dorititzhak - הבלוג של דורית יצחק

פיצה בריאה, יש דבר כזה !

כל מוצאי שבת אנחנו אוהבים לאכול פיצה. רגע לפני שהשבוע מתחיל אנחנו מתכנסים כולנו, הרחק מהטלפונים לרגע משפחתי הכולל את ההכנה והאכילה יחד. הרגעים האלה  יקרים מפז ואין לי ספק שאלו רגעים שנזכור אנחנו וילדינו לעד. ומה יותר טעים מפיצה . בדרך כלל אני ממליצה למטופלים שלי להימנע לחלוטין מאכילת פיצה, למעשה יש בה את […]

דורית יצחק

12/02/2017


כל מוצאי שבת אנחנו אוהבים לאכול פיצה. רגע לפני שהשבוע מתחיל אנחנו מתכנסים כולנו, הרחק מהטלפונים לרגע משפחתי הכולל את ההכנה והאכילה יחד. הרגעים האלה  יקרים מפז ואין לי ספק שאלו רגעים שנזכור אנחנו וילדינו לעד. ומה יותר טעים מפיצה .

בדרך כלל אני ממליצה למטופלים שלי להימנע לחלוטין מאכילת פיצה, למעשה יש בה את כל מה שאסור : קמח לבן, גבינה צהובה, סוכר (כן, כן יש ברוטב ובבצק מספיק סוכר כדי לקרוא לזה ממתק) בקיצור מקבץ פחמימות ריקות.

אך  ברגע שאני מכינה פיצה, אני יודעת בדיוק מה אני מכניסה פנימה ויותר חשוב יודעת מה לא להכניס בסופו של דבר לגופי

אז לפיצה הזו יש את הטעם המושלם, ללא שמרים, ללא סוכר וללא אבקת אפיה

ישנה גרסה בריאה יותר, הדורשת הכנה והשקעה רבה יותר ויש את הגרסה המקוצרת שגם היא מצוינת.

 בגרסה הבריאה יותר  - מזרעי כוסמין מונבטים אני משתמשת להכנת הבצק :

כוס זרעי כוסמין מלא, לשטוף היטב

להשרות את הזרעים  כ 12 שעות במים

להנביט  אותם עד שגדל נבט (כשהזרע הופך לנבט, הוויטמינים, המינרלים והאנזימים (חלבונים) שבו הופכים לזמינים יותר לגוף)

זרעי הכוסמין לפני ואחרי הנבטה

זרעי הכוסמין לפני ואחרי הנבטה

 לרסק  את הגרעינים במעבד מזון (לא בבלנדר, זה לא נטחן טוב)

להוסיף לעיסה מלח ים או מלח הימלאיה (אין צורך להוסיף מים, הגרעינים מספיק לחים והגלוטן יוצר מרקם דביק)

בתבנית יוצקת את העיסה ומשטחת לשכבה דקה, ומכניסה לחלק התחתון של התנור שחומם מראש ל  180 מעלות ל 15 דקות

בינתיים מכינים את הרוטב :

2 כפות שמן זית

כפית פפריקה אדומה

4 עגבניות מרוסקות

קוביה של עגבניות ובזיליקום "דורות"

1 שן שום כתושה או שום "דורות"

½ כפית מלח ים

½ כפית פלפל                   

להכנת הרוטב : לחמם בסיר קטן את השמן, להוסיף תבלינים ואת העגבניות לבשל 10  דקות על אש קטנה ולהניח בצד להתקרר

IMG_1143 (800x600)

לאחר שמוציאים את הבצק מהתנור למזוג מעל את הרוטב, לפזר 100 גרם מוצרלה , 100 גרם גאודה עזים לטבעונים ניתן להשתמש בגבינה צהובה טבעונית. 

IMG_1182 (800x600)

תוספות לפי בחירה : בצל, פטריות, זיתים, עלי בייבי או כל תוספת שאהובה עליכם.

IMG_1185 (800x600)

ולהכניס לחלק העליון של התנור ל 10 דקות - והיא מוכנה !!!

 IMG_1193 (800x600)

למי שכל עניין ההנבטה כבד עליו, ניתן להכין בצק מכוס קמח שיפון מלא עם כוס קמח כוסמין מלא עם מלח ים /הימלאיה 2 כפות שמן זית לערבב ולהוסיף בהדרגה עד חצי כוס מים.

בתאבון ושבוע נפלא !

הכותבת: דורית יצחק בעלת קליניקה לרפואה סינית דיקור, תזונה וצמחי מרפא 

בקרו אותי בעמוד הפייסבוק: צמחים ומחטים - רפואה סינית