5 שיטות שיעזרו לכם לשתות

למרות שכולם יודעים שחשוב לשתות מים, לא תמיד זוכרים או רוצים לשתות את הכמות הנדרשת. קבלו שיטות קלות ויעילות שיעזרו לכם להגיע ליעד הרצוי

שני רז

04/09/2014


כל אחד יודע ששתיית מים חיונית לתפקוד תקין של הגוף אבל הרבה אנשים לא שותים מספיק במהלך היום. הם שוכחים, לא אוהבים כל כך את הטעם ואולי לא מספיק מודעים למשמעות. אי שתייה כרונית יכולה להביא לתופעות כגון עצירות, עייפות ואף הרגשת רעב.

ההמלצה לנשים לשתות 10-8 כוסות ביום ולגברים 12-10 כוסות, וכמובן שבעת מאמץ ולאחר פעילות גופנית צריך לשתות יותר. המדד הטוב ביותר לשתייה מספקת הוא צבע השתן - ככל שהוא שקוף יותר, המצב טוב יותר. הבעיה בשתיית מים היא ההתמדה - בתוך היום הסופר אינטסיבי של רובנו לא תמיד קל לזכור לשתות מים, אבל בדיוק בשביל זה מצאנו חמש שיטות שיעזרו לכם לשתות יותר:

המסורתית: להסתובב עם בקבוק

פלוס - מה שעבד בבית הספר, בטח יעבוד גם עכשיו. פשוט להסתובב עם בקבוק מים בתיק בדרך לעבודה, בסידורים או על השולחן במשרד. הזמינות של הבקבוק מביאה אותנו ללגום באופן לא מודע כמעט וכך להגדיל את מכסת השתיה היומית.

מינוס - תיק רטוב ומלא מסמכים עם דיו מרוח כי הבקבוק לא סגור טוב, או ברצינות, החלק של המודעות: למלא את הבקבוק הוא חצי מהדרך, עכשיו גם צריך לרוקן אותו.

שתיית מים. צילום: שאטרסטוק

הטכנולוגית: אפליקציה

פלוס -  בימים שבהם אנחנו דבוקים לסמרטפון כמו לאיבר מגופנו, זה רק טבעי שהוא זה שיזכיר לנו מתי לקום, מתי החוג של הילדה, ומתי לשתות כוס מים. בחיפוש פשוט בחנות האפליקציות תמצאו אינספור כאלו שמבטיחות לעזור לכן לשתות, לדוגמה: Daily water. רובן עובדות בשיטת התזכורת, בכל שעה או לפי מה שתקבעו עליכן לשתות כוס מים.

מינוס - שכמו הנודניק בבוקר, גם את זה האפליקציות האלה ניתן לכבות בלחיצת כפתור, ברגע של עומס או היסח הדעת, ולשכוח מהר מאוד מכוס המים.

אפליקציה. צילום: שאטרסטוק

הטעימה: מים בטעמים

פלוס - עד לא מזמן מים בטעמים היו אולי טעימים אבל היוו מוקש קלורי במסווה של מים שתייה תמימים. וחבל, כי זה באמת נחמד לרענן קצת את היום, לכן כששמענו על מים בטעמים בלי קלוריות לא יכולנו שלא להרגיש שהנה, אמא טעתה, אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

מינוס - חבל שאין דבר כזה שוקולד באפס קלוריות.

שתיית מים. צילום: שאטרסטוק

ההיתולית: משחקי שתיה

פלוס - זוכרת את המדריכה בטיול השנתי מעודדת את התלמידים לשתות עם המשחק "מיקי מאוס", כל זמן שאומרים מיקי - שותים, ובמאוס - מפסיקים? אז כזה, רק בוגר יותר. את יכולה להמציא לעצמך משחק שתיה: בכל פעם שאני מסתכלת בשעון - כוס מים, בכל פעם כשבא לי מתוק - כוס מים, בכל פעם שקוראים לי בשמי- כוס מים. המשחק הקטן שלך, דווקא משום שהוא מטופש יזכיר לך לשתות.

מינוס - לא בטוח כמה זמן תהיה לך סבלנות למשחקי ילדות.

שתיית מים. צילום: שאטרסטוק

הקולינרית: להמתיק את המים

פלוס - אם את מאלה שאומרות לעצמן 'אני לא אוהבת מים', נסי להיזכר בפעם ההיא שהיית כל כך צמאה אחרי אימון בטירונות, כל מה שרצית זה לגמוע מים קרים. אבל יש פתרונות פשוטים שישדרגו לך את חווית השתייה - הוסיפי למים פרוסות לימון, תפוז, נענע, אפילו ענבים קפואים, שיוסיפו טעם מתקתק שיעזור לך לסיים את הכוס.

מינוס - על כל כוס מים פרוסת תפוז? נשמע קצת מטרחן. אבל לרגעי פינוק, עם הרבה קרח, בכוס ענקית מול המרפסת זה מאוד נחמד.

שתיית מים. צילום: שאטרסטוק