4 ספרי ילדים מומלצים לפסח – איך להתמודד עם הבלגן, עם המפלצת ולצאת לחופש?

המלצה על 4 ספרים המתאימים לילדים קטנים לחג. פסח הוא גם חג החירות, והספרים האלו – קיקה מיקה וגמד הבלגן, מר טיגריס ואיפה המפלצת? מציעים לנו דרכים משעשעות להתמודד עם הפחד, מומלץ לילדים ולהורים.

איך להתמודד עם המפלצות, להתיידד עם גמד הבלגן ולהישאר נאמן לעצמך?

פסח הוא גם  חג החירות, השחרור מהפחד ויציאה מעבדות לחירות. גם הפחדים שלנו משאירים אותנו בכלא פנימי, והספרים האלה מציעים לנו ולילדים דרכים משעשעות להתמודד עם הפחד, ללמוד להתגבר על מפלצות ולהישאר נאמנים לעצמנו. מומלץ לילדים ולהורים. פסח שמח

קיקה מיקה וגמד הבלגן, לינה זו'טאוטה, תרגום: עניקה קגן, הוצאת בוגן 2016

קיקה מיקה

קיקה מיקה וגמד הבלגן הוא ספר מתוק מאוד לילדים – שמלמד אותם בכיף, לקבל את הסדר ולסדר את החדר, ומלמד גם קצת את ההורים – לקבל את הבלגן. ולחיות בשלום אחד עם השני. נורא מתאים לפסח, למרות שהוא בכלל הגיע אלינו מליטא, כמו סבא וסבתא שלי שגם הם מאוד אהבו סדר.

מסתבר שקיקה מיקה היא המותג הכי מצליח בליטא לילדים, והספר זכה באהבת הקוראים ובפרסים רבים. המתרגמת, עניקה קגן, היא ישראלית, עולה חדשה, שהחלום שלה הוא שכולנו נכיר את קיקה מיקה. היא גם זו שהוציאה את הספר לבד באהבה רבה.

אני חושבת שהספר מקסים, והאחיינים שלי אוריה בת השלוש וקצת וללי שתכף יהיה בן שנתיים התאהבו בו מהרגע הראשון ולא מפסיקים לבקש שאספר אותו.

קיקה 1

קיקה מיקה היא ילדה עצמאית שחיה עם אמא, אביה וסבתא. כולם קראו לה קיקה מיקה ובמילא אף אחד לא קרא לה בשמה אמיתי. "אמא קראה לה אוצר שלי, סבתא הייתה אומרת מתוקונת, ואבא היה ממלמל בלגנונה…" לקיקה מיקה עולם דמיון עשיר והרבה חלומות, היא אוהבת לשחק אבל הרבה פחות לסדר. כשסתא מספרת לה על גמד הבלגן שבא ולוקח את כל הצעצועים היא לא מאמינה לה. עד ש…  ופה מתחילה הרפתקה נהדרת שהילדים הופכים לשותפים בה. גיבורה נהדרת מלאת הומור, איורים נפלאים ואם זה יעזור לנו לא לריב עם הילדים על הסדר – דיינו.

14368807_182881275478663_4454212540884241534_n

ספר נפלא נוסף, מסדרת גם וגם, סדרת ספר ומשחק של הוצאת קלסיקלטת

איפה המפלצת, כתב אלעד וינברג, איירה: מאיה שלייפר, פיתוח ועריכה: מוטי אבירם, קלסיקלטת

איפה המפלצת 1

איפה המפלצת? 

"הֵי, אַתֶּם!
מַזָּל שֶׁהִגַּעְתֶּם, אֲנִי מַמָּשׁ צָרִיךְ עֶזְרָה:
מִתַּחַת לַמִּטָּה שֶׁלִּי יֵשׁ מִפְלֶצֶת אֲיֻמָּה וְנוֹרָאָה…" 

 

איפה המפלצת 2

ספר מותח ומלא הומור, מאויר בצורה נפלאה. הספר עוסק בנושא מוכר שעסקו בו כבר בספרים רבים ביניהם פחדרון בארון, ארץ יצורי הפרא, ואיתמר ציד החלומות, יש לי פוסט רק על זה .  הילד הפרטי שלי התקשה מאוד להרדם בלילה וחבל שלא היה לנו אז את הספר הנפלא הזה. מה שמיוחד בו הוא שהוא נותן לילד ולהורה כלי  משחק להתמודד עם הפחד. לספר מצורף פנס נייר ההופך את ההתמודדות עם הפחד והחושך לחוויה מצחיקה וכיפית.

[youtube gNqXgHdahkg nolink]

ואחרי שהתנהגנו כל כך יפה ונפטרנו מהמפלצות בואו נשחרר קצת את החיה הפנימית שבתוכנו.

מר טיגריס מתפרע, פיטר בראון, תרגום: שהם סמיט ואמנון כץ, כנרת, דצמבר 2016

mr_tigris_mitparea-COVER3(2)

"סֵפֶר מְלֵא הַשְׁרָאָה, שֶׁמְּאֻיָּר נִפְלָא, וּמוֹבִיל

לְדִיּוּן עַל קַבָּלָה וְעַל נֶאֱמָנוּת לְעַצְמְךָ." הַגַּרְדְיָאן

6-9dfc87f783

ספר נהדר שהזכיר לי את אחת מיצירות המופת לילדים "ארץ יצורי הפרא" של מוריס סנדק. הספר מוקדש לטיגריסים באשר הם.  הוא מספר על מקום שבו כולם מרוצים מהחיים – כלם חוץ ממר טיגריס. ואכן באיור מופיעות חיות הולכות על שתיים במראה מכובד, המזכיר את אנגליה בתקופת המלכה ויקטוריה, כל החיות מאוירות בגווני ספיה ורק הטיגריס שלנו בצבעים. ורק הוא רוצה להתפרע ונמאס לו להיות מנומס. הוא מתחיל ללכת על ארבע, לנהום ולעבור כל גבול. הוא בורח מהעיר המתורבתת– אל יערות הפרא. אבל קצת בודד ומשעמם להיות לבד הוא מחליט לחזור ושם מצפה לו הפתעה נחמדה…

וכדי שיהיו לנו 4 ספרים כמו 4 האחים ו4 הכוסות, עוד ספר מקסים לפסח שיצא כבר בשנה שעברה ומספר את סיפורה של מרים.

 מרים ספרי לי את, אורנה פילץ, איור מורן יוגב, הוצאת כינרת.

ספר לילדים קצת גדולים יותר 8-11 שיודעים לקרוא, אפשר גם להקריא לקטנים יותר.

4571-300x290

קוראת ספרים
קוראת, בלוגרית ובעיקר עורכת ספרים. קוראים וכותבים מוזמנים לאתר שלי כדי להכיר אותי יותר ואת מה שאני עושה shlomitlica.co.il