kenana - הבלוג של קננה -שליחות שהפכה לשליחות

תמיד זוכרים את הפעם הראשונה, בגליל המערבי

אני ביומיים טיול בגליל המערבי (בעבודה אומרים לכם) והמשפחה בחופש ,יומיים ממני. כולם זוכים מהמצב וכך אני מוצאת את עצמי מודיעה שאני יוצאת ליומיים עבודה ,התרגשות בשמיים , האמת הרבה באזור הזה לא ביליתי. ארזתי ויצאתי לחפש את אוצרות הגליל המערבי ומצאתי . עצירה ראשונה בעיירה שלומי,פעם ראשונה שלי ,אבל הרגשתי בבית, הצבעים בבית המצוייר […]

קננה -שליחות שהפכה לשליחות

10/04/2018

אני ביומיים טיול בגליל המערבי (בעבודה אומרים לכם) והמשפחה בחופש ,יומיים ממני.

ארזתי ויצאתי לחפש את אוצרות הגליל המערבי ומצאתי .

עצירה ראשונה בעיירה שלומי,פעם ראשונה שלי ,אבל הרגשתי בבית, הצבעים בבית המצוייר בשלומי(רחוב נתן אלבז 151, 052-2987922) הזכירו לי אוירה אפריקאית ,צייורי קיר בצבעים עזים של גברת אחת שמה עפיה ,בתימן הייתה ציירת המלך ופה בגיל 80 החליטה לתפס על כסאות ולעטר את כל הקירות,לראות ולהאמין.

הבית המכושף

עצירה שנייה קיבוץ יחיעם ,פעם ראשונה שלי, דלית בן שלום,סטודיו למוזאיקה ופיסול (052-3224431)  גם פה ניתן להשתולל עם הדימיון והיצירתיות ,את הפסיפס אני מכירה ,יצרתי בו גם כשגרתי בקנייה ואהבתי מאוד. המקום חם ונעים ודלית משרה אוירה משפחתית ,ניתן להגיע בשעות לא קבועות וליצור ובתור ספונטנית ,אני מתחברת לעניין מאוד.

הלב ,לא מוכרת !!

לא מוכרת

הנוף משגע והטבע מקסים באזור הזה ,הכל ירוק וצומח תענוג ממש ,כמובן שהבטן התחילה לקרקר ופה טוויסט בעלילה ,עצירה שלישית בלב תרשיחא ,בית קפה בניחוח צרפתי, The Good Bread (רחוב האומנים 3 ,תרשיחא) ,נכון ניחשתן פעם ראשונה שלי,שהין למד לאפות בצרפת החליט לחזור למקורות ולהביא את צרפת איתו ,מאפים מושלמים במראה ובטעם, במקום ייחודי עם חצר מקסימה ,אתנחתא מושלמת לבטן מקרקרת  והאיש צנוע והאפייה אצלו מהלב.

יאמי

אחרי שאוכלים העייפות משתלטת ופה הצעקה משתחררת ,ישנות במלון "אחוזת אסיינדה " מרשת C hotels, גם פה זה פעם ראשונה שלי ,צימר ברמה גבוהה של מלון שאף פעם לא מאכזב,בלב טבע קסום,איזה יופי ,איזה חדרים מפנקים,המרחב הירוק ,הספא המושלם ג'קוזי,חמאם,האוכל המדהים והריח כמו שאני אוהבת ,ריח של מלון שרק גורם לי לחזור אליו שוב שוב ,צוות אדיב חמימות עוטפת ,אסיינדה, אלייך אני חוזרת.(*6556 ,04-9579000)

אני עוד אשוב ,אסיינדה אהובתי

אחוזת אסיינדה

בטן מקרקרת 2,קדימה מניעים את האוטו למעלות ,הייתי ,לא הרבה ,בילינו פעם באגם מונפורט שיש בו לא מעט אטרקציות ,החלקה על הקרח,פארק חבלים,אגם שניתן לשוט בו ומסעדה אחת מופלאה הדרל'ה (050-8868572),ביסטרו צרפתי ,מנות ראשונות טעימות להפליא סלטים,פיטריות, ומנה עיקרית שטרפתי, דג,סטייק,ריזוטו הכל ללקק את האצבעות והקינוחים קרם בורלה ,סורבה ועוד ועוד .סעו תהנו ותלקקו את האצבעות.אופס כמעט שכחתי את אורח הכבוד ראש המועצה מר שלמה בוחבוט שסעד איתנו וסיפר לנו בהתלהבות על מעלות תרשיחא שהוא מכהן בתפקיד רק 40 שנה והיד עוד נטוייה.

איזה יום  גדוש חויות  ובלילה ,רושם ראשוני  שקט ברחובות אבל בעזרתו המקסימה של אמנון גופר מדריך טיולים (054-6549191) ביקרנו בשניי בארים תל אבייבים לחלוטין, ברבר (04-6144540) ומספר צעדים משם בר שנקרא כמון (04-9976537) שני מקומות מומלצים למוזיקה ואלכוהול ,כל מה שצריך כדי לסיים יום מלא בחווית.לילה טוב.

יום שני

סיור באגם מונפורט שיש בו הכל אגם עם סירות,פארק חבלים מושלם,החלקה על הקרח ,מסעדה ,מה עוד צריך הבן אדם?!

אגם מונפורט

ביקור במארג כפר ורדים (04-9971369),מקום תעסוקתי לכ 100 אנשים עם צרכים מיוחדים ,שמשקיעים ביצירה, בובות תפורות ביד,כלים וחפצי נוי מחימר,כסאות מעץ ועוד המון מוצאים,בית קפה טעים טעים ,אירוח מרגש כדאי לכם להגיע ולהנות משפע פריטים וטעמים .מה דעתכן על החד קרן מתנה לאחיינית שלי.

מארג

ומבחינתי החלום שהתגשם התרחש בשעות הצהריים שהגענו למטבח של ג'נט בג'ת(054-6503090)אירוח דרוזי מושקע וטעים,עד 50 אנשים ,מקלובה עוגת אורז עם עוף וירקות,עלי גפן אלוהיים,סינייה וזה רק חלק מעסק ביתיי משפחתי ,אחרי שאכלנו ואכלנו התיישבנו בסלון לקפה ושמענו מילדייה של ג'נט על חלקם בעסק ובכלל על השושלת המשפחתית ,היסטורייה ענפה ומיוחדת ,כבר משתוקקת לחזור עם המשפחה שלי לשם.

אירוח דרוזי

הגליל המערבי היית טובה אליי,אהבתי,אחזור בקרוב , מבטיחה.