10 דברים שלמדתי ב-24 שעות

יצאתי למשימה עיתונאית חשובה, כי מישהו צריך לעשות את העבודה הקשה

20160203_153059

לפני כמעט שבועיים (שמרגישים כמו שנה), מצאתי את עצמי נוסעת בעיצומו של שבוע עמוס ל-24 של קסם במצפה הימים.

זה לא סוד שכבלוגרית אופנה ובעיקר כעורכת מדור האופנה והיופי בסלונה, אני מקבלת מדי פעם הצעות להתנסות בטיפולים או להצטרף לנסיעות עיתונאים. לרובם המכריע אני מסרבת מטעמי לו"ז, חוסר עניין ואינטגריטי, אבל כשהגיעה ההזמנה להשקת טיפול הלילה החדש של ד"ר האושקה לא עמדתי בפיתוי.

2 דברים עמדו בבסיס ההסכמה שלי לקחת חלק – ראשית, יצא לי להתנסות בעבר במוצרים של החברה וכולם היו מעולים, לכן ידעתי שלא אצטרך להתפתל בכתיבת חוות הדעת ושנית, איך באמת אפשר לסרב להצעה לבלות לילה במצפה הימים עם אחלה אנשים ובלי סוף פינוקים? לדעתי אפילו האפיפיור היה אורז תיק קטן ובא.

היה מושלם, לא פחות. החל ממזג האויר האביבי, המשך בחברה הסופר נעימה של קולגות מקסימות (ומקסים אחד), באוכל המשובח, בחדר המרווח, בקוסמטיקאית הנהדרת שעשתה לי טיפול פנים איכותי ובמינון המדויק בין פאן וזמן חופשי לבין המטרה בשבילה בעצם התכנסנו.

אז מה הספקתי ללמוד ב-24 שעות?

1. אני לא עד כדי כך נחוצה – במובן הטוב של המילה. כאישה שאוהבת להיות בשליטה על תחומי אחריותה (בית, ילדים ועבודה), עם נטיה לכפיתיות לגבי איך דברים אמורים להיראות ולהתנהל, לא קל לי לשחרר ולהשאיר דברים בידי אחרים. לקחתי איתי מחשב, אבל חוץ מהצצה קטנה לפני השינה ועוד אחת למחרת בבוקר, הצלחתי להתנתק מהעבודה כמעט לחלוטין, כולל לא לענות למיילים שמגיעים למכשיר הנייד וקשה להתעלם מהם. גם את עניני הבית השארתי למבוגר האחראי שחולק איתי 4 ילדים והתאפקתי לא להתקשר לבדוק שהקטנה נאספה מהגן ושהגדולים עשו שיעורים. יודעות מה? שום דבר לא קרה. הכל התנהל כשורה. ויותר מזה, יש משהו מרגיע בידיעה שאפשר להסתדר גם בלעדיי.

20160204_101617

2. אני לא יודעת לצלם – הרעיון המקורי היה לכתוב פוסט שמתבסס על תמונות. צילמתי לפחות 50, אבל כשצפיתי בהן הבנתי שאני כנראה האדם היחיד שמסוגל לגרום לאחד המלונות הכי יפים ומפנקים בארץ להיראות כמו בית ספר שדה של החברה להגנת הטבע. אז תאלצו להאמין לי. כל פינה במקום הזה מושלמת, בתוך החדרים ומחוצה להם. מומלץ בחום.

20160203_15320920160203_15294420160203_153120

3. מותר לדבר בטיפול פנים – אחת הסיבות שאני לא אוהבת טיפולים הוא הצורך לשתוק בלי יכולת לברוח לטלפון, לספר או למחשב. 20 הדקות בהן אני צריכה לשכב בדממה עם מסכה על הפנים הן בדיוק 20 הדקות בהן אני נוטה לחשוב על כל מה שאני מעדיפה להדחיק. כשאני רוצה להירגע אני צריכה הסחת דעת, לא דממה. הקוסמטיקאית המקסימה שטיפלה בי (לאה), שאלה אותי בתחילת הטיפול אם אני מעדיפה לדבר או לשתוק. כל כך הודיתי לה שהיא הציעה לדבר, כך שאת 60 דקות הטיפול העברנו בשיחה נעימה ומצחיקה מהסוג שיכול להיות רק עם אישה שפגשת לראשונה. מן הסתם זה לא מצאים לכל אחת, אבל זה מה שעובד בשבילי.

4. צריך לפתוח את הראש לדברים חדשים (גם אם הם מתנגשים במה שנדמה לך שאת יודעת) – בזמן האחרון למדתי הרבה על טיפוח העור בלילה, ראשית, כי יצאו כמה קרמים חדשים של חברות טיפוח מוכרות וקראתי בעיון את החומרים שנכתבו עליהם ושנית, כי כתבתי כתבה על טיפוח העור בלילה שעבורה למדתי את הנושא.

התפיסה המקובלת בעולם הטיפוח (וזו שאני הסברתי בכתבה) היא שיש להשתמש בקרם לילה עשיר ברכיבים פעילים כיוון ששעות השינה הן השעות הקריטיות לשיקום והתחדשות העור מפגעי היום. התפיסה של ד"ר האושקה (המותג שהזמין אותנו למצפה הימים) שונה בתכלית וגורסת שדווקא בגלל שתהליכי ההתחדשות של העור מתבצעים בלילה באופן טבעי (לדוגמא איזון לחויות ושומנים), לא מומלץ להעמיס עליו חומרים כבדים ועשירים, כיוון שהמאמץ שהוא צריך להשקיע בספיגה שלהם משבש את התהליך הטבעי (בדומה לכך שלא נאכל ארוחה כבדה בלילה כי מערכת העיכול תתקשה להתמודד איתה). לכן, כך מאמינים בד"ר האושקה, בלילה יש להשתמש בחומרים עדינים ומימיים שיעזרו לעור להתאזן ויעניקו לו תמיכה, אבל לא יכבידו עליו.

20160203_144542

5. סרום יכול לעמוד בפני עצמו  – בהמשך לסעיף הקודם, עוד אקסיומה ששברו לי בהדרכה של ד"ר האושקה, היא שסרום משמש רק כמוליך לקרם לחות ולא מספיק יעיל לבדו. על פי התפיסה שלהם, סרום טוב יכול (ובלילה אף מומלץ) לעמוד בפני עצמו. בהדרכה נחשפנו לראשונה לסרום הלילה החדש של האושקה – סרום נטול שמנים שתומך בתהליכי ההתחדשות הטבעיים של העור שמתרחשים בלילה.

אז מה הן הפעולות הנדרשות בלילה על פי ד"ר האושקה?  קודם כל ניקוי והסרה של שכבות הלכלוך שצבר העור במהלך היום באמצעות תכשיר ניקוי המתאים לסוג העור שלך, מומלץ בנוסף לאזן את העור עם טונר שימריץ את תפקודי העור הטבעיים. כשהעור נקי והשומניות מאוזנת מורחים סרום לילה וזהו, אין צורך להוסיף חומרים נוספים, בוודאי לא קרמים שומניים וכבדים (שכחתי לשאול לגבי דעתם על קרם עיניים, אני בכל מקרה לא מוותרת עליו בשנה האחרונה).

אם יש צורך בטיפול עמוק יותר בד"ר האושקה ממליצים לבצע כ-3-4 פעמים בשנה טיפול לילה באמצעות אמפולות ממיצוי צמחי על בסיס מים שמספקות טיפוח אינסטסיבי במהלך חודש אחד. הן מומלצות במיוחד לשימוש בעונות מעבר, במצבי לחץ, לאחר מחלה ממושכת ובמעבר לטיפול בתכשירי ד"ר האושקה.

6. הדרך הכי טובה לקנות אותי היא באמירת האמת – אני קוראת מדי יום קומניקטים של תכשירי טיפוח חדשים וחדשניים שמבטיחים תוצאות מרחיקות לכת. לו מחצית מההבטחות היו נכונות, כולנו היינו חלקות וזוהרות. למדתי לא לבחון קרמים על פי ההבטחות ואפילו לא על פי התוצאות שברוב המכריע של המקרים אינן נראות לעין. מבחינתי השאלה החשובה היא אם הקרם נעים לי ואם באופן כללי העור נראה טוב וחיוני מבלי להתייחס לעד כמה הצטמצם קמט זה או אחר ובכמה אחוזים העור התמצק.

בד"ר האושקה מלכתחילה לא מבטיחים הבטחות מרחיקות לכת, אלא מתרכזים בתהליך ובהגיון שעומד מאחוריו. יבואנית המותג, בתם של מייסדי בית המרקחת הותיק הום-גליל, אמרה בראשית דבריה שהמטרה של המפגש היא להציג תפיסה אלטרנטיבית ולעורר מחשבה, אותי זה לגמרי תפס. גם אם לאחר התנסות במוצרים לא קמתי בת 20, מבחינתי מדובר בהצלחה כי העור נראה רווי לחות, בריא ובעיקר הרגיש נעים.

7. ד"ר האושקה הוא לא יפני, אלא אוסטרי – המותג הנושא את שמו הוא חלק מחברת WALA חברת תרופות אנתרותוסופית שייסד ב-1935 בגרמניה. בסוף שנות ה-60 הידע שצברה החברה בתחום הרפואה האנתרופוסופית מתורגם לליין קוסמטי-טבעי במטרה לתת לנשים מענה טיפולי יומיומי הוליסטי. מוצרי החברה מבוססים על התפיסה ההומאופטית ומכילים צמחי מרפא, רכיבים ושמנים טבעיים, המאושרים בתווי תקן מחמירים למוצרים טבעיים ואורגנים.

Dr. Hauschka Cosmetic; Dr. Hauschka Kosmetik

8. עדיף יותר מדי מפחות מדי – הנטיה שלי לארוז פי 2 דברים ממה שאני באמת צריכה תמיד מוכיחה את עצמה כמוצדקת. כי מה זה צריכה לעומת רוצה, ולמזלי היה לי בדיוק את מה שרציתי.

9. יש מחיר לחופש – מודה, יש לי נטיה לדחות דברים לרגע האחרון. כך קרה שעל אף שידעתי שאני צריכה להביא גוש גבינה צהובה למסיבת יום המשפחה שהתקיימה יום לאחר שחזרתי מהמצפה, לא טרחתי לדאוג לזה מבעוד מועד, לכן נאלצתי לקנות 500 גרם גבינה צהובה בחנות של מצפה הימים במחיר של 150 שקל לקילו. אפילו אין לי מושג אם היא היתה טעימה.

 10. 24 שעות זה ממש, אבל ממש מעט זמן.

 **********

 פרטים נוספים על המותג הקוסמטי הבאמת מצוין הזה תמצאו באתר

מחיר סרום הלילה החדש: 250 שקל, להשיג ברשת טבע קסטל/בית מרקחת גליל רחוב בן יהודה 80 תל אביב/בתי מרקחת ובתי טבע מובחרים

N

KONAFACEBOOK2