנועה יחסית, ואין סיכוי שהמחטב יבצבץ מתחת לחצאית סוררת, בחרי בצבע הלבן.

* צבע גוף – מחטב בצבע גוף הוא הפופולרי והשימושי ביותר. הוא מתאים לכל הצבעים, גם ללבנים שהם לעיתים שקופים. אם את מחפשת מחטב לשמלה צמודה או חושפנית, או אם היא שקופה או בצבע בהיר (כמו שמלת כלה), מחטב בצבע גוף הוא הבחירה הנכונה. אבל, אם צבע עורך כהה במיוחד או בהיר במיוחד, שימי לב שהניגוד בין צבע המחטב לגוף לא בולט מדי.

מחטב שמלה של דלתא (צילום: יריב פיין וגיא כושי)

וכך תשמרי היטב על המחטב שבחרת: כדי להבטיח שהאלסטיות של המחטב תישמר, יש לנהוג בו בעדינות. כל מקור חום עלול לפגוע בסיבי הבד. לכן כשאת מכבסת את המחטב, עשי זאת בכביסה עדינה ביד, במים פושרים וללא מרכך, שגם הוא פוגע בסיבי הבד ומרכך אותם. שטפי אותו היטב במים פושרים וייבשי בצל.

קרדיט צילומים:  דלתא: יריב פיין וגיא כושי, טריומף: פמלה הנסון, פמינה: ישראל כהן, ג'ק קובה: יח"צ