קמות מהספה - הבלוג של מורן מישל

גם עם תאומים אפשר לרוץ

״הריצה היא הפסיכולוגית והקואוצ׳רית שלי״ אומרת תמר חוטר אבירם, אמא לארבעה ועובדת במשרה מלאה, שנועצת זמן קבוע לריצה בלו״ז ומוכיחה שבאמת כל אחת יכולה

מורן מישל

05/02/2018


אני יודעת מה תגידו - היא צעירה, יש לה זמן, אין לה מחוייבויות, בטח שהיא יכולה לרוץ. אבל האמת היא שלפניכם אמא לתאומים. לא זוג אחד, אלא שניים. בהפרש של שנתיים. כן, כן - ארבעה ילדים, בתוך שנתיים, היום בני 5 ו-3. שגם לא מוותרת על עבודה במשרה מלאה. אבל בניגוד למה שאולי אפשר לחשוב, זה ממש לא מונע ממנה לנעול נעלי ריצה ולצאת לרוץ שלוש פעמים בשבוע, גם אחרי לילה של שינה לא רציפה.

למה היא עושה את זה, איך היא משלבת ספורט עם קריירה ואמהות לארבעה קטנטנים ואיפה היא מוצאת קצת מקום גם לעצמה? תמר חוטר-אבירם מספרת איך התחילה לרוץ ולמה גם בזכות הכאבים של אבא שלה היא חיה את החלום.

תעודת זהות

תמר חוטר אבירם
גיל: 34
מצב משפחתי: נשואה +4 (2 זוגות תאומים)
עיסוק: מנהלת הבטחת איכות במערך המעבדות מחוז ירושלים בכללית
כמה זמן רצה: פחות משנה

מתי ולמה התחלת לרוץ?
התחלתי לפני קצת פחות משנה - באפריל 2017. חיפשתי תחליף לכדורשת לאחר ששברתי אצבע בכף היד במהלך משחק. הרגשתי שאני חייבת פעילות ספורטיבית כלשהי. התחלתי לצאת הליכות וכולם מסביבי רצו, אז התחלתי לרוץ.

מה הדבר שהכי זכור לך מתחילת הדרך שלך בריצה?
כאבים ברגליים. עד שאחרי כמה שבועות אחי סיפר לי על ריצת forefoot (נחיתה על כרית כף הרגל) -  קצת קריאה באינטרנט וכמה נסיונות וגיליתי עולם חדש.

״ריצה היא הפסיכולוגית שלי, הקואצ'רית שלי שעוזרת לי עם משמעת עצמית״

מה את אוהבת בריצה? מהי הריצה עבורך?
ריצה היא הפסיכולוגית שלי, הקואצ'רית שלי שעוזרת לי עם משמעת עצמית. ריצה היא הזמן שלי עם עצמי, למרות העומס והעייפות של היום יום ולא משנה באיזה תנאי מזג האוויר, בחום המהביל של אוגוסט ובקור המקפיא של החורף... לא מוותרת עליה.

מה האתגר הכי גדול בשבילך בריצה, ומה היה האתגר בתחילת הדרך?
בתחילת הדרך רק רציתי להגיע עד לנקודה מסויימת ולחזור, להכנס לכושר ולנסות להתמיד. אז המשכתי והוספתי לרוץ לנקודה חדשה וגיליתי שאין גבול. אין שובע. האפשרויות בלתי מוגבלות והיכולות משתפרות.

איך משתלבת הריצה עם שאר תחומי החיים שלך?
ריצה תופסת את הזמן הקבוע שלה בלו"ז שלי. 3 פעמים בשבוע. אבל בהוויה שלי היא משתלבת כל הזמן. אני גאה במאמץ ובהישגים הקטנים שלי. אני שומרת על אורח חיים בריא, מקפידה על אכילת חלבונים וירקות, משתדלת לישון טוב, כמה שניתן עם ילדים קטנים. הריצה תורמת לשיפור בתחושה הפנימית והחיצונית ויש לה תרומה רבה ביום יום.

 

 >> גם את חולמת לרוץ? ב-21/3 במרוץ הנשים 'Life Run' כל אחת יכולה לרוץ.
הירשמי לאחד המקצים 4-8-12 ק״מ או היכנסי לאתר מירוץ הנשים לפרטים נוספים <<

אם לא הייתי רצה הייתי… רוקדת. ללא ספק.

האם יש לך משפט שמלווה אותך בהקשר של הריצה?
אבא שלי סבל מהברכיים כל חייו. בגיל 60 אחרי שנים של צליעה החליף מפרקים. אני זוכרת שאמר לי לא פעם: "איך אני חולם לרוץ, פשוט לרוץ"... וזה מלווה אותי כי אני יכולה לא רק לחלום, אלא להגשים.

טיפ קטן ומועיל לנשים שרוצות להתחיל לרוץ: במילה אחת? בהדרגה.

טיפ של הלייף - תשקיעי זמן בריצה, זה יחזור אלייך בריבית והצמדה 

רוצה לרוץ אבל ״אין לך זמן״? אילו זמן היה כסף והיית צריכה להשקיע אותו - איפה היית בוחרת לשים אותו - על הכורסא מול הטלוויזיה או בפעילות שתעשיר אותך, תרחיב את נכסייך ותאפשר לך לעשות משהו טוב למען עצמך?

לפעמים אנחנו משקיעות הרבה מאוד זמן בלא לעשות כלום, צפיה בטלוויזיה ועוד, אבל פעילות גופנית? ״אין לי זמן״.
באותו פרק זמן ששווה למשך תכנית טלוויזיה אחת את יכולה להספיק לנעול נעליים, לצאת מפתח הבית, ללכת או לרוץ חצי שעה, לחזור להתקלח, להתלבש, לאכול ולהתיישב על הספה בדיוק בזמן לתכנית הבאה כדי לנוח מכל היום. אולי תפסידי פרק אחד, אבל תרוויחי שיפור בכושר הגופני, בחילוף החומרים, במצב הרוח, ברמת האנרגיה וגם באיכות השינה.
אז בפעם הבאה שתרגישי שנורא בא לך לנסות לרוץ אבל ״אין לך זמן״, כווני את הממיר להקלטה ותגידי לעצמך שהפעם את משקיעה בנייר הערך הכי מניב - בעצמך.

-----------------------------------------------
>> גם את חולמת לרוץ? ב-21/3 במרוץ הנשים 'Life Run' כל אחת יכולה לרוץ. 
הירשמי לאחד המקצים 4-8-12 ק״מ או היכנסי לאתר מירוץ הנשים לפרטים נוספים <<