מתפנקות עם החברות הכי טובות

המדור לובש בגדי מעצבים ומתכונן לחגיגות סוף-השבוע בהשראת החבורה שאף פעם לא נפסיק לאהוב. סקס והעיר הגדולה זה כאן

גרפהטיני

אי שם ב-2007 חייתי לתקופה בניו יורק. יכולתי להפליג בסיפורי זימה וצחוק על מגוריי בעיר הכי יפה בעולם, להשוויץ בכל המנולו, והג'ימי צ'ו והסטיב מאדן שצברתי שם, לתת לכם את הכתבות לפיצרייה הסודית הכי טעימה בליטל איטלי, או של המסעדה הטבעונית הטרנדית בסוהו. אבל האמת, שאת מרבית ימי בעיר הגדולה העברתי בחברת ישראלים אבודים בברוקלין, דיברתי עברית וקניתי באאוטלט בבעלות ישראלית. כן, כן, שום דבר זוהר וסקסי לא היה בחוויה הניו-יורקית שלי. יום אחד, מיד אחרי שהספקתי (שוב) ללכת לאיבוד ולהגיע לשכונה מפוקפקת בהארלם, התהלכתי באיזור רחוב 81, ממש ליד המטרופוליטן וסנטרל פארק, ושם, מוקפות עשרות מחסומים, שוטרים, מעריצים, ובעיקר הרבה בלגן, ראיתי אותן, יושבות בשולחן קפה שבנו עבורן מחלקת הארט- קארי, סמנתה, שארלוט ומירנדה, בזמן שצילמו את הסרט הראשון. מיד נזכרתי למה הגעתי לניו יורק מלכתחילה, בגללן. בגלל הסטייל של קארי והחוצפה של סמנתה והפמיניזם הבריא של מירנדה, והתקווה של שארלוט. מיד חתכתי לכיוון ברודווי, ושם, בבר , בצהריים, הזמנתי לעצמי קוסמופוליטן וחלום. היום במדור חמישי שמח שלנו, מחווה לארבעת הנשים הכי הורסות שהיו על המסך הקטן. עם קוקטייל שהוא אולי לא קוסמופוליטן אבל טעים לא פחות, בדיוק הדבר שהחברה הכי טובה שלך צריכה.

קוקטייל השבוע: גרפהטיני

גרפטיני כמו של קארי (צילום: יח"צ)

הבסיס:גראפה אלכסנדר

מותג הגראפה הנפוץ ביותר בעולם. סימן ההיכר הבולט ביותר של הגראפות מבית אלכסנדר הם הבקבוקים היפיפיים העשויים ביד אמן. מצטיינות בטעם באלגנטיות ורכות. תמהיל מעודן של כהילים, שזוקקו מהזנים האופייניים לאזור שבו נולדה הגראפה, הוליד משקה זה העתיר בניחוחות וטעמים של פירות טריים ופרחי יער.

40 מ"ל גראפה אלכסנדר

20 מ"ל מרטיני ביאנקה

20 מ"ל קואנטרו

40 מ"ל מיץ רימונים

10 מ"ל מיץ לימון

משקשקים היטב בשייקר עם קרח גרוס, מוזגים לכוס מרטיני.

הצעת הגשה:

אין מחווה לבנות העיר הגדולה שלא מתחילה בשופינג ממשיכה בנשנוש טוב ומסתיימת בחברות אמת. בחמישי הזה אנחנו קונות את הנעליים שתמיד רצינו ולא היה לנו אומץ, טועמות את סלט הקינואה וגזר של מיכל יפה, רק כדי לגלות שגם כשלא מעורבות פחמימות וקצפות עדיין אפשר ליהנות מנשנוש טעים, ומסיימים עם קוקטייל טעים ומרענן, וחברות, חברות הכי טובות.

הצעת נשנוש: סלט קינואה וגזר של מיכל יפה

סלט קינואה וגזר של מיכל יפה (צילום: מיכל יפה)

מיכל היא יועצת המתכונים הלא רשמית של המדור, בכל פעם שאני לא מקשיבה לה אני מבינה שהיא ככל הנראה לעולם תבין באוכל יותר ממני, ובגלל שמיכל היא גם גורו הדיאטות הלא רשמית של המדור, היום זה הסלט שלה.

המצרכים לסלט קינואה וגזר:

2 כוסות קינואה

4 כוסות מים

5 גזרים

רוטב סויה

צרור פטרוזיליה

צרור עירית

צרור שמיר

1 חבילה קשיו (השומרים על משקלם יכולים לוותר על הקשיו. זה יהיה טעים גם בלעדיו)

אופן ההכנה:

לגרר את הגזר בפומפיה עבה (או יותר טוב: במעבד מזון עם סכין של פומפיה עבה) לשים מעט שמן בסיר ולטגן את הגזר עד שהוא משנה את צבעו לכתום זרחני. להוסיף את הקינואה לעוד 2-3 דקות טיגון, כשהיא מעורבבת עם הגזר. להוסיף את המים, להביא לרתיחה ולבשל עד שכל המים נספגים. בזמן הבישול לקלות את הקשיו על מחבת יבשה, ואחרי שמוכן לשבור אותו לחצאים או רבעים. לקצוץ את עשבי התיבול קטן בתום הבישול מוסיפים לקינואה רוטב סויה (לפי טעמכם, אבל זה יוצא די הרבה) וכן את עשבי התיבול והקשיו. מערבבים היטב ומגישים.

בתיאבון!